Válka I.

Válka I.

Anotace: První paprsky dopadly na trosky ještě nedávno statného hradu. Nyní z něj zůstaly jen pobořené a ohořelé zdi, nic nevypovídající o jeho bývalé slávě...

,,Blíží se konec. Konec války,která trvá už příliš dlouho. Nikdo není vítězem. Prohráli jsme všichni."


První paprsky dopadly na trosky ještě nedávno statného hradu. Nyní z něj zůstaly jen pobořené a ohořelé zdi, nic nevypovídající o jeho bývalé slávě. Domy kolem hradu byly zničené a vypálené. Zničeným městem se rozléhalo ticho. Hrobové ticho. Nezůstal nikdo, kdo by jej oplakával.
***
V potemnělé místnosti seděla za masivním stolem žena, mlčky zírala do ohně v krbu, který byl jediným zdrojem světla v místnosti. Po stole leželo několik svitků, které ještě před chvílí pečlivě pročítala. Byly to zprávy z celého králoství, ve kterých marně hledala jakoukoliv zmínku o svých bratrech, lordech ze Cendriwillu. Již celé týdny ji neposlali jediný vzkaz. Poslední zprávu, kterou od nich dostala, byla nejméně tři měsíce stará. Nikdo ji nedokázal říct, kde jsou nebo co se s nimi stalo.
Z přemýšlení ji vytrhlo zaklepání na dveře. Do pokoje vstoupil muž s již prošedivělým vousem, krátce se zadíval na stůl se svitky a poté na ženu, na lady Gwyneth.
,,Ještě jste to nevzdala." řekl a zadíval se znovu na stůl.
Gwyneth se rovněž zadívala na zprávy.
,,Nemohu to vzdát Petere, nemohu..." zašeptala.
,,Paní, v celém království už si začínají šeptat, že jsou vaši bratři mrtví. Víte, co to znamená?"
Gwyneth se nevesele zasmála a zadívala se na Petera.
,,Jestli vím, co to znamená? Znamená to, že v nejbližší době si nějkterý z Uchvatitelových lordů dude dělat na Cendriwill nárok."
Peter přikývl na znamení souhlasu.
,,Proto musíš jednat a to rychle. Schyluje se ke konci války, boje ustávají, spousta lordů už odpřísáhla Uchvatiteli věrnost a nazývají ho svým králem a ty musíš být další, kdo to udělá, prohlaš ho svým králem dřív, než on nás prohlasí za zrádce."
,,Tohle mi radíš?" zeptala se ho překvapeně. ,,Mám zradit svou rodinu?"
,,Ano, pokud to znamená, že to vám a vašim sestrám zachrání životy a... taky mé maličkosti." dodal spíše pro sebe.
Gwyneth vstala od stolu a jala se procházet po místnosti.
,, Pošlete do Ageonu posla ještě dnes, jinak už může být pozdě." pokračoval Peter.
,,Ale co když jsou mi bratři živí? Nikdy by mi to neodpustili."
,,Oba dva víme, že tomu tak není, je na čase přestat se opíjet nadějí,má paní."
Gwyneth se zastavila. ,,Je tohle jediné řešení?"
,,Obávám se, že ano."
,,Dobrá, ale dřív než cokoliv podniknu, musím mluvit se svými sestrami."
Peter se usmál a zeptal se: ,,Mám pro ně poslat?"
Gwyneth mlčky příkývla a znovu se posadila za stůl.
Netrvalo dlouho a do místnosti vešly dvě ženy.
,,Něco nového?" zeptala se Gwyneth její nejmladší sestra Brieanne a přešla ke stolu.
,,Musíme si promluvit." oznámila Gwyneth.
Brieanne se na ni zadívala: ,,Ovšem, pro to jsme taky tu."
,,Brieanne, co kdyby jsi nechala svou sestru mluvit..." oslovil ji Peter.
,,Jistě, promiň Gwyneth." řekla a usmála se, přitom sledovala Petera.
Gwyneth si Brieanne chvíli mlčky prohlížela, byla to ta ze sester, se kterou si méně rozumněla.
,,Blíží se konec války a naši bratři..."
,,Jsou mrtví, Gwyneth." doplnila ji její druhá sestra Elinor.
Gwyneth přikývla. ,,Ano, myslím, že ano. A proto se musíme rozhodnout."
Brieanne se náhle otočila na Gwyneth a poté znovu na Petera, téměř okamžitě ji bylo jasné, proč je nechala zavolat.
,,To nemůžeš myslet vážně." řekla ohromeně.
,,Je to naše jediná šance..." pronesla zlomeně Gwyneth.
,, O čem to mluvíte?" zeptala se nechápavě Elinor.
,,O čem? Jen ji to řekni Gwyneth, jak spásné řešení jsi pro nás vymyslela... nebo spíše někdo jiný." řekla jízlivě Brieanne a nenávistně se dívala na Petera.
,,Rozhodla jsem se poslat do Ageonu posla s mírovou dohodou." řekla Gwyneth.
Elinor zbledla a příkývla.
,,Pokud to považuješ za správné Gwyneth, jsem při tobě."
,,Nejde o to, zda je to správné, lady Elinor, jde o to že vás to zachrání před popravou." reagoval Peter.
,,Brieanne?" oslovila Gwyneth sestru a čekala na odpověď.
Brieanne se na ni mlčky zadívla a chtěla odejít, ale Peter ji zastavil .
,,Přestaň se alespoň na chvíli chovat jako rozmazlený fracek, kterým jsi a nezahazuj život svůj ani tvých sester. A všech co žijí na Cendrwillu. Nemůžeme proti nim bojovat. Zbytečně by jsi zahodila životy všech, co by se za vás postavili. Chceš snad vidět své sestry zemřít?"
Brieanne mlčky zavrtěla hlavou.
Peter se usmál. ,,V tom případě neztrácejme už drahocený čas."
Brieanne odešla z místnosti. Sotva se ocitla na chodbě, opřela se o zeď. Přemýšlela.
Možná, je to opravdu jediné řešení. Řekla si a rozeběhla se do svého pokoje.
Cestou ji zastavil jeden ze stráží.
,,Právě jsem tě hledal. Jdeme na lov..."
Brieanne ho přerušila: ,, Nemohu jet s vámi. Ještě dnes nebo zítra odjíždím do Ageonu."
,,Zbláznila ses?" vyhrkl.
Brieanne se usmála.
,, Za tvou prostořeknost bych tě mohla nechat popravit Rogere, ale nejspíš máš pravdu, ale kdo jiný by měl být poslem mírové dohody, když ne jedna z dcer lorda ze Cendriwillu? Má tam jet věčně přemýšlející a nrozhodná Gwyneth nebo má sestra Elinor, která se bojí i svého stínu?"
Roger se usmál a řekl: ,,Pojedu s tebou."
Brieanne zavrtěla hlavou: ,,Ne, ty pojdeš hledat mé bratry."
,,Ale ti jsou mrtví."
,,Vážně?Jsou mrtví, protože to říká Peter? Nevěřím mu o nic víc než těm, které poslal mé bratry hledat a pokud jsou mrtví, vůbec bych se nedivila, kdyby to byl on, kdo je nechal zabít. Zjistíš to, zatím co já budu s Peterem v Ageonu."
Roger se na ni nechápavě podíval.
,,Právě si říkala, že mu nevěříš, tak proč..."
Brieanne ho přerušila:, ,Jen když ho budu mít na očích, zjistím o co mu jde."
Roger přikývl a zeptal se:,, Kdy mám vyrazit?"
,,Počkáš až odjedeme s Peterem, poté řekneš Gwyneth, že odcházíš, že zanecháváš služby zde na Cendriwillu... zkrátka si vymyslíš něco, proč musíš odejít. Nikdo nesmí znát pravý důvod tvého odchodu. Nikdo Rogere."
,,Nikdo se to nedozví." ujistil ji a váhavě dodal:,, Nelíbí se mi, že máš odjet."
Brieanna se smutně usmála: ,,Nelíbí se mi to o nic víc než tobě. Ageon není Cendriwill. Nemám ani tušení, co mě tam čeká."
Autor Yocelyn, 10.08.2013
Přečteno 359x
Tipy 1
Poslední tipující: mkinka
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Popis detailní.

09.02.2024 15:13:29 | mkinka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí