Kapitán Tom a kompas Jacka Sparrowa - 1. kapitola

Kapitán Tom a kompas Jacka Sparrowa - 1. kapitola

Anotace: První kapitola mého pokusu o příběh pirátského kapitána Toma a jeho posádky.

Sbírka: Kapitán Tom a kompas Jacka Sparrowa

Jednoho jarního večera v Jamajském Port Royal seděla v zakouřené krčmě U Přístavního švába posádka lodi Rudá Hvězda. V 18. století tu piráti často trávili svůj čas na pevnině. Kapitán Tom Holypain vždy dbal na to, aby jeho muži netrpěli nedostatkem dobré společnosti, což U Přístavního Švába rozhodně nehrozilo. Scházel se zde výkvět zločinců i podvodníků z širého okolí a každý zlotřilý námořník se tu rád zastavil, už jen kvůli pohledné a především družné hostinské Bertě.

Kapitán Tom nepatřil k typickým krvelačným pirátům, kteří nepoužívali čistou vodu ani k pití, ani k mytí. Jeho jasně modré oči, obtažené černou tuší, vyhlíželi dobrácky a dlouhé, vlnité vlasy barvy sazí bývaly neobyčejně čisté (na tom si zakládal), často přikryté tmavým, kdysi nejspíše mušketýrským kloboukem s ohmatanou, zohýbanou krempou. O knírek a bradku pečoval svědomitě. Na bílé košili nosil vybledlou černou kazajku a dva opasky s několika bambitkami, dýkou a šavlí.

Při útoku na lodě královského námořnictva nikdy nezabíjel zbytečně. Rád se občas napil rumu a v těch případech se stejnou vášní peskoval posádku, ta však navzdory tomu svého kapitána téměř vždy respektovala. Obvykle býval ledově klidný a cynický, nebo se tak alespoň tvářil. Jednou za čas se ovšem dokázal rozzuřit až do nepříčetna.
Autor Pétík, 17.06.2017
Přečteno 544x
Tipy 2
Poslední tipující: piťura
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí