Mé jediné přání - část patnáctá

Mé jediné přání - část patnáctá

Anotace: Pokračování páté kapitoly... příprava na vypořádání se se studentskou radou pokračuje...

Sbírka: Mé jediné přání - Novela

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

 

„Nerite?“ reagovala překvapeně Finra. Erza mlčela, kompletně ochromená. Všichni ostatní rovněž mlčeli, očekávajíc její reakci. „Když bych ti tolik překážela… tak se tedy nebudu účastnit. Je mi líto, že ti přijdu zbytečná, ale když mě tak vidíš, nebudu tě tedy obtěžovat.“ řekla chladným hlasem, načež se otočila a odešla z místnosti rychlým krokem. Finra vstala. „Erzo, počkej!“ vykřikla a rozběhla se ven z místnosti. Ve dveřích se zastavila a věnovala Neritovi obzvláště rozčilený pohled. Kerim je tiše následoval, aniž by cokoli řekl.

 

Tabur si povzdechl. „Tos přehnal, brácho.“ řekl klidně. „Byla to jediná možnost.“ odvětil Nerit sklíčeně. Nira Nerita poplácala po ramenou. „Musím jít za Sidorem prodiskutovat nějaké věci. Ty se mezitím dej do kupy, Nerite. A začni chystat lepší plán. Po tom, jak jsi vyřešil tu situaci s Nayou, je tvůj původní plán kompletně nemožný.“ dodala a pak skutečně odešla. Nerit, sedě na své posteli se skutečně zahleděl do dáli a nasadil výraz, který Naroki velmi dobře poznala – hluboké zamyšlení, který však byl smíšem s něčím jiným. Vskutku… Nerit byl občas až příliš snadno čitelný.

 

„Řekl jsi jí to proto, aby se do toho nezapletla, a aby byla v bezpečí, že?“ zeptala se Naroki. Nerit jí pohlédl do očí. „Prosím?“ pokoušel se ji mást. Ale ji teď nemohl oklamat. Nemohl. Přisedla si z leva vedle něj. „Nesnaž se lhát, já poznám, když lžeš, znám tě dost dlouho.“ tvrdila Naroki, ačkoli ve skutečnosti lhala. Nedokázala poznat, kdy Nerit lže, ale dokázala poznat, kdy trpí. A nyní trpěl, podstatně víc, než očekávala. „Jestli se potřebuješ vybrečet, moje rameno je ti k dispozici.“ povzbudila ho. „Naroki… za ty čtyři roky co se známe… kolikrát jsi mě viděla brečet?“ zeptal se Nerit skleslým hlasem. „Ani jednou.“ odvětila. Nerit se snažil neukazovat svou zranitelnou stránku a tak, pokud brečel, vždy to dělal tak, aby o tom nikdo nevěděl. Nebo alespoň to si Naroki myslela, neb ho nikdy neviděla brečet, ačkoli několikrát již vypadal, že v pláč brzy propukne. Nyní na tom byl podobně.

 

„Má nabídka platí.“ zopakovala proto a slabě ho poplácala po zádech, řekla a odešla z místnosti, ponechávajíc Nerita a Tabura o samotě. Když vycházela z místnosti, pocítila náhle vlhkost na obličeji. Kapka vody jí stékala po tváři. Naroki kapku setřela a podivila se, nechápajíc, oč se může jednat, načež nad tím mávla rukou. Když se později vrátila na kolej, vedla rozhovor s Akirou o tom, co se stalo u Nerita na pokoji a zbytek dne jí proběhl normálním způsobem.

 

Tu noc měla zlé sny. Budila se a pokaždé si nemohla vzpomenout, o čem se jí zdálo. Ale měla pocit, který dosud neznala – popsala by jej jako bolest smíchanou s jakousi otupující temnotou… a touhu. Po čem? Netušila. Zkontrolovala, zda je její náramek na svém místě a pak si vydechla. Nesmí dopustit, aby ten náramek opustil své místo… jinak… myšlenku nedokončila a znovu se ponořila do spánku nezvykle rychlým způsobem a její temné sny pokračovaly až do rána.

 

*   *   *   *   *

 

Finra pronásledovala Erzu, která utíkala pryč z města. „Erzo počkej!“ křičela. Erza se však odmítala zastavit. „No tak! Stůj prosím.“ naléhala. Tentokrát se Erza zastavila. Byly v parku, který byl k jejímu překvapení prázdný. Vzduch voněl uschlým listím, ležícím na zemi podél dlážděné cesty. Finra položila Erze ruku na rameno. „Erzo, nemůžeš jeho slova brát vážně. Nerit se tě jistě jen pokoušel chránit, nechtěl, aby ses vystavovala nebezpečí.“ řekla poté konejšivým hlasem.

 

Erza se otočila. Její tvář byla skleslá, ale nebrečela. „Ano, to vím… ale když to řekl… uvědomila jsem si něco. Proč jsem vlastně součástí kroužku? Ano studuju trochu napřed, ale to není nic proti tobě, Sidorovi, Niře… nikomu koho znám. Ani organizační, či jakékoli jiné schopnosti nepřesahují průměr. Jsi ve stejném ročníku, přesto jsi o více než ročník učiva napřed a navíc máš démonický atribut. Proč… proč jsem tak neschopná? Dokonce i ta jeho kamarádka, Naroki, dokáže seslat… magickou střelu. A to je o rok mladší než my. Teď mě napadá… umíš seslat magickou střelu, Finro?“ zeptala se Erza zmateně.

 

„N-nezáleží na tom, jestli ji dokážu seslat, nebo ne.“ vysoukala ze sebe Finra. „Takže ano.“ povzdechla si Erza. „Je pravda, že jsem v klubu prakticky k ničemu. Když to tak vezmu, jsem vlastně Neritův opak – kromě magické kapacity, kterou překonávám Nerita dvojnásobně v ničem nevynikám – ani v strategii, ani v pokročilých kouzlech, ani v démonickém atributu, který dokonce vůbec nemám.“ sklesle ze sebe vypravila.

 

„Erzo, buď ráda, že jej nemáš. Ačkoli společnost čarodějů démonické atributy přijala, pořád to není úplně ono – na lidi s těmito atributy se někteří pořád ještě dívají skrz prsty a existují i extremistické skupiny, které tvrdí, že jelikož máme technologii, která dokáže poznat, zda je dítě nositelem démonického atributu, či ne, bylo by lepší, kdyby ženy, které ví, že se jim narodí dítě s démonickým atributem, šly na potrat. A jedna z nejdůležitějších věcí… nezvykle mnoho z lidí, kteří mají démonický atribut, nemůže mít vlastní děti. Příroda to tak zařídila. Například já… „ řekla Finra a její poslední věta zanikla, nikdy nedokončená.

 

Erza překvapeně zamrkala. „O tom jsem nikdy neslyšela. A proč jsi mi o tom nikdy neřekla?“ zeptala se. „Moc se o tom nemluví a zatím jsem neměla důvod ti to říci. Ale jsem s tím smířená. Léčitel mi to řekl během testů kapacity kvůli přijetí sem, na Hisar.“ odvětila prázdným hlasem, kterým se od situace jakoby distancovala. „A není žádná možnost, žádný způsob…“ zeptala se Erza. „Je to genetické. Není žádný způsob.“ odvětila Finra. Erza, která byla do teď utěšována, sama začala utěšovat Finru, jež sice nebrečela ani nevypadala smutně, ale zdála se náhle jaksi prázdná a zesláblá, skoro jako by se měla v následující vteřině rozplynout jako mlha.

 

Když ten večer Erza šla spát, dlouho uvažovala o tom, zda by chtěla raději démonický atribut, či možnost mít děti. Dospěla k názoru, že ačkoli je zatím ve věku, kdy přemýšlet o dětech by bylo více než podivné, jednou v budoucnosti by určitě chtěla zkusit, jaké to je vychovávat potomky, a kdyby byla možnost si vybrat, zvolila by jistě možnost mít děti… Od tohoto přešla zpět k vzpomínání na to, co jí Nerit řekl. S těmito myšlenkami upadla do spánku, avšak ani ve snech nenašla klid.

 

*   *   *   *   *

 

Sidor seděl při počítači, který měl ve svém pokoji. Ozvalo se zaklepání. „Dále, je odemčeno.“ řekl klidným hlasem. Tušil, kdo ho přišel navštívit. „Dobré dopoledne, Sidore.“ řekla od vstupních dveří vysoká černovláska. Sidor bez otočení odvětil. „I tobě Niro. Jestli máš žízeň v lednici je tvůj oblíbený čaj, čekal jsem, že se zastavíš. Už jen dvacet minut a Neritova karta nám poskytne první výsledky observace svého držitele. Dozvíme se, jak tuhý kořínek ten magor skutečně má.“ řekl Sidor s úsměvem. „Jediný problém je, že se to dozví i studentská rada.“ reagovala Nira sklesle. „Nezoufej, zablokoval jsem jim přístup… tedy, ne přímo já, požádal jsem kamaráda z jiné školy, aby mi s tím pomohl.“ odvětil Sidor optimisticky.

 

Nira přistoupila k němu a přes rameno se dívala na obrazovku, na níž byl právě Sidorův profil s magickou analýzou, kterou zařizovala karta. „Sebeobdiv smrdí, víš o tom?“ řekla laškovně. „O to nejde.“ hájil se Sidor. Porovnával jsem si specifika s Rudanem Grendolfem. Ten bastard je prostě jiná třída. Nemá démonický atribut, má podstatně vzácnější obdobu – magický atribut. Jak víš, děti s magickým atributem se rodí v jednom ze sto tisíc případů. Alespoň, kdyby měl ten bastard jenom jeden. Ale on je má tři. Podívej.“ řekl a pak přepnul na profil místopředsedy studentské rady.

 

Rudan Grendolf 3.A.

Blond vlasy

Modré oči

Výška: 176 cm

Narozen: 21. 1. Jaro 2347

 

Magická kapacita - S+

Magická znalost - Mgk-

Magický atribut (3x) - SSS

Strategie - A+

Ovládání magie - S-

Magický cit - S+

 

Celkové hodnocení - M+

 

Hodnocení různých vlastností bylo konáno takto, S znamenalo velmi vysoké hodnocení, SS absurdně vysoké a SSS nepřekonatelně vysoké – poté A znamenalo nezvykle vysoké, avšak nižší než S, B byl jakýsi průměr a C, D a E, případně 0 byly velmi špatné. Výjimku tvořilo hodnocení magické znalosti, kde byly mezi A a S, přidány ještě hodnoty Mgk, což znamenalo znalosti kouzel na úrovni magika, M což znamenalo úroveň mága a Č, což znamenalo úroveň čaroděje. U obojího se ještě dalo rozlišovat pomocí plusů a minusů, přičemž vždy platilo, že B+ < A- < A < A+.

 

Na škole kromě učitelů nikdo neměl hodnocení magické znalosti lepší než Mgk, alespoň o tom byl Sidor přesvědčený, a hodnocení S, případně SS bylo vzácné u magické znalosti i mezi dospělými čaroději. Tento způsob hodnocení se totiž obvykle užíval i mezi dospělými čaroději a mágy, a informace se odesílaly do magické databáze a postupně se updatovali. Díky tomu byly známy rozdíly mezi čaroději, případně mágy a na základě toho jim byly přidělovány pozice a úkoly.

 

Co se týkalo celkového hodnocení, fungovalo podobně jako hodnocení magické znalosti, přesněji na základě toho, že A < Mgk < M < Č < S, ovšem na rozdíl od magické znalosti mohlo mít až dva plusy či mínusy. Sidor si povzdechl. „Celkové hodnocení M+. Ten bastard je prostě bezkonkurenční. Ani já, jakožto číslo dva ve škole se s ním nemohu ani zdaleka srovnávat.“ řekl sklesle Sidor. Pak se navrátil zpět na svůj profil.

 

 

Sidor Kal 3.B.

Blond vlasy

Hnědé oči

Výška: 179 cm

Narozen: 28. 1. Jaro*1 2347

 

Magická kapacita - A-

Magická znalost - A

Démonický Atribut (2x) - SSS

Strategie - B+

Ovládání magie - A-

Magický cit - A

 

Celkové hodnocení - M--

 

Sklesle hledíc na údaje, které poskytla jeho karta, vydal ze sebe Sidor další povzdech. „Ani v jednom z těch šesti bodů ho nepřekonávám. Ani v jednom. Jsem sice o tři centimetry vyšší, ale k čemu to? V celkovém hodnocení zaostávám o tři plusy.“ řekl Sidor a povzdechl si po třetí. „Ale no tak, Sidore. Nevěš hlavu. Jsi sakra úžasný. Pořád máš dva plusy v celkovém hodnocení náskok před třetím nejlépe hodnoceným – dívkou z Dvanáctkového týmu, která má Mgk+. Měl bys být na sebe sakra hrdý. Ale chci tě požádat o jednu věc. Ať se stane cokoli, věř, že pro mě budeš tím nejlepším vždy ty.“ řekla Nira a pohladila Sidora po hlavě, jako by hladila kočku.

 

„Neděs mě, předsedkyně, to znělo skoro jako vyznání lásky.“ odvětil Sidor, nevšímajíc si následující nezvyklé Niřiny reakce, povzdechnutí si. „Ovšemže neznělo, nevymýšlej si.“ řekla po chvíli. „Jen nechci, abys dělal nějaké nesmysly, až se objeví Neritovo hodnocení.“ dokončila. „Ovšem, ovšem…“ řekl Sidor, nevěnujíc však pozor jejím slovům. „Je fakt škoda, že ze studentské rady nosí 'kartu' jen předseda a místopředseda, bylo by lepší vědět hodnocení dalších členů. Jejich předseda za moc nestojí, na rozdíl od tebe, Niro.“ řekl a přehodil na její profil.

 

Nira Kaltis 3.A.

Černé vlasy

Hnědé oči

Výška: 176 cm

Narozena: 16. 3. Zima 2346

 

Magická kapacita - S

Magická znalost - A+

Démonický atribut - 0

Strategie - S+

Ovládání magie - A-

Magický cit - A

 

Celkové hodnocení - Mgk

 

„Jsi skvělá. S tímhle hodnocením máš nějaké šesté, sedmé místo ze studentů na škole a druhé v našem kroužku. A to jsi dosáhla bez démonického atributu. Ano, jsem lepší, ale ty nade mnou vedeš vyjma atributu úplně ve všem. No… ještě vlastně ve výšce jsem na tom lépe.“ lichotil Niře, ačkoli věděl, že má v boji jistou převahu. „Hmm… právě přišlo hodnocení Nerita. Program již vše zpracoval a evaluoval, schválně se na to podíváme.“ pokračoval a usmál se. „Z toho, co zatím předvedl, soudím, že jistě bude mít hodnocení alespoň A++. Co myslíš Niro?“ položil otázku. Předsedkyně se mu podívala do očí. „Mám takové tušení, že ho trochu podceňuješ, Sidore… Slyšela jsem o něm i z jiných zdrojů. No… uvidíme. Hoď to tam.“ zavelela. „Nemyslím si, že ho podceňuji.“ řekl ještě Sidor a pak tam hodil nově vzniklý profil. A když ten naběhl, vyvalil oči. Tohle skutečně nečekal.

 

Nerit Morgen 2.A.

Hnědé vlasy

Barva očí – Červené/Modré

Výška 169 cm

Narozen 12. 2. Podzim, 2348

 

Magická kapacita - C+

Magická znalost - M+

Démonický atribut (2x) - SS

Strategie - A+

Ovládání magie - SSS

Magický cit - S

 

Celkové hodnocení: M

 

I Nira zírala do obrazovky s otevřenými ústy. „Slyšela jsem… chválu, kterou o něm otec vypouštěl, když ho Leod Morgen spolu s Neritem navštívili… ale tohle je trochu moc. Čekala jsem Mgk++ nebo M--, jako máš ty… ale čisté M… to je jen o trochu horší, než Rudan. Tohle… je snad sen.“ řekla. Sidor zavrtěl hlavou. „To snad ne… ten zelenáč mě vyšoupl z druhé pozice na škole? A co to má být, magická znalost M+? Jak může mít znalosti lepší mága, když zatím není na univerzitě?“ podivil se Sidor. „Přece k těm materiálům by neměl mít nikdo přístup.“ dokončil. Nira ho poplácala po zádech.

 

„Aristokracie kašle na předpisy. Každý vznešenější rod s tradicí přes dvě stě let má přístup k vlastním knihám, které se sice kompletně neshodují s oficiálně schválenými učebnicemi pro mágy a čaroděje, ale jsou alespoň rámcově srovnatelné. A rod Morgenů má tradici osm set let. Ostatně i já bych mohla mít k podobným knihám přístup, kdybych studovala rychleji, rod Kaltisů sice už pár dekád není rodem šlechticů, ale čtyř set letou tradici máme.“ řekla Nira uklidňujícím hlasem.

 

„Dobře… zbavím se nyní nesmyslného vzeku ohledně toho, že mi Nerit sebral pozici nejmocnějšího v klubu a druhého nejmocnějšího žáka školy… zbývá si položit otázku – co pro nás přítomnost nového esa znamená? Jeho síla je velmi blízko Rudanovi a s výjimkou magické kapacity z něj jde děs. Ovládání magie SSS… zajímalo by mne, zda žije někdo další takový, dosud jsem hodnocení SSS u jiných charakteristik než démonického atributu neviděl.“ uvažoval Sidor.

 

Nira se rozesmála. „Vidíš, toho jsem si ani nevšimla. Vážně má hodnocení SSS. Ani jeho démonický atribut na tom není špatně, hodnocení SS. Sakra, teď si připadám za blbce.“ řekla s úsměvem. „Za blbce? Já jsem včera vyrazil ho zachránit, když se dostal do konfliktu s tou… tou… Nayou. Já jsem vyrazil zachránit jeho, rozumíš? S tímhle hodnocením není divu, že nám vyšel vstříc jako vítěz a při tom ji během souboje ani nezabil. I kdyby měla hodnocení srovnatelné s tebou, Niro, pochybuji, že měla, poté, co její překvapivý útok selhal, jakoukoli naději.“ řekl. Nira přikývla. „Teď už chápu, proč jsi mi řekla, že budu pro tebe vždy jednička. Kdybys to neřekla dopředu, tenhle šok bych nerozdýchal.“ dodal. „Pitomče.“ ozvalo se v odpověď potichu.

 

„V každém případě, je-li tomu takhle, je klidně možné, že zvítězíme nad studentskou radou. Ty i Nerit máte oba velmi pozitivní strategické hodnocení, dáte-li hlavy dohromady, jistě vymyslíte nějaký plán, jak studentskou radu zbavit pravomocí a jejího předsedu odeslat do blázince.“ řekl s úsměvem Sidor. „To je zbytečně příliš, nezdá se ti?“ odvětila Nira. Sidor sedící za stolem zavrtěl hlavou. „Furt tomu nemůžu uvěřit. Jsi si jistá, že to není porucha? Může být… je Nerit skutečně takhle dobrý?“ zeptal se, vracejíc se k předchozímu tématu.

 

„Mnoho věcí, které jsem do teď nechápala, by to vysvětlovalo. Jsem si jistá, že to není porucha. Je mi líto, že jsi přišel o své druhé místo.“ řekla. „Ještě nepřišel. Ještě mě musí porazit v duelu, jinak to není oficiální. Ostatně tyhle mašinky nejsou úplně přesné, nezapočítávají úplně všechny faktory. Navíc si myslím, že budu brzy přehodnocen na M-.“ chlubil se Sidor. Nira ho opět pohladila jako kočku po hlavě. „Ovšemže.“ řekla hlasem, který neskýtal ani náznak ironie, naopak, hlasem plným víry a hrdosti.

 

„Nemůžu ho nechat zářit. Ostatně to není Erzin vlastní bratr, takže je to pořád konkurence.“ dodal. Nira se usmála. „Budu muset jít. Nezhroutíš se z toho, když odejdu, že ne?“ zeptala se. „Jasně že ne. Za koho mě máš. Vždyť se známe už od malička. Naopak, už ze mě šok opadl a nyní na to hledím jako na výzvu. Těš se, Nerite Morgene, jen se těš, já ti ještě ukážu, kdo je tady druhým nejmocnějším studentem školy.“ řekl zapáleným hlasem. „Měj se, Sidore.“ řekla předsedkyně Nira Kaltis a odešla. Sidor měl v ten okamžik pocit, že v jejím hlase slyší smutek, ale když se za ní obrátil, byla k němu otočená zády a právě vycházela ve dveřích, nemohl se tedy ujistit pohledem do jejího obličeje. Chvíli o tom uvažoval, ale pak nad tím mávl rukou.

 

Obě dívky, s nimiž za svůj život chodil, mu daly košem ze stejného důvodu, protože prý 'nerozumí dívčímu srdci'. Sidor to nepopíral, taje ženského srdce mu byly velkou záhadou, ale věděl, že dumáním nad věcmi, kterým nerozumí už z principu, ničeho nedosáhne. Nira tuto jeho vlastnost rovněž znala, pokud mu neřekne, co se děje, je zbytečné se ptát, to ho naučilo posledních osm let, co se znali. Vrátil se zpět k počítači, vypnul ho a rozhodl se vyrazit do posilovny, procvičovat Madar.

 

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

 

*1 – V světě novely 'Mé jediné přání' nemají měsíce názvy, místo toho se dělí na první, druhý a třetí měsíc jistého ročního období. Například datum 1.1. Jaro pak znamená doslova 'první den prvního jarního měsíce', 26.3. Léto pak znamená 'dvacátý šestý den třetího letního měsíce'. Měsíce mají všechny přesně třicet dní, dohromady má tedy rok 360 dní avšak jednou za 18 let se z druhé letního měsíce jeden den odebere(359 dní místo 360).

Autor Trystan ap Tallwch, 31.08.2012
Přečteno 403x
Tipy 8
Poslední tipující: Myghael - the Lord of Absurdity, Rezkaaa, misulevals
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí