Nesmrtelná partie- Komisařka Drahová

Nesmrtelná partie- Komisařka Drahová

Anotace: Komisařka Drahová a detektiv Klimeš si na pomoc při řešení případu pozvou profesora Benetku, jednoho z nejlepších šachistů v republice

Sbírka: Nesmrtelná partie

Pondělí

Ještě než komisařka stihla ranní kávu, přišla jí sms od kapitána Pavla Drobného "ihned po příchodu do práce se za mnou zastavte" Stihla jen rychlou sprchu a letěla do práce. Zaklepala na dveře jeho kanceláře a vstoupila, jen jí ukázal na židli proti svému stolu a mlčky jí pozoroval. Jeho taktika mlčení a pozorování podřízeného by rozhodila, téměř každého, ale u někoho kdo vystudoval psychologii mu to moc nevycházelo. Vstal a začal vztekle chodit po kanceláři." Máme čtyři vraždy v jednom měsíci, zřejmě sériového vraha a Vy zatím nemáte nic, opravte mne, jestli se pletu komisařko" Ikdyž chápala, že na kapitána je vyvíjen tlak veřejnosti a především policejního prezidenta, očekávala profesionálnější přístup. Podívala se mu do očí a pomalu začala vysvětlovat. První dvě vraždy byly spáchány na místě, kde byly nalezeny oběti, druhé dvě vraždy na neznámém místě a oběti přivezeny na předem pečlivě vybrané místo. Domníváme se, že nejde o jednoho vraha, ale dva, možná si navzájem něco dokazují, snaží se jeden druhého překonat. Mezi obětmi není žádná přímá spojitost, jeden vraždí blondýny a druhý černovlásky. Napadlo nás, že ten druhý vrah svým způsobem kopíruje toho prvního, u první blond oběti začínalo křestní jméno na E, první černovláska taky začínala na E. Třetí oběť na F, čtvrtá taky.

Než stihla pokračovat, zazvonil jí telefon „ komisařka Drahová slyším" Kapitán jí nervózně sledoval. „ Za chvilku jsem tam" Zavěsila a rychle se zvedla, kapitán jen chápavě kývnul. V garáži nastartovala motorku, než stihla nasednout znovu jí zvonil telefon, ani se nepodívala kdo volá a přepnula si hovor do helmy. „ Dobré ráno komisařko, slyšel jsem, že přítel už se Vám představil, tak je myslím vhodné, aby jste částečně poznala i dalšího hráče, tak jako můj přítel i já mám pro Vás dnes malé překvapení" než stihla odpovědět, nebo zapnout nahrávání počítačem upravený hlas zavěsil. „ Hajzl" ulevila si do helmy a přidala plyn.

Obětí byla, opaskem uškrcená 44 letá blondýna Cindy Fišerová, post mortem byla střelena do čela vzduchovou pistolí s diabolkou na škůdce. Tělo bylo na místo nálezu přemístěno. Ani nečekala, že by pitva a výsledky z forenzního vyšetřování přinesli nějakou zásadní informaci. „Sejdeme se v kanceláři" stroze oznámila detektivu Klimešovi a nastartovala motorku. Cestou na stanici si do sluchátek zabudovaných v helmě pustila rádio po několika písničkách následovaly zprávy, dozvěděla se několik neužitečných informací o životě celebrit, na konci zpráv oznámil moderátor nález těla na místě z kterého odjížděla. Snažil se zlehčit smutnou zprávu informací, že vrahem bude nejspíš muž, kterého odmítla každá žena, tudíž zakomplexovaný idiot, kterého policie brzo dopadne. Potlačila nutkání zavolat do rádia a poděkovat moderátorovi, stejně jako ostatním moderátorům na dalších rádiích, následující song přerušil příchozí hovor, jelikož měla telefon v kapse bundy, neviděla kdo volá, stiskla tlačítko pro příjem hovoru na helmě „ Komisařka Drahová, prosím?" „ Komisařko, asi nechápete o co jde, nemám komplex méněcennosti a nejsem idiot, mám IQ vyšší, než většina lidí v Praze, nedokážete zabránit tomu co děláme, protože na to nejste dost chytrá, můžeme v tom pokračovat dokud hra neskončí a pak klidně začít novou a stejně nebudete mít v ruce nic co my Vám do ní nedáme „ i přes digitálně zkreslený hlas byl znát vztek. Usmála se a vzala za plyn, laděné koncovky litrové Suzuki zaduněli a komisařka přes dvojitou plnou čáru předjela tři auta, na horizontu zahlédla uniformovaného policistu stojícího ve vozovce. Zastavila a sundala si helmu, delší blond vlasy jí dopadly na koženou motorkářskou bundu. Policista požádal o doklady , všimla si, že mu neznatelně ztuhnul profesionální úsměv, když viděl občanku. Neměla tušení, jak mohl poznat že je komisařka z vražd, ale služební průkaz se rozhodla neukazovat, nechala si dát pokutu a pokračovala v jízdě na stanici. Zaparkovala a vyběhla do prvního patra , detektiv Klimeš přijel o hodinu později. Vyslechl si podrobnosti o malé lsti s moderátory a o následném telefonu od vraha. Celé odpoledne až do večerních hodin uteklo řešením případu. Kolem osmé večer, komisařka sáhla do stolu a vyndala dvě skleničky a lahev Jamesona black barrel, nalila do obou na tři prsty a přihodila led z mrazáku. Detektiv Klimeš si pohrával s ledem ve skleničce" nemáme nic a oni si hrají jen nějakou hru" řekl zamyšleně, aniž by přestal sledovat rozpouštějící se led. Přemýšlení nad případem vyrušil telefon detektiva Klimeše, „ano, rozumím, řeknu jí to" zavěsil a telefon položil na stůl, „ to byl patolog, ta poslední oběť byla původně bruneta, vrah jí obarvil vlasy na blond až na místě nálezu". Komisařka Drahová vstala a přistoupila k popisovací tabuli, do levého sloupce začala psát informace o obětech uškrcením a do pravého oběti zlomení vazu.

Úterý

Barman dolil do čistých sklenic štědrou dávku Calvados Christian Drouin Hors d'Age, „ na nedotknutelnost" řekl Martin a pozvedl sklenku k přípitku. Michal pozvedl svou, „ nepodceňujme tu komisařku" hlesl a zlehka se dotknul Martinovo skleničky. „Hra musí pokračovat a Ty jsi na řadě" kontroval Martin.

Středa

Brzy ráno komisařka Drahová a detektiv Klimeš s kávou v ruce usedli před popisovací tabuli, „ co Tě napadne, když se na to podíváš?" zeptala se Drahová. „Víme, že hrají nějakou hru, oběti nejsou náhodné, mají svůj důvod , možná podle střídání hrají dámu" odpověděl Klimeš. „Nemyslím, že dámu, mám pocit, že hrají šachy" uzemnila detektiva Drahová. „ Čistě teoreticky, první vražda mohla proběhnout, na místě nálezu těla, protože Eva je dost běžné jméno, stejně jako Eliška. Naproti tomu Flavia není úplně normální jméno, pokud vrah chtěl udělat tah, musel jí někde zabít a na místo nálezu přivézt" Komisařka na tabuli nakreslila mřížku osm bodů vodorovně a osm bodů svisle, vyznačila čísla a písmena, jako na skutečné šachovnici. Po několika vteřinách mohl detektiv vidět i tahy a místa nálezu obětí. „ Neznáme rozměr, na kterém hrají, myslím, že je to jen Praha" pokračovala, „problém je, že nemůžeme ochránit další oběť, neznáme tah, víme jen že bude mít černé vlasy a její jméno bude začínat od A-H" , detektiv chvilku pozoroval tabuli, než pronesl „ já šachy neumím, ale kolik je možných tahů, v této situaci?" zeptal se. Komisařka pár vteřin přemýšlela, „ vlastně máš pravdu, tahů je možné udělat hodně, ale jen některý by dával smysl." Do kanceláře vstoupil kapitán Drobný „ dobré ráno pozdravil" a se zájmem si prohlížel tabuli. „ Odvážná hypotéza, hrají šachy s lidmi?". „ Možná ano, nemáme dost důkazů." Komisařka vyndala telefon a začala stahovat aplikaci na hraní šachů." To čekáte na pomoc internetu?" Zeptal se kapitán." Na pomoc internetu ne, ale zkusím všechna možná dokončení partie" Odpověděla komisařka a nepřestávala bojovat s mobilem.

Čtvrtek

Po noci plné her se komisařka jako jedna z prvních dostavila do práce, make-up jen těžko dokázal zamaskovat únavu. „ Spala jsi vůbec" dotázal se detektiv, než vzal oběma kávu do kanceláře. „ Celou noc jsem pokračovala ve hře, střídala jsem tahy a nechala umírat lidi." Bylo jich hodně „odpověděla a znaveně padla do křesla, „každý tah znamenal oběť „ Detektiv zamyšleně míchal kávu. „ Lin, pořád je to jen naše domněnka, že hrají šachy, nemáme se čeho chytnout a tato verze se prostě hodí" „ Ať je to jak chce, pokud dodrží své termíny, tak máme jen tři dny, než budeme mít další oběť, musíme zjistit jak si vybírají oběti, něco musí mít společného" odsekla.

Pátek

„ Dobrý den, jmenuji se Gabriela a dnes se o Vás budu starat, vybral jste si?" Zeptala se s úsměvem servírka. Dlouhé černé vlasy měla stažené do gumičky, skromné líčení jen zdůraznilo její krásnou tvář, dokonalou postavu těsně obepínalo pracovní oblečení, byla téměř bez chyby. „ Ano vybral" odpověděl Michal

Celý den strávila komisařka s detektivem hledáním spojitosti mezi obětmi. Komisařka si vzala na starost blondýny a detektiv černovlásky. Komisařka zaúkolovala i kolegu z IT, jelikož měla k dispozici telefony a počítače obětí. Později odpoledne jim oddělení kyberkriminalistiky přeposlalo výsledky pátrání. „ Našli něco?" Zeptal se detektiv s nadějí. „ Bohužel ne, některé z našich obětí nakupují u stejných e-shopů, některé se mohou znát, jen díky místě bydliště, ale nic co by nám pomohlo, vlastně nemáme pořád nic, jen dva dny do další vraždy, které nedokážeme zabránit." „ Vím, že křestní jméno a věk je tah, první byla Eva 24 let, takže E4, místo nálezu je v podstatě pole na šachovnici, ale neznáme rozměr pole, takže nemůžeme zatím určit o jak velkou plochu se jedná." Dokončila komisařka. Oblékla si bundu a ze stolu vzala přilbu." Jedu ještě na střelnici a potom na trénink , nepřidáš se?" Detektiv jen zavrtěl hlavou." Mám jiné plány, než smrdět střelným prachem a dostat od trenéra přes držku." „ Srabe, nezapomeň, že zítra máme v deset sraz s členem výboru šachového svazu a navíc jedním z nejlepších šachistů v republice"

Sobota

Schůzka se členem šachového svazu se konala v nedaleké restauraci, podle slov profesora Františka Benetky by vzhledem k povaze setkání nebylo vhodné scházet se v kanceláři. 61 letý profesor na oba již čekal." Komisařka Drahová a toto je můj kolega detektiv Klimeš". „ Posaďte se prosím" a ukázal na volná místa naproti sobě. Komisařka mu vysvětlila svou hypotézu, vraždy podle tahů na šachovnici a s napětím očekávala profesorovo vyjádření. Profesor si pozorně prohlížel možnou partii a několik minut mlčel. Nedočkavá komisařka přerušila ticho, „ napadá vás něco profesore? Jaký bude další tah, nebo jestli ta hra je něčím zvláštní ?" Profesor se na komisařku chvilku díval, než konečně promluvil. „ Víte, těch tahů je málo, z toho se nedá mnoho vyčíst, potřeboval bych jich víc, jen mohu říci, že nehrají amatéři". „ Každý tah je vražda, potřebujeme alespoň něco, čeho by se dalo chytit, třeba co by mohlo následovat, jak by jste táhnul, mít černé?" Vyhrkla komisařka, aniž by si všimla, že detektiv pro oba objednal kávu, kterou jim servírka zrovna pokládala na stůl. „ H4" hlesl profesor a napil se čaje.

Sobota odpoledne

Oba vyšetřovatelé se pokoušeli do mapy Prahy zakreslit přibližnou polohu šachovnice, částečně se jim podařilo podle míst činu určit polohu hracích polí. Na vybrané poloze dalšího možného tahu byl posílen dohled policie.
Autor Honza2323, 02.03.2023
Přečteno 104x
Tipy 5
Poslední tipující: Lůca, Marry31, mkinka
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

To je originální a odvážná hypotéza, ale dává to smysl

03.03.2023 12:32:40 | Marry31

Zajímavé.

02.03.2023 15:15:19 | mkinka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí