Prípady Dawna Gravesa

Prípady Dawna Gravesa

Anotace: Žáner: detektívky, záhady, komédia, sci-fi. ÚVOD

Toto mesto je naozaj zvláštne. Napriek tomu, že touto uličkou denne prejdú stovky, možno až tisíce ľudí, ani jeden jediný si nevšimol, že na tejto vražde je niečo neobvyklé. Čítal som o tom minulý týždeň keď sa mi noviny náhodou dostali pod ruku. 'Vražda alebo nie?'  Presne tak znela zakrvavená titulka. Miestne noviny tomu síce venovali veľkú pozornosť, ale ani to nestačilo, aby vyvolali strach v ľuďoch.

Chcel som sa tým zaoberať dlhšie, no než som sa nazdal vyrušil ma prvý zákazník za dlhú dobu. Bol to vysoký muž v koženom kabáte po kolená a s klobúkom, spod ktorého mu trčali tmavo hnedé vlasy. Trocha netradičný odev na dnešnú dobu. Pomysel som si. 

Sňal si klobúk a rukou si prehrabol vo vlasoch. Poviem pravdu, že mi začalo byť trochu zle z toho pohľadu na jeho mastné vlasy a hneď pod pravým okom mokvajúca rezná rana. Asi si všimol, že na neho so záujmom hladím, tak sa ku mne natočil druhou stranou. Tá už vyzerala lepšie, teda až na tie vlasy. Posadil sa na barovú stoličku a objednal si jednu vodku. To bolo šťastie, pretože nič iné som nemal. Načo aj? Veď sem nik nechodí. Nebol veľmi zhovorčivý, to som okamžite vytušil a tak ako správny barman som začal rozhovor ja. 

'Čo hovoríte na toto pane?' spýtal som sa. 

'Máte na mysli tú vraždu? To ma vôbec neprekvapuje, aj by som povedal že je to až smiešne.' 

Jeho odpoveď mi nepostačovala, tak som vyzvedal ďalej.

'Kto myslíte, že to bol?'

'Kto, no kto? Vždy je za všetkým buď vláda alebo oni, tí, veď viete. Chcú si chrániť vlastné teritórium.' Povedal, načo sa začal hlučne smiať a takmer sa zadrhol tou vodkou. ' Načo by zabíjali sedemnásť ročného chlapca?'

' Noo možno im niečo ukradol alebo bol... Ále nechajte ma už napokoji, prišiel som sem lebo tu nikto nieje!' Vyhlásil.

 Nevedel som, či to je dobre alebo zle. Ale jeho slová..Ukradol? Hmm to by som nepovedal. Musí v tom byt niečo iné.

 

Vtedy som ešte netušil ako bude tento prípad súvisieť dokonca aj so mnou. Nič netušiac som po záverečnej upratal,zavrel a pobral som sa domov na druhé poschodie.

Autor larissa, 25.01.2014
Přečteno 426x
Tipy 3
Poslední tipující: Firren, RyxiraAmyGinger, CoT
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Vidíš, jak je slovenský jazyk krásný :-). Těším se na pokračování. Jenom bych osobně uvítal rozčlenění do odstavců a pokud to jenom jde, nepoužívej v próze číslovky, ale vypiš je slovem, je to taková tradiční forma, která působí lépe na čtenáře. A proč anglický titulek? :-) Přeji hodně inspirace k další tvorbě :-)

26.01.2014 08:58:43 | Firren

vďaka :D
No to ešte nieje definitívny názov, len mi zatiaľ nič nenapadá.
Číslovky upravím.

26.01.2014 09:29:42 | larissa

K tomu názvu, co třeba: Vládci podsvětí ;-)

26.01.2014 09:32:14 | Firren

:D To mi ale nejde dokopy s tým čo tam chcem dať, ale porozmýšlam.

26.01.2014 09:36:12 | larissa

Název v angličtině je dle mne zbytečný a matoucí...nicméně detektivních věcí je tady celkem málo, tak tvůj počin vítám:-)
Je to spíše krátké, ale zase lepší než příliš dlouhé. Tak se tedy těším, co dál...
RM.

25.01.2014 22:43:27 | Robin Marnolli

A to už som ho upravovala asi 3x. Nič mi nenapadá, ešte uvidím. (:

26.01.2014 08:49:30 | larissa

ráda čtu ve slovenštině :)

25.01.2014 22:14:01 | RyxiraAmyGinger

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí