Kapitán Tom a kompas Jacka Sparrowa - 6. kapitola

Kapitán Tom a kompas Jacka Sparrowa - 6. kapitola

Anotace: Kapitán je překvapen nečekaným hostem.

Sbírka: Kapitán Tom a kompas Jacka Sparrowa

Ráno se Tom ve své kajutě se zavřenýma očima skulil z postele a jen tak bez košile a s vlasy přes obličej se začal nedbalými, línými pohyby rozcvičovat. Loď zatím mířila k jamajské Východní zátoce a další rozkazy byly odloženy na později.


Kapitán Tom popošel pár kroků k vědru s vodou. Pak ospale zamumlal: „Ještě chviličku“ a po hmatu našel postel, kam se s blaženým úsměvem opět natáhl. Otočil se ke stěně a strnul.


Mžoural do spící tváře mladého chlapce. Tentokrát vyskočil rychleji. Opláchl si obličej vodou z vědra a znovu se podíval do své postele. Hnědovlasý mládenec tiše oddychoval po krk zavrtaný do tenké pokrývky, ze které mu čouhala špinavá, hubená kolena. Kapitán z něho opatrně stáhl deku.


Hoch měl na sobě pouze roztrhané krátké kalhoty a na obnažené hrudi se mu viditelně rýsovala žebra. Náhlý chlad ho probudil, vylekané kakaové oči se rozespale upřely na Toma. Ten se, neméně překvapen, pokoušel o přísný výraz tváře, Vyplašený pohled zuboženého chlapce ho však zcela odzbrojil. Proti své vůli se musel usmát.


Potom se ale vzpamatoval.


„Hele, mladej,“ spustil zhurta a opřel se frajersky o zašlé piáno, „nepamatuju se, že bych tě sbalil, takže co k čertu pohledáváš v mý posteli?“


„Já jsem... se ztratil“ nejistě ze sebe vysoukal probuzený mladíček, rychle se posadil a natáhl se pro košili, přehozenou přes čelo postele. Tom si přisedl těsně k němu a začal si pročesávat zacuchané havraní vlasy hřebenem.


„Ztratil?“ podivil se ironicky a zvedl levé obočí, „to je zajímavý, povidej mi o tom.“


Černý pasažér se polekaně odtáhl: „Asi bych měl jít.“ Tom se srdečně rozesmál. „Leda že bys odplaval,“ řehtal se. „V noci jsme vypluli,“ dodal na nechápavý pohled, „hochu, já jsem kapitán Holypain a všechno na týdle lodi mi řiká pane. Jasnačka?“


„Ano. Ano... pane,“ odpověděl váhavě hoch.


„A kdo k čertu vůbec jsi?“ vzpomněl si kapitán.


„Tony, pane.“


„Vítej mezi náma, Tony, pomocník do kuchyně se mi zrovna hodí,“ pronesl Tom potěšeně a vstal, nepřestávaje si česat husté prameny vlasů.


Ozvalo se za klepání na dveře kajuty.


„Dále,“ zavolal Tom a dveře se skřípavě otevřely.


„Tome, jsme v zátoce, potřebujeme další kurz,“ spustil urostlý muž se světlými vlasy do půlky zad a dvěma copánky vousů na bradě. Zarazil se, když si povšiml Tonyho, sedícího v kapitánově posteli. Ten se vzpamatoval a konečně oblékl svou děravou košili.


„To je Tony, novej kluk do kuchyně,“ kývl kapitán hlavou k hochovi. „A tohle je Marco, můj první důstojník,“ představil světlovlasého návštěvníka, nedbaje jeho tázavého pohledu. Jako kdyby se na lodích běžně přes noc líhli mladí chlapci.

Autor Pétík, 24.06.2017
Přečteno 401x
Tipy 2
Poslední tipující: piťura
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí