Zabiják Temnot

Zabiják Temnot

Anotace: 3. kapitola

Přispěchala k němu postava oblečená v černém koženém kompletu, doplněném o černý plášť, z kterého se blyštěli jen čepele zbraní. Nebylo pochyb, mohl to být jen jeden "člověk" nechvalně známý Zabiják Temnoty. Málo kdo by totiž dokázal na takovou vzdálenost prostřelit šípem hrdlo s tak dokonalou chirurgickou přesností.
To jméno se vyslovovalo s bázlivou opatrností. Zabiják Temnot. Nikdo nevěřil, že by byl nějaký smrtelník ať muž nebo žena schopen spáchat tolik zločinů, krádeží a vražd. Poznat jeho práci nebylo těžké. Pokud oběti přežily mluvily o postavě v černém obleku se spoustou lesknoucích se čepelí. Pokud se našli mrtvé bylo také všem jasné že to musel být on. Rány byli vedeny naprosto přesně a bez chyby. Jediný člověk dokázal bodnou ranou zasáhnout srdce a meč zastavit těsně před tím než by vyjel zády ven. Zabiják Temnot. Na obětích se nikdy nenašli dvě bodné rány nebo náznak toho že oběť byla usmrcena až po prvním zásahu. Po první ráně vždy padly k zemi bezpečně mrtvé. Pracoval profesionálně potichu a hlavně rychle. Nikdy nikdo nevěděl kde je, kde přebývá, kde se schovává, kdy začne znovu vraždit a hlavně – Kdo to je? Jeho známost neutrpěla ani tím že jeho oběťmi byli nejen muži, ale i ženy a děti. Bylo to nad slunce jasné. Tady pracoval Zabiják Temnot.
Poté co se důkladně přesvědčil o stavu svých obětí, velmi šikovně je ukryl, popadl vak pro který tu byl a nenápadně se vytratil v uličkách Hráze. Přemýšlel, komu právě přivodil trápení, kdo na chlapce bude doma čekat, kolik toho měl před sebou? Ale vlastně na tom nezáleželo – svou práci odvedl, oběti k tomu řemeslu patří. Vyhoupl se na koně, a vyrazil. Za městem na něj, čeká člověk, který si obsah vaku objednal, to on má krev na rukou...
Jel pomalu, a bylo mu to jedno, zaprvé nikoho nepotkal a za druhé nespěchal. Měl čas. Rozhlížel se kolem a bylo mu divné že ani na jedné vývěsní tabuli nevisí jeho podobizna. Nebyl na to zvyklí páč byl hledán opravdu snad po celém světě. Rozhodl se že si s tím nebude lámat hlavu. Aspoň bude mít méně starostí.
Přemýšlel zda-li už našli chlapce a toho velkého muže s kterým by měl v boji tváří v tvář nejspíše docela problém. Palice vypadala bytelně a ten kdo se s ní oháněl měl nejspíše velkou sílu. Ale to jsou jen domněnky, vykonáno bylo co mělo být. Dorazil na místo předání.
Samozřejmě zde nikdo nebyl, byl už na to zvyklí, dochvilnost nebyla v té době obvyklá, čas byl určován velmi nepřesně dle oblohy. Celkem mu to vyhovovalo, mohl obhlédnout situaci než přijede ten ,,holohlavý sysel´´ pro vak, jenž tak těžce získal. Rád dával přezdívky, většinou se na něj obraceli lidé podivné pověsti nebo s v celku vtipným vzhledem a navíc stejně nevěřil jménům jež mu udávali. Pokud je zavřeli tím lépe pro něj, na stejně domluvu zakázky přicházel zásadně maskován ve svém obvyklém kompletu z černé kůže. Nikdy ho nikdo nemohl identifikovat a pokud přeci jen nějaký chytrák chtěl být lepší než ty před ním a snažil se strážím dodat jeho popis, byl obvykle okamžitě pověšen, poněvadž byl považován za lháře. A kdyby ne, stejně by nemohl říci nic jiného, než to co každý věděl. Postava v černém s množstvím čepelí pod pláštěm.
Seskočil z koně, a dopadl do blátivé země. Byli u rybníčka vzdáleném necelých 5 mil od Hráze. Zavedl koně za val, který lemoval polovinu rybníčku a zrovna když chtěl jít zkoumat blízké okolí, uviděl koně jak cválá z druhé strany od města. I z té dálky bezpečně poznal ,,Syslova´´ koně. Samozřejmě nepoběží jako nějaký blázen okamžitě mu vstříc, počká si jestli ho někdo nesleduje a poté dokončí dohodu. Stejně jede pozdě, takže může být rád, že jsem pořád tady pomyslel si. ,,Sysel´´ dorazil doprostřed rybníčkové mýtiny a nervózně se rozhlížel kolem, ale v jeho pohledu byla vidět nejistota a beznaděj. To nebylo dobré znamení. Zabiják čekal, času měl dost - sirény stále netroubili, takže chlapce ještě nenašli. V tom uslyšel důvěrně známy dusot kopyt, ten zvuk nepředstavoval nic dobrého, připomínal mu jeho dětství. Byla to městská stráž. ,,Ty hlupáku jeden…" zaklel si pro sebe. ,,Sysel´´ se samozřejmě leknul, chtěl vzít do zaječích, ale nebylo mu to nic platné. Stráž měla přepad zorganizovaný velmi obezřetně. Utvořila kruhovou formaci a ,,Sysel´´ byl v pasti. Škoda jen že zabiják neslyšel co říkají, mohl jen odhadovat z výrazů na jejich tvářích. Stráže se tvářili radostně, kdežto ,,Sysel´´ zkroušeně a vypadal že každou chvílí omdlí a spadne z koně.
Zabiják nato koukal trochu nevěřícně, už dlouho se mu nestalo aby jeho kontakt zatkli stráže ještě před dokončením obchodu. Byla to jasná známka amatéřiny. Po dlouhé době opět souhlasil s amatérem, ale tentokrát se postará aby dostal veškerou odměnu, jež mu po právu náleží. Vybral si sice zálohu, ale chtěl všechno pokud došlo až k usmrcení nějakého člověka. Na druhou stranu v něm hlodaly pochybnosti. Buď by musel přemoci celou stráž čítající 20 mužů, nebo se vloupat do vězení, kde by při malé neopatrnosti mohl také zůstat.
Stráže mezitím svázali ,,Syslovi´´ ruce, a vlekli ho i s jeho koněm zpět k městu. Jednat musel rychle.
Autor Mr Daniel, 02.04.2014
Přečteno 280x
Tipy 3
Poslední tipující: Aiury, Zrska
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zabijačky já ráda!
Také tohle se mi moc líbilo. Rozjezd je naprosto skvělý. Krásně vytvořený zmatek! Řvala jsem smíchy, když ti dva umřeli. Perfektní obrátka! A Tvůj záměr záporáckých orgií ve mě rozechvívá kosti…
Aiury píše, že to máš poněkud rozchrochtané a ty píšeš, že se to časem napraví. Souhlasím s oběma! Nicméně já, jako ta zlá, pro tebe spáchám dobrý skutek, a několik drobností vypíchnu. Nečetla jsem to moc pozorně, oslepena spádem příběhu (ano, toto je pozitivní hodnocení) jsem, bez povšimnutí, spolykala kdeco. Ale pár věcí mi uvízlo za drápem, a pokud ti je tady hodím na hlavu, už je v tom nebudeš muset tak usilovně hledat (Kdyby tak chtěl udělat korekturu někdo mě! Ano, nabízeli mi to, ale všichni víme, jak to chodí s kuřaty:).
Nejprve jsem narazila na korbele (krásný tvar, mnohem příjemnější, než ordinérní korbely)ženského rodu (Naštěstí rychle vyklidily pole.), jídelnu spojenou Z kuchyní a ženský rod blyštící se měkkými i.
Na kosení je kosa (Jen ti největší tvrďáci kosí sekerou. Jednou jsem zkoušela ŠZHčkem vykázat kopřivu z areálu archeoparku. Kopřiva vyhrála.).
Popis sekery od Vietnamců v člověku vyvolává pocit, že jest možno očekávat jak ruční práci, tak precizní výlisek (výkovek by byl moc nóbl) ze Spojených severitských válcoven a.s. (Že by narážka na neznalost hamru?).
Encyklopedické vsuvky a SI soustava, postupem času mutující na něco, připomínající ostrovní systém, také působí poněkud rušivě.
A pár střípků středověku. Tvůj svět samozřejmě může být zcela odlišný (a já to respektuji), ale neodpustím si chvíli blbého pindání o tom, že: zemědělci jsou na kalendáři ZÁVISLÍ! Docela souhlasím s možností, že by nevnímali počty let, ovšem významný předěl v životě mladého muže by si pohlídali (Troufám si tvrdit, že by se na to už několik let těšil.). Příjem značného množství alkoholu je hygienickou nezbytností a skvělým prostředkem k ovládání davu (Lepší, než chléb a hry! Po zírání na lvy požírající členy nějaké praštěné sekty ještě nikdo nezblbnul. Doufám ... no, raději už si Quo vadis pouštět nebudu…).
Tou okamžitou smrtí, po ráně do srdce, si nejsem úplně jistá. Ale až tak tomu nerozumím, takže se zdržím komentáře. Tam budou hrát roli i odchylky v anatomické stavbě jednotlivců… Docela bych se toho bála, ale máš to v krásném kontextu „říká se…“. Takže „říkat se“ může, že na místě zabíjí trefa skleněnkou do levého kolene. To docela odpovídá USL!
BAVILA JSEM SE a moc se TĚŠÍM NA DALŠÍ DÍL. Vypadá to víc, než nadějně!
Blbý dotaz na konec: Když si jdeš do lednice pro džus, jdeš na jihovýchod a do vany lezeš pod úhlem 22°!?

03.04.2014 06:07:11 | Lada 3

Pěkně se to čte, jsem zvědavá, co bude příběhu následovat. :)

Akorát... nechci nějak kritizovat nebo tak něco, ber(te) to, prosím, jako můj "objektivní" názor na tohle dílko ;)... Zabijáka Temnoty bych si asi představovala na "opačné straně". Podle mě je to spíše jméno pro někoho, kdo s Temnotou bojuje, ne se s ní spolčuje... :) Ale je to jen můj názor ;) :)

02.04.2014 14:00:03 | Aiury

Kniha vzniká za účele šokovat...viz.: Navodit dojem hlavního hrdiny, a zabít ho ihned v druhé kapitole. Přemýšlím nad spojením první a druhé kapitoli a ,,hlavního hrdinu'' zabít hned v první kapitole...

Dalším záměrem je nepsat, vlastně o dobru. O dobru je většina knížek a děj kdy dobro vítězí nad zlem je skoro standart... Tenhle příběh by se měl lišit :-)

02.04.2014 15:35:27 | Mr Daniel

Jo jo, s tím naprosto souhlasím :) To, co jsi uvedl v prvním odstavci, o šokování tím, že jsi na první pohled "hlavního hrdinu" nechal zabít, se ti povedlo skvěle.

A s tím dobrem a zlem máš taky pravdu, jen jsem ale chtěla říct, že jestli je tvůj hrdina špatný, Zabiják Temnot (si myslím já :D) ve mně evokuje pocit, že proti Temnotám bojuje, jestli víš, jak to myslím :D

02.04.2014 15:44:00 | Aiury

Vše by se mělo v příběhu vysvětlit :-) Včetně jména :-) bude tam ještě hodně zvratů :-)

02.04.2014 20:58:34 | Mr Daniel

Tak to se mám, rozhodně, na co těšit ;) :)

02.04.2014 21:01:13 | Aiury

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí