Lunaris díl čtvrtý

Lunaris díl čtvrtý

Anotace: Urputný boj na povrchu ledového satelitu.

BOJ

Na radaru vzdálené výstrahy se rozzářil kontakt.
Marcel Dominik křikl do mluvítka interkonu smluvené heslo: ,,Dvě kopí v sektoru 163.“
Přeladil indikátor na detailní záběr.
Zřetelně vidí dva cíle. Jsou to dva ,,buldoci“ neboli dvě čtyřkolová vozidla, která v tomto prostoru používají jen Nereovci.
V interkomu zaslechl hlas Rolanda van Erse: ,,Veliteli mám je zaměřené.“
Marcel Dominik zatím mlčí.
Ještě doufá, že odtáhnou. Musí přece vidět, že před nimi je extrémně silný protivník.
Snad to vzdají.
Rozhodující je v jakém stavu ti lumpové jsou.
Pokud už dlouho nikoho neobrali a trpí nedostatkem paliva, kyslíku nebo proviantu půjdou na zteč bez ohledu na to, že nemají velkou šanci na úspěch.
Všechno je lepší než chcípat na povrchu měsíce.
Zdá se že chvilku váhali. Pohyb na obrazovce ustal, ale pak se cíle rozdělili a začali se rychle přibližovat. Pokud se dostanou na blízký kontakt mají šanci.
Jejich slabé zbraně mohou na krátkou vzdálenost zničit i těžký obrněný transportér, nemluvtě o náklaďacích za ním.
Marcel Dominit na nic nečekal a křikl do interkomu: ,,Poplach ! Obraná linie 1 !“
Teď musí ti kluci v náklaďacích zaujmout předem domluvenou pozici.
Podíval se na indikátor a jen na sucho polknul. Tramsport jedna a tři zaujali skoro přesně smluvenou pozici, ale dvojka se stočila prudce doprava a teď jede na kolizní kurz s jedním z útočníků.
Marcel Domomik křikl do imterkomu: ,,Dvojko obrat o stoosmdesát stupňů a plnou rychlostí zpět.“
Chvilku čekal, ale nic se nedělo.
Netrpělivě křikl na bratry van Erse: ,,Kdo má zaměřený sektor kam jede dvojka.“
Bez váhání se ozvalo: ,,Roland ! Zatím cíl nemůžu zaměřit je na hraně horizontu.“
To bylo zlé, oni nemohli střílet a ten hlupák jede přímo k útočníkovi.
Teď musí vydat rozkaz je to jeho povinost.
Skouknul situaci a úsečně vyštěkl: ,,Hlaveň jedna až čtyři přehradní palba směr útočník před dvojkou.“ Roland van Ers odsekl: ,,Provedu, ale za nic neručím.“ Transportér se celý zachvěl jak hlavně čtyř plynových kulometů opustilo několik desítek střel.
Pokud budou mít kliku útočníka zasáhnou.
Jeden pohled na obrazovku poskytl nepříjemnou odpověď. Útočník zůstal nezasažen.
Pak se stalo to nejhorší co se mohlo stát.
Z indikátoru se ztratil signál transportéru číslo dvě. Musel dostat přímí zásah.
Pan Ling, který průběh bitvy sledoval na svém monitoru smutně povzdechl.
Mohl pravda vyčítat neschopnost svému osobnímu ochránci, ale ani ho to nepadlo.
Věděl, že chybu udělal jeho zaměstanec a jeho sebeúcta by utrpěla velkou ránu, kdyby vinu svaloval na druhého. Sykl do interkomu jedinou větu: ,,Zničte ty bastardy !“ Marcel Dominik řekl: ,,Provedu !“
A začal vydávat rozkazy: ,,Marcely obrat o šedesát stupňů vlevo a plnou rychlostí vpřed. Rolande vrhače náloží jedna až tři zaměřit. Pal salvou rozptyl dvě vteřiny po třech minách na hlaveň.“
Roland netečně odvětil: ,,Provedu. Teď už za to můžu ručit.“
Do interkomu vstoupil Patrik van Ers: ,,Veliteli druhý cíl zaměřen. Prosím o rozkazy.“
Marcel Dominik křikl: ,,Patriku pal dle vlastní úvahy !“
Celý obrňák nadskočil ve chvíli odpálení min v jejichž zpětném rázu skoro zanikla palba plynových kulometů. Když se obraz ustálil bylo jasné, že je po boji. Bandité z klanu Miami V byli pryč. Jejich buldoci byli rozmetáni po měsíčním povrchu.
Pan Ling si oddechl, ale zároveň se zamyslel.
Jestlipak bude schopen naložit dost potravin jen na dva transportéry.
No to se teprve ukáže. Ani na malý okamžik nepomyslel na svého krajana, který zemřel za řídím panelem dvojky. Takový už je Lunaris. Smrt se tady protíná s životem každý den a nikoho to už ani nevzruší.


Historické okénko č.4


Vznil svazu ,,Islamiků“ a sdružování dalších obyvatel.

Paul mohl pokračovat v četbě.
Na pád aliance WON a ustavení ,,Unie Lunarisanů“ zareagovali jako první lidé žijící na jižní polokouli Měsíce. Jejich úkolem byla těžba mimořádně úrodné horniny s názvem ,,čezem“.
Bez něho bylo zemědělství a výroba potravin absolutně vyloučené.
Na Lunaris přišli hlavně z prostoru Arabského poloostrova a Persie. Ze své domoviny si přinesli i svojí víru, prakticky bez vyjímky se hlásili k islámu. Jejich vyznání jim dalo i jméno.
Po vzoru ,,technologiků“ si začali řikat ,,islamikové“. Ve chvíli vytlačení gangu Miami V ze severního sektoru byli právě oni nejvíce ohroženi jejich nájezdy.
Útok zločineckých band těžce narušil životní zvyky ,,ialamiků“ , ale jejich vrozená bojovnost a velká soudržnost jim umožnila odrazit první vpád.
Poté se obrátili na skupiny mužů, kteří se nazývali ,,váleční psi“.
To byli většinou mladí muži ze všech skupin obyvatel Lunarisu, kteří z nejrůznějších důvodů opustili svoje společenství a hledali jiné uplatnění.
Mezi ,,válečnými psy“ se tak sešli ,,technologikové“ dobrodružného založení, které nebavilo studium, členové gangu, kteří se odmítli podřídit vůdci i ,,islamikové“ , kteří se provinili proti zažité morálce. Prostě co žoldák to jiný příběh jako v celých dějinách lidstva.
Pouze zemědělsky založení ,,latinikové“ mezi nimi chyběli. Jejich rodiná pouta byla příliš silná.
,,Islamikové“ jako první poznali sílu ,,válečných psů“ a najali si je pro ochranu svých dolů na ,,čezem“. Jejich obraný potencial poté ocenili i čínští obchodníci, kteří je začali najímat pro doprovod konvojů po celém Lunarisu.
Dokonce i pyšní a rezervování ,,technologikové“ najímali žoldáky na doprovod svých emisarů mimo severní sektor.
Jen ,,latinikové“ byli tak chudí, že si ochranu ozbrojenců nemohli dovolit a proti gangům bojovali chytrostí a plodností svých žen.
Podle hesla v množství je síla. Stačilo jen šest let od pádu aliace WON a Lunaris se dokonale přetransformoval. Každý měl své místo.


Paul


Rychle odhodil knihu.
Na indikátoru se rozzářilo několik signálu.
Zřetelně vidí, že ty tři nákladní transportéry a jejich doprovodný bitevník, kteří na 95 stupni opustili perimetr začali manévrovat.
Paulovi je jasné proč.
Dva buldoci Nereovců se k nim přiblýžili na kontaktní vzdálenost.
Dost dobře nechápe co tím sledují. Je nad slunce jasné, že mají tak dvou procentní šanci zničit těžce pancéřovaný a velmi dobře vyzbrojený trasportér.
Pak se ,,buldoci“ dali do pohybu asi chtějí provést koordinovaný útok dle schématu Maori 13.
Oboustraný klešťový výpad jako z učebnice.
Napadený konvoj okamžitě reaguje s použitím obrané sestavy gama.
Nákladní transportéry zajistí slabé boky bitevnílu a tím mu dají čas na zamíření zbraní.
Tak zní teorie, ale dění na obrazovce indikátoru je trochu jiné. Jeden z náklaďáků opustil sestavu a míří přímo proti útočícímu buldokovi.
Paul vidí, že je velmi ohrožen, ale pomoci nemůže a ani nechce.
Pak se obrazovka pokryje přehradnou palbou bitevníku. Ta nepřinesla požadovaný efekt , nakonec začne střílet i Nereovec a jeden lidský život skončil.
Banditi pokračují v dravém útoku, ale pak se situace radikálně mění během okamžiku.
Obrněný transportér vyrazil stranou, aby si uvolnil palebnou dráhu pro vrhače náloží. Na okamžik se obrazovka pokryla signály explozí min a palbou plynových kulometů a za malou chvíly bylo po boji. Nereovci už nežili.
Paul je proti své vůli unesem posledním manévrem ochrany konvoje.
V jediný okamžik zničili dva ,,buldoky“ Nereovců a rozhodli souboj. Ať už obraně velel kdokoli musel to být mistr svého řemesla.
Autor Tanula, 24.06.2010
Přečteno 263x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí