Srdce bojovnice - 64. díl

Srdce bojovnice - 64. díl

Anotace: Prozradí Riel princi, jak moc na ni působí? Hezké počtení :-)

Sbírka: Srdce bojovnice

Pokud prince mé přiznání překvapilo, nedal to na sobě ani v nejmenším znát.
„A jaký pro to máš důvod?“ zeptal se pouze a odtáhnul svou ruku.
Okamžitě jsem jeho dotyk postrádala. Připadala jsem si bez něho mnohem zranitelnější, ačkoli jsem nechápala proč. Co je to u všech Valar se mnou? Ztratila jsem snad již veškerou soudnost? Nemohu se přece upnout na někoho jenom proto, že projevil trochu pochopení. Už jenom proto ne, že je to můj velitel a již předtím mi dal zcela jasně najevo, že o mě jako o elleth nemá sebemenší zájem. Ale i když mi můj rozum napovídal, jak naprosto bláhové a krajně nevhodné jsou mé sny, stejně jsem se nemohla ubránit vzrušujícím představám toho, jaké by to bylo, kdyby mě princ konečně přestal zpovídat a místo toho ze mě svou dýkou ořezal i zbytek oblečení a...
„Riel? Na něco jsem se tě ptal!“ probral mě Thranduil a poklepal mi bičem po zadku. „Odpověz!“
„Já vlastně ani nevím, pane,“ hlesla jsem tiše. „Nejprve jsem si myslela, že je to jenom kvůli tomu Orkovi, a že až se stanu vojákem, tak se to změní. Že si pak budu připadat zase čistá... Ale nezměnilo... Nenávidím to, co se ze mě stalo... kým jsem... Bolest je to jediné, co mě tu ještě drží...“
„A kým podle tebe jsi?“
„Slabochem.“ To slovo mi skanulo ze rtů, aniž bych nad tím vůbec musela přemýšlet.
„Vskutku? A proč si to myslíš?“
Princ mi začal koncem biče kreslit jakési abstraktní vzory na záda a pokaždé, když se dotknul nějakého citlivějšího místa, přivřela jsem slastně oči.
„Protože jsem slabá... neschopná... Nedokázala jsem tehdy udělat nic, abych zachránila svou rodinu... neochránila jsem ani sama sebe... Jistě mi nyní řeknete, že jsem od onoho dne ušla dlouhou cestu, ale není tomu tak... Vždyť jaký je v tom rozdíl, jestli mě pod sebou drtí Ork a nebo nějaký ellon?! Beztak si berou to, co chtějí, protože dobře ví, že já jim v tom nemůžu zabránit!“
Svůj vášnivý projev jsem zakončila zcela nedůstojným vzlyknutím a Thranduil okamžitě přestal se svým malováním a místo toho obkroužil jeden z naběhlých pruhů.
„Já vidím něco docela jiného. Elleth, která je na sebe až příliš přísná... možná proto, že naplnila slib, pro který do té doby žila a kterému bez váhání podřizovala naprosto všechno, a nyní neví, jak žít dál. Utápí se v nepříjemných vzpomínkách a neustále o sobě pochybuje, tím více, čím déle setrvává v nečinnosti. Nejspíš jsi čekala něco docela jiného, když jsi vstoupila do královy armády, že? Ale tvé čekání je již u konce... Tohle je období válek a král potřebuje tvých služeb. A mohu ti přislíbit, že až jednoho dne konečně všechny boje skončí, tvá mysl bude očištěna krví tvých nepřátel a tvé ruce příliš zemdlené, než abys znovu pozvedla zbraň proti sobě. A při vzpomínkách na bojiště, kterými jsi prošla, tě již nikdy více nenapadne nazývat se slabochem.“
Naslouchala jsem mu s okouzlením, skoro jako kdyby byl hudebníkem a právě mi zpíval milostnou píseň, jako elleth, které její milý slibuje nádhernou společnou budoucnost. A představila jsem si sama sebe...
… jak se vracím z posledního boje... znavená, ale přesto neskutečně šťastná, že je již po všem a my jsme zvítězili... otrhaná a špinavá od krve a přesto čistější než kdykoli předtím... Projedu společně s ostatními vojáky branou na nádvoří paláce a sesednu, ráda, že konečně po tak dlouhé době můžu dopřát Celebrovi pořádný odpočinek. Část ellyn půjde ke svým rodinám, jiní se odeberou do ubytovny, aby se převlékli na večerní slavnost. Hrstka jich zůstane na místě, najednou neochotní se od sebe oddělit po tolika týdnech, kdy bojovali bok po boku a jejich životy spočívali v rukou jejich druhů. A já... kam se poději já? Bude tu pro mě ještě někde místo, až zavládne mír? Ke komu se budu vracet, když tu není nikdo, kdo by se strachoval o můj život a s úzkostí očekával můj příjezd? Kdo mne přivítá? Chyběla bych vůbec někomu, kdybych se z té poslední bitvy už nevrátila?
„Copak je, Riel? Nezdá se, že by tě ta vyhlídka nějak potěšila,“ promluvil znovu Thranduil, když jsem stále mlčela, ztracená ve svých melancholických myšlenkách.
„Ovšemže mne potěšila, pane. Vždycky jsem si přála prokázat své schopnosti v boji,“ odvětila jsem víceméně automaticky.
„A já ti toto přání milerád vyplním, Riel.“ Princ opět pohladil má záda bičem. „Toužíš ještě po něčem?“
Ucítila jsem novou ránu přes zadek a přivřela jsem oči, abych si ji lépe vychutnala. V tento okamžik jsem toužila hned po několika věcech, ale ani jedna z nich nebyla takového charakteru, abych ji mohla vyslovit nahlas.
„Pověz…“ vybídl mě a zároveň mě znovu udeřil. „Slibuji, že pokud je to v mých silách a nerozporuje to zákonům, pak ti toho neodepřu…“
Jeho hlas byl natolik vemlouvavý, že jsem skutečně začala zvažovat, jestli mu to nemám říct. Vždyť co by mi mohl za tu troufalou žádost udělat?
Autor Nienna, 28.10.2008
Přečteno 904x
Tipy 32
Poslední tipující: Boscai, Alasea, Syala, Sára555, Tempaire, Lavinie, Kes, Koskenkorva, jjaannee, hermiona_black, ...
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Možná píšeš skvěle, ale všeho moc škodí!

30.10.2008 17:44:00 | Regroons

Nedej se Nienno! Protože my všichni (krom někoho!) chceme další díly. A nuda to rozhodně není, je to úžasně romantická fantasy povídka =)) Píšeš skvěle a nenech se ovlivnit a piš další díly už se moc těším na pokračování =)

30.10.2008 11:11:00 | Ladyelf

Regroons: jedna věc je kritický názor, kde se vytýkaj hrubky nebo podobně....něco, co se týká stylu psaní....ale vykřikovat tady, jak nechceš další díly je naprosto ubohý a infantilní! Zamysli se trochu nad sebou než začneš psát takovýhle bláboly...

29.10.2008 17:49:00 | cool...girl

Ignorovat je to nejhorší, co může člověk dělat. Na co by pak liter byl, když ne na to, aby ostatní vyjádřili svůj názor na dílo, ať už je to názor pochvalný nebo kritický.

29.10.2008 13:06:00 | Regroons

Pro Regroons: Tolik dílů to má, protože jsou ty díly krátké, jak je mi mimochodem občas vytýkáno. Že to lidi čtou a některým se můj příběh líbí, za to jsem opravdu ráda. A ti ostatní mě můžou prostě ignorovat ;-)

29.10.2008 07:40:00 | Nienna

To je vážně už nechutně dlouhá romantická telenovela... Pořád to samé dokola... stomilion dílů, pořád to samé, po měsících sem příjdu a najdu tady už 64. díl, ale přitom se od 1. vlastně nic nezměnilo. Tohle by snad nemělo ani být v kategorii fantasy... Pořád se rozebírají nějaké milostné problémy. A ještě se to tolika lidem líbí... no je vidět jednostranná skladba čtenářů této sekce. Já říkám Dost! Nechci další díly.
Ale musím říct, že ze začátku se mě ta série líbila, ale čeho moc, toho je příliš.

28.10.2008 22:26:00 | Regroons

Haha, tady někdo zavzpomínal na staré šlágry... Asi to hned rozpařím na YouTubu :-D

28.10.2008 22:07:00 | odettka

To mi připomíná tu píseň od Celine Dion a Barbary Streisand Tell Him :-)

28.10.2008 20:50:00 | Nienna

Riel řekni mu to! Aspoň by to mohla skusit...

28.10.2008 12:20:00 | Ladyelf

Řekne mu to, řekne mu to, řekne mu to???
Musí! :-)

28.10.2008 09:16:00 | odettka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí