Legenda o Durnhornovi, králi ze síní pod horou: část 2

Legenda o Durnhornovi, králi ze síní pod horou: část 2

Anotace: Kapitola 1 - Stíny minulosti - část druhá. Co je záhadný tvor, kterého trpaslíci stopují v tunelech? Jak to dopadne? A jsou opravdu oni lovci nebo spíš kořist? Čtěte dál a brzy se dozvíte víc.

"Všechno dobrý." přitakal Balar.
"Tak se obejměte."
Vyvalili oči a nevěřícně se na něj podívali. Darthun se zatvářil přísně, i když mu dalo dost práce udržet cukající koutka úst.
"Nikdy!" řekli a o krok od sebe odstoupili.
"Já na tom trvám."
Balar roztáhl ruce a otočil se na Galara. Ten se na něj zamračil.
"Já čekám." řekl Darthun.
Galar se na bratra podíval a jeho rty jasně naznačovaly, co si myslí. Podíval se ještě jednou na Darthuna.
Ten jen kývl.
"Kdybys nebyl král, tak bych tě majznul po hlavě šutrem." zamumlal a obejmul svého bratra.
Darthun se už neudržel a rozesmál se na celé kolo. Oba bratři se od sebe odtáhli a nasupeně po něm hodili pohledem.
"Dobrá to stačí." mávnul rukou a zase zvážněl.
Znovu se podíval na rýhy na podlaze. Galar se protlačil kolem bratra, aby se podíval také. Přimhouřil oči a bylo vidět, že usilovně přemýšlí.
"Mohli to být jen skřeti." pronesl po chvíli.
"Skřeti nemají takovou sílu, aby ty škrábance udělali." odvětil Balar a podrbal se na vousu.
"Mohli to udělat zbraněma." trval na svém Galar.
"Skřetí zbraně nejsou tak kvalitní, a viděl si ty mrtví horníky. Byly roztrhaný. To by skřeti neudělali." Skočil do toho Darthun, který už vycítil další hádku.
"Mohli sebou mít nějaké zvíře." nevzdával se ale Galar.
"Skřeti by mrtvé ale okradli." souhlasil Balar se svým králem.
"No dobrá, byl to jen takový nápad." vzdal to Galar. "Co myslíš králi? Co nebo kdo to moh bejt?"
Darthun se zatvářil ustaraně.
"Nemám ponětí. Ale ať už to bylo cokoliv, je to dost nebezpečný."
Balar najednou ztuhl. A ukázal do tmy v tunelu před nimy.
"Co je?" okřikl ho bratr a podíval se tím směrem také.
"N-něco sem tam z-zahlíd. Nějaká silueta." vykoktal ze sebe Balar.
Darthun s Balarem se prudce otočili a začali mžourat do tmy. Nic tam ale neviděli.
"Mohla to bejt to, co zabilo ty horníky?" Zeptal se Galar a sáhl si za rameno.
"Kde mám svou sekeru?" vykřikl zděšeně a začal se rozhlížet.
Darthun se na něj otočil a dal si prst před pusu.
"Ticho. Chceš zkončit jako ti horníci?" zašeptal.
"Myslim, že už to o nás stejně ví." řekl Balar a znovu se podíval do tunelu.
"Je to pryč." řekl po chvíli. "Třeba se mi to jen zdálo."
"Musel sem ji ztratit, když sem zakop o ten šutr. Hned sem zpátky." řekl Galar a zmizel ve tmě.
Darthun s Balarem čekali a nervózně naslouchali, jestli neuslyší nějaké zvuky. Uběhlo jen pár minut než se Galar vrátil, ale jim to přišlo jako celá věčnost.
Oddechli si úlevou.
Galar si nesl v rukou velkou válečnou sekeru.
"Půjdem?" zeptal se a ukázal dál do tunelu.
Darthun kývl a zvedl pochodeň nad hlavu. Sekeru měl připravenou k boji. Udělal krok vpřed. Balar si sundal ze zad štít a následoval ho. Jeho bratr poplácal svoji sekeru a předběhl ho.
"Uvolni cestu těm schopnějšim bojovníkům." rýpnul si do něj, když proházel kolem.
Balar jen pokrčil rameny a nechal to být. Měl teď jiné starosti než se dohadovat.
Vydal se za ním.
Šli několik minut, během kterých nepronesli ani slovo, když dal Darthun pokyn k zastavení.
Na zdi byly další rýhy. Tyto nebyly tak hluboké, ale zato dlouhé několik stop.
Darthun si je prohlédl.
"Sou suchý. Tohle je starý teprve pár hodin."
Autor Elssir, 03.09.2013
Přečteno 627x
Tipy 5
Poslední tipující: Orist Grey, mikrojimbo, Stín
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Velmi pěkné, jen tak dále. :) Těším se na pokračování. (^_^)

03.09.2013 16:27:13 | blackwolf

Děkuji mnohokrát. Opravdu si toho vážím. Pokračování bude zítra :)

03.09.2013 17:01:23 | Elssir

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí