Na hranici rovnováhy: 1.U zpívající svině (první část)

Na hranici rovnováhy: 1.U zpívající svině (první část)

Anotace: Takový celkem zajímavý příběh o mladém nekromancerovi, který musí udržet dobro a zlo v rovině, má to těžké, protože všude ho odsuzují dřív, než ho poznají....

Sbírka: Na hranici rovnováhy

1. U ZPÍVAJÍCÍ SVINĚ



Hostinec U zpívající svině byla úzká dřevěná chatička s velmi šikmou střechou, ležící na západní straně města Eastmay, kde se scházely vesměs všechny existence z různých koutů světa. Chodili tu bohatí i chudí, dobří i zlí, zkrátka všichni. Spousta bytostí využívala zdejšího temného zákoutí, aby uzavírali zakázané obchody, případně se před někým schovali v nenápadném koutečku. Dnes tu byl od každého někdo. Seděli na nepříliš pohodlných židlích a popíjeli ne moc kvalitní pivo, nebo jedli jedno z mála jídel, které se zde podávají.
I když byli bezmála všichni zanedbáni nějakou prací, ať už zmíněným obchodováním, nebo jen klábosením o uplynulých novinkách ve městě, nikomu to nedalo a sotva se dveře pootevřely, ohlédl se celý lokál jako hlouček bab. Jen jedna zřejmě mladá žena, jejíž krása dozajista zářila ve tmavém hostinci jako maják, zůstala otočená zády ke dveřím. V tu samou chvíli, co se dveře otevřely skoro maximálně, jak to šlo venku zaburácel hrom doprovázený velkým klikatým bleskem. Na prahu se zjevila temná postava.
Byl vysoký, štíhlé postavy. Obličej měl nepatrně protáhlý, až nepřirozeně bledý. Vypadal zajímavě už jen kvůli očím. Těsně u zorničky byla jeho oční duhovka světle šedá, avšak na samém okraji už přecházela v uhlově černou. Šla poznat jen z velké blízky. Zvláštní barva očí. Zpod kapuce pláště, do kterého byl zahalen, mu do čela spadalo pár pramenů jeho rovných černých vlasů. Cizinec zaujal hned na první pohled. Tak efektní při vstupu být nechtěl. Neměl by na sebe poutat zbytečně velkou pozornost.
Kožené boty nově příchozího nezpůsobovaly na starých prknech sebemenší hluk. Plášť se za ním vlnil a v mihotavém světle mosazných svítilen se leskly drobné stříbrné symboly. Ve skutečnosti se zaleskly jen krátce, pak zmizely a znovu jakoby ožily. Pod pláštěm temné postavy z opasku viselo několik váčků různých velikostí.
Sedl si k jednomu z mála prázdných stolů se stejnou elegancí, s jakou před okamžikem vstoupil do lokálu.Podivil se nad tím, jak jsou židle pohodlné vzhledem ke zdejšímu prostředí. Ostatní návštěvníci zpívající svině si ho ještě chvíli prohlíželi, ale když jen tak ve stínu seděl dál, vrátili se ke svým starostem. Některým to nedalo a s obavami po něm pokukovali.
Ona nádherná žena nechala sebeovládání a s neskrývavým zájmem si nyní cizince prohlížela. U stolu jí dělali společnost dva chlapíci. Jeden byl velký a statný, pravděpodobně plnil úlohu osobního strážce, zato rysy druhého připomínaly příbuzného. Oba vrhli na cizince velmi znechucený pohled.
Plavovlasá servírka odmítla muže v kápi obsloužit, jen se dále schovávala za pultem, kde se čepovalo pivo.Na cizince vrhla jen vystrašený pohled a dál si ho nevšímala. Bála se ho. Majitel, tlustší pán s ustupujícími šedivými vlasy, si nervózně promnul ruce a opatrně vykročil, aby to vyřídil sám.
Když přišel ke stolu, v ruce muchlal odporně růžovou zástěru. Zpod šedivého obočí si nového příchozího prohlížel s daleko větším respektem, než jaký by měl vůči jiným bytostem, snad kromě Pána zla. Na čele se mu objevily vrásky. ,,Dobrý den…nebo spíše noc, Mistře! Mý jméno je Persek jsem šéf zdejšího podniku a dnes vás asi budu obsluhovat. Je to velká pocta, mít tu jednoho z vás, pár jich tu už bylo kdysi dávno ale sem do města obvykle nechodí.“
Sedící muž lehce přikývl a promluvil klidným sametovým hlasem, který se snad ani k takové bytosti nehodil. ,,Jistě, velmi by mě udivilo, kdyby sem chodili častěji, vždyť se ani do Eastmay nehodíme.“
,,Co mohu nabídnout?“
,,Ta svíčková co tu tak nádherně voní, tu bych si dal. Poprosil bych o něco k pití a jelikož vidím, že by bylo nanejvýš nezdvořilé dát si vodu, přineste mi pivo.“
,,Jistě, tady se voda nepije!“ zahřměl Persek.
,,Tak potom by to mohlo být všechno, pokud ovšem… nemáte na noc volný pokoj?“
Hostinský polkl naprázdno. ,,Jen na jednu noc?“
,,Jen na jednu.“ Když muž vycítil Persekovo váhání, sáhl do jednoho ze středně velkých váčků u pasu a vytáhl pár mincí. Položil je před hostinského.
Obavy jej rychle opustily. ,,Na jednu noc by to určitě šlo, mistře…“
,,Anemon. Říkejte mi prostě Ayile.“
,,Jen pro jednu osobu?“
,,Vidíte zde někoho, kdo by se mnou chtěl sdílet jednu místnost? Pokud vím, lidi jako vy mě nemají moc v lásce.“
,, To ano, ano…hned vám přinesu objednávku, mistře Ayile.“ Prohlásil Persek nepřítomně.
Sotva hostinský odešel, rozhlédl se Ayile po místnosti. Takhle daleko od domova nikdy nebyl. Cítil se velmi nejistě.
Přál bych si být taky tak bezstarostný a lhostejný jako oni k problémům, které nás všechny ohrožují, pomyslel si.
Cesta ho přivedla sem do Eastmay, protože zde cítil narušení rovnováhy. Tak silně ho ještě žádné místo nepřitahovalo. Opatrně se poptal na cestu. Musel velmi opatrně, protože takoví jako on vždycky riskovali, že si jich všimnou úřady, nebo nedej bože církev. To by byl jeho konec. Posbíral nějaké ty informace, ty ho dovedly až sem, ale proč ho to tu táhlo, to zatím nezjistil.
Všiml si ženy sedící naproti, která si ho prohlížela pokaždé, když si myslela, že se nedívá. Podle debaty, kterou provozovali určitě poznali, co je zač. Stoupenec Rathmy.
Člověk dlící ve světě mrtvých.
Autor Alex.9, 24.04.2009
Přečteno 320x
Tipy 13
Poslední tipující: Silvara, no.signal, Nosrom, Darwin, Alex Foster, Syala, Fay15
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

no...zatim to vypada celkem ok

30.06.2009 15:43:00 | Silvara

Taky si myslím že je to zajímavé a pěkně se to čte =) přečtu si i další části, ST =)

04.06.2009 13:51:00 | no.signal

Líbí se mi název té hospody... Zajímavé názvy hospod mě vždycky nějak přitahovaly:-)

24.04.2009 21:10:00 | Darwin

malinkatá poznámečka pod čarou- dal si svíčkovou? =)

24.04.2009 17:53:00 | Alex Foster

súhlasím, je to zaujímavé a veľmi :) ST a idem na druhú časť :))

24.04.2009 16:43:00 | Syala

Vypadá to zajímavě...

24.04.2009 16:21:00 | Fay15

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí