Anaefové - IX. kpt.

Anaefové - IX. kpt.

Anotace: A další pokračování příběhu. Další draci a další pokusy.

Sbírka: Anaefové - putování

Aerovor se ukázal jako spolehlivý dopravní prostředek. Letěl relativně rychle, nechal se řídit, nekodrcal a dal se na něm zapálit oheň. Nakonec ani Geirn neodolal a nechal se chvíli vézt. Oba dva kouzelníci byli svým výtvorem nadšeni. Střídali se u řízení a nikomu ho nepůjčili.

"Zastav!"
zavolala Ean na Falešného Vouse, který právě kormidloval.
"Támhleten les vypadá slibně. Určitě tam budou houby. Dala bych si."
Geirn jen souhlasně zamručel a tak vor zamířil k lesu.

"No to se mi snad zdá." ozvalo se náhle za nimi. "To musí být tím stářím. Jinak nechápu, že se Jerry klidně vozí na tomhletom kouzelnickém udělátku."
Osazenstvo voru se prudce otočilo včetně Falešného Vouse, takže se vor nebezpečně zakymácel a smykem zastavil.
"Co zase chceš, Tede." zamručel Geirn a podíval se na tmavě modrého draka.
"Rozhodli jsme se, že vás kousek doprovodíme."
odpověděl za něj rubínový, kterému, jak se Ean později dozvěděla, říkali Frank. "Ovšem s tímhle jsme nepočítali. Drží ho to dlouho?" dodal a kývl směrem ke Geirnovi.
"Já si snad můžu dělat co chci, ne?" otázal se Geirn poněkud podrážděně. "Ostatně, je to pohodlné."
Poslední zlatý drak jen nevěřícně zakroutil hlavou.
"Jděte raději na ty houby. Tenhle rozhovor začíná být nebezpečný."

Ean opékala houby na kameni a po očku pozorovala draky. Poletovali o kousek dál, zabráni do neslyšného rozhovoru. Co asi řeší? přemýšlela, ale měla neblahé tušení, že ona v tom hraje roli. Už od začátku se kolem ní něco dělo. Draci ví co a proč, ale nejspíš jí to nepoví. A ještě ty řeči o Severních ostrovech. Jen pohádka pro děti! A nebo že by přeci jen na tom byla trocha pravdy? Těžko říci.

Naše už tak dost podivná skupinka se ještě rozrostla o další tři draky, takže když se vydala na cestu, vypadal aerovor jako doprovázen eskortou. Geirn občas letěl, občas si také sedl, avšak ostatní draci se tvářili, jako kdyby levitující plavidlo vůbec neexistovalo.

Směr jejich cesty Geirn vystihl jednoduše: "K moři.". Jenže na přímé cestě k moři leželo území hustého elfského lesa, a tak byla skupinka donucena ho obejít, a tak šli po území obývaném kouzelníky a posléze i trpaslíky, ačkoli od jejich zemí se pokoušeli držet co nejdál.

Falešný vous se spolu s Jotym už po několikáté pokoušel vysvětlit Ean princip Aerovoru.
"No pochop, kdybychom nepoužili kouzlo, vor by ležel na zemi."
"Takhle se ale síla tlačíci na Aerovor převádí v kouzelnem poli pod tlakem až na zem,"
"takže to je, jako kdybychom na ní leželi."
"Jenže onen vzduchový polštář působí stejnou silou, jako Aerovor, tudíž kdyby jsme-"
A země se náhle propadla.

"Auu!"
"To jsi ty?"
"Ne, to jsem já."
"Aha."
"Co se stalo?"
"Země se propadla. A s ní samozřejmě i Aerovor, zcela podle principu, který jsem ti právě vykládal."
"Jste v pořádku?"
"Skoro, ale myslím, že mi ležíš na noze."
"Ne, to jsem já. Promiň."
"Nic se nestalo. Ale mohl by sis prosím lehnout někam jinam? Díky."

Geirn právě létal do vývrtky a odpovídal na magický dotaz jednoho z draků, když Aerovor zmizel. A s ním i země, nad kterou právě levitoval.
"Ean? Joty? Vouse? Calaire?"
Dolétl ke kraji díry a ostatní draci se k němu připojili. Nakonec uslyšel zezdola hlasy. Jsou v pořádku, pomyslel si, když si to ještě předtím kouzlem zkontroloval.
"Bando, jak jste na tom?" vykřikl do jámy.
"Jde to." odpověděl Vous."Možná ani Aerovor nebude tak poničen, jako by mohl. Ostatně," dodal ještě, "jsou tu nějaký chodby. Nepůjdem se tam podívat?"
Chodby? Že by trpaslíci?
"A hele, trpaslík!"
Ano, opravdu trpaslíci. Zezdola se ozval nějaký cizí nerudý hlas a hluk potyčky.
"Hele, nechte je na pokoji a koukejte je vyvést nahoru!" zakřičel Geirn do díry.
"Drak! Sakra práce, hoši. Aby do něj uhodilo. Se na to vyfláknu." ozvalo se zdola načuřené mumlání a za malou chvilku se odsunul jeden z okolních balvanů, odkud vylezl trpaslík, trpaslík, Anaefka, kouzelník, kouzelník, Elf a trpaslík.

Trpaslíci se shlukli do hloučku a nerudě pozorovali draky, kteří zase naopak pozorovali je. Když už to vypadalo, že tak zkameněli, ujal se slova Geirn.
"Co má tahle ďuzna znamenat?" otázal se trpaslíků. "Vždyť se tam může někdo zranit!?"
Trpaslíci na něj hodili ještě vražednější pohled.
"Tož, je to jen pro preventivní obranu, sire." zamumlal jeden z nich. "Se tu potlouká různá pakáž, že, tak aby sa nesókali, kam nepatří."
"Pakáž?" podivil se Calair. "Zatím jsme tam spadli my. Jsme snad nějaká pakáž?"
Trpaslíci jen něco zamručeli a otázka zůstala bez odpovědi. Ean si pomyslela, že je to nejspíše dobře, protože si živě dokázala představit, co by tou odpovědí mohlo být.
"Je tady těch jam víc?" otázal se Geirn.
"Hmmm..." zabručel trpaslík č. 2. a krátce se podíval na ostatní. Pak ještě dodal: "Pár."
"Tím myslíš dvě nebo několik?" drak se nevzdával.
"No, spíš několik." připustil neochotně trpaslík.

Zpod jejich nohou se ozvaly tupé nárazy a klení. Všichni až na trpaslíky ucítili slabé záchvěvy magie.
"Joty? Falešný vouse? Kde zase jste?"
Po kouzelnících se slehla zem. Všichni jako jeden muž (a jedna žena a čtyři draci) se vrhli k jámě. Zdola k nim vzhlížela ohořelá tvář Falešného vouse.
"Nemusíte si mě vůbec všímat." zavolal nahoru. "Já si to tady vyřeším sám."
"Jak jste se tam dostali?!" zařval trpaslík č. 3.. "Natrhnu vám zadek, jen co se k vám dostanu! Kéž by vás stilken sežral, vy zatracení všudyvlezlové!"
Chvíli to vypadalo, že skočí do jámy za kouzelníky, ale Ted ho zadržel.
"Kde je Joty?" zeptal se a nijak nekomentoval trpaslíkovy výhružky.
"Ale jo," odpověděl Vous trochu nejistě, "je v pořádku, jen se musí trochu vzpamatovat. Nevybuchlo to přesně tak, jak jsem předpokládal."
"Nevybuchlo to přesně tak, jak jsem předpokládal? Cože? Co se stalo Jotymu?"
Ean se neudržela a skočila do jámy. Calair ji následoval. Joty sedel v rohu, opřen o stěnu a netvářil se příliš šťastně.
"Joty! Jsi v pořádku? Co tě bolí?"
Ean si klekla a pokoušela se zjistit, do to vlastně kouzelníkovi je.
"Vypadá to, že je jen potlučený. A narazil si hlavu"
"Takže vlastně neutrpěl žádnou škodu." vyhrkl Vous, ale když uviděl výraz ostatních, přestal se pobaveně usmívat a nasadil výraz typu "já-tu-vůběc-nejsem".
"Pojď, vyneseme ho nahoru. Tam ho ošetříme, tady je špatně vidět."
Ukázalo se, že Aerovor není poškozen, a tak je vynesl všechny z jámy na světlo. Teď ještě ošetřit Jotyho, udělat něco s těmi trpaslíky a zdá se, že další cestě nestojí nic v cestě.
Autor Alasea, 01.03.2009
Přečteno 304x
Tipy 4
Poslední tipující: Bíša, Darwin, hermiona_black
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí