Hydroponic town XXVI.- Internova

Hydroponic town XXVI.- Internova

Anotace: další část podsvětí Archy...

Před ním se linula dlouhá chodba, po jejíž stranách se střídaly bílé stěny s matně průhlednými skly od země až ke stropu. Z ostrých úhlů se zbarvovaly do nazelanalého odstínu.

,,A toto je co?" zeptal se Josh.

,,Toto je Internova."

,,Tady mě chcete zavřít, než mě pošlete na tu misi, že?!"

,,Jo, ale nejdřív ti chceme něco vysvětlit." řekl mu Freud a dotkl se jednoho skla. To se zprůhlednilo a Josh za ním spatřil Charlese a Vextera.

,,To jsou oni! Ti ukradli solaritu!" ukazoval na ně Josh

,,Jo, já vím. Sám jsem jim to nařídil." řekl úplně v pohodě Freud.

,,Cože?"

,,Dívej, Joshi, uvědom si, že jsem pycholog. Chci ti vysvětlit pár věcí, tak se, prosím, zdrž svých unáhlených výroků a reakcí a poslouchej."

Josh nic neřekl a sledoval.

,,Tady v tomto oddělení nejsou zavřeni žádní vrazi a podobná sorta, ale jen potencionální narušitelé systému. Vím, že to zní hrozně, ale tak zní oficiální podnadpis. jsou tu například izolování všichni terranauti, ti, co poletí na misi Teranova. Jo, vlastně tví kolegové. Ale jsou tu zavřeni i jiní. právě například Charles Sweety a Vexter O´Donnovan. Jsou to človíčci, kteří si připadají strašně důležití a mají za potřebí pro někoho dělat černou práci, jako to dělali na Zemi. A pro nás je lehčí jim ji dopřát, než u nich sedět a dávat jim přednášky o tom, co je dobré a co špatné..."

,,Takže vy jste tak pohodlní, že si necháte postupně zničit celou Archu, jestli tomu rozumím. Sám doufám, že mi to teď vyvrátíte!" skočil mu do řeči Josh. Freud se na ně káravě podíval, a pak navázal:

,,Solarita byla, a je, velmi důležitý objev Thomase Alvy Edisona, který zajišťuje osvětlení celé Archy. Dlouhou dobu se předpokládalo, že Thomas zkonstruoval perpetuum mobile, le veškeré senzace utichly po prvním rozhoštěním tmy. Po dlouhodobém pátrání se zjistilo, že po každých devadesáti dvou dnech přestane svítící roztok proudit do skleněných trubiček a Archa se postupně ponoří do tmy. bylo jasné, že se bude muset Solarita měnit, ale nenašel se nikdo, kdo by to dobrovolně dělal..."

,,Ani jeden?"

,,Ale jo, jeden se našel, jakýsi Křižík z Pragenburgu."

,,tak v čem byl problém?"

,,V tom, že Solarit je sedm."

,,Tak proč jste dobrovolníkům nedali nějaký hodně velký plat?"

,,Plat? Proboha, hochu, žiješ vůbec tady? Copak ty jsi zaměstnaný? Tady každý děla, co umí, a zadarmo, je v jeho vlastním zájmu, ab pomohl přežít a následně se vrátil na Zemi!"

Josh jen suše polknul a nechal Freuda pokračovat.

,,No, abych se vrátil k tématu. kde jsem skončil?"

,,Že nebyl nikdo, kdo by to měnil..."

,,Aha...Tenkrát mě napadlo využt Sweetyho a O'Donnovana k tomu, aby ji vyměnili. přes toto sklo není zevnitř vidět, tkž mě neznali, čehož jsem využil k tomu, abych jim nalhal, že jsem james Black a chtěl bych po nich jednu malou prácičku..."

,,Ukrást Solaritu..."

,,přesně tak! Nejsem geniální?" zasmál se mocně Freud

,,A kdo tam dává novou?"

,,Ale, no tak, chlapče, nekaž mi to! Užívej si mé geniality!"

,,Ale mě by to celkem zajímalo..."

,,Ok, ten, kdo instaluje novou Solaritu se nemusí ničeho bát, pracuje v bezpečí, vše je vypnuté do té doby, než zmáčkne knoflík v řídícím centru, kterým uvede v provoz nově zprovozněnou starou použitou Solaritu!"

,,No...a nepřijde to Charlesovi a vexterovi divné, že stále kradou stejnou věc?" ptal se stále zvědavý Josh.
,,Teda...hlavně Charlesovi..." doplnil se ještě.

,,Ale no tak, hochu, to jsem tě stále nepřesvědčil o své genialitě a promyšlenosti?"

,,No..." dusil v sobě narážku Josh.

,, Tak abych tě ujistil o mé božskosti, Charles trpí těžkou sklerózou a Vexter...to je debil. Čast pochybuju, jestli má vůbec nějaké IQ, aspoň záporné..." rozesmál se na celé kolo Freud.

Josh se co nejdůvěryhodně zasmál, a pak na sebe oba tupě zírali.

,,No, hochu, teď tě musím poprosit, abys vešel do jedné z cel." řekl mu skoro soucitně Freud, až to Joshe zarazilo. Věděl, že nemá cenu se vzpírat, a pro jeho dobro dude lepší, když tento souboj vzdá a pokorně vleze za matně průhledné sklo.

,,Dobře, ale jak tam mám vejít, když tu nejsou dveře? je tu jen sklo."

,,Učil ses v biologii o popopropustných membránách?"

,,Jistě, studuju na přírodovědné fakultě!"

,, tak tu před sebou jednu máš!"

,,Jako to sklo?"

,,Jo, to je ono. Stačí jen projít s trochu větší razancí." vysvětlil stručně Freud.

Josh stál před údajnou membránou a hleděl na ni jako na mimozemšťana( i když on sám byl v ony dny příslušníkem kosmu). Pak si přeci jen dodal odvahy a po hlavě skočil do cely naproti Charlesovi a Vexterovi.
Autor Muta cum liquida, 06.09.2007
Přečteno 271x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí