Za hluboké noci

Za hluboké noci

Anotace: Neterovy myšlenky - Kapitola 5. - Za hluboké noci Duhový déšť Dejme tomu, že u sousoší Vítězství malý vnuk položí svému dědovi otázku a ten odpoví příběhem ;)

Sbírka: Neterovy myšlenky

Za hluboké noci

K novému útočišti Temnomladých se blížila postava v černém. Oním byl ostřílený zvěd, který se vracel ze Skvostného Města nesouce tajné údaje o dění v jejich staré domovině.
Hluboká noc s věrným společníkem měsícem proměnily nebezpečnou krajinu na svou světle a tmavě stříbrnou říši, skrývající nejrůznější nebezpečenství i dobrý úmysl ve zrádných stínech. Dobrá těm, kteří potřebují cestovat nespatřeni a proklínána těmi, kdož v ní místo klidného spánku, musejí vést dlouhé dialogy na nekonečných poradních sněmech.
I tuto noc se chodbami narychlo raženými do skály nesl hluk hlasů z poradní síně. Generál Omin se snažil s radou šlechticů, hovořící za temnomladé, nejprve naplánovat určitou strategii a pak vést rozumný rozhovor o otázkách aktuálního dění ve Skvostném Městě.

„Generále, my vám dali naprostou důvěru!“ promluvil s vyčítavostí v hlase šlechtic Krin. „Kirine pokud se domníváte, že jsem zklamal, dejte rovnou hlasovat o mém odvolání z funkce vrchního velitele!!“ Omin odpověděl snad až příliš ostře.
Jeho schopnosti už si nikdo nedovolil zpochybnit, zatím.
„Omine, příteli,“ řekl starší šlechtic a pokračoval, „my potřebujeme znát stav dění v našem obsazeném městě a také na nás tlačí Temnomladí, které tu zastupujeme.“ „Vážení šlechticové, můj nejschopnější zvěd tu bude snad již zítra, mějte strpení“ odpověděl s pohledem na každého člena zvláště generál.
Omin věděl, že zvěd měl dorazit již včera, nechtěl radu plašit, přece jen je to kus cesty. Čekal další pichlavý dotaz, ale nedošlo k němu.

„Canleji kde jste sakra byl!!!“ vyštěkl ze tmy na zvěda Razin. „Také vás rád vidím Razine,“ odpověděl zvěd pohotově. „Generál a já jsme vás chtěli rádi vidět už včera. Proč máte den zpoždění!? Nevíte snad, že se po generálovi poradní sněm vozí!!?“ pokračoval zostra Razin. „Pane to vím a omlouvám se. Musel jsem však změnit trasu. Při návratu jsem potkal opět „výtvory“ a řekl bych, že lidé je neovládají,“ vyprávěl horlivě Canlej. „Spusťte, co jste viděl ve Skvostném Městě!!“ utrhl se na něj Razin.
Canlej Razinovi předal veškeré své dojmy z toho co viděl a ten ho poslal odpočinout si a sám se vydal za generálem.
Razi spěchal s čerstvými zprávami od zvěda ze Skvostného Města. Před vchodem do poradního sálu generála stál strážce a snažil se ho zastavit. Již z dálky na něj volal: „Generál má něco důležitého a nikoho nepřijme!!!“
Razin věděl, to něco, to důležité je porada starých šlechticů s generálem o Skvostném Městě. A ohledně tohoto města a některých událostí měl Razin nejčerstvější hlášení.
Razin si všiml úmyslu strážného a svůj pevný krok nezpomalil, spíše naopak. Strážce se mu snažil přehradit cestu, i když ho dobře znal. Razin byl však daleko zkušenější. Prosmýkl se mu a srazil ho na zem. Strážce ze sebe dostal, že se omlouvá. Razin jako vyšší šarže nad tím mávl rukou. Otevřel dvoukřídlé dveře a vstoupil s neutuchající dychtivostí.

„Generále, jak dál chcete postupovat, všechny schopné jednotky jsou zničené, lidé brzy začnou zabydlovat zem, která je jim vlastní, daleko více než nám. A co se týká bílého teamu o nich žádné zprávy nemáte? Ani o šlechticích, kteří doprovází vašeho neschopného synovce Netera a tu Inferu?“ ptali se přísedící překotně generála Omina.
Jeden ze šlechticů se nadechl k dalšímu monologu otázek, když v tom ke generálovi, bez pozdravu radě, vtrhl pobočník Razin. A něco mu šeptl do ucha a pak poodstoupil s upřeným pohledem do jeho očí.
Generál kývl hlavou plnou dlouhých zakroucených šedých vlasů na poslední dotaz.
Vstal a řekl: „Mám zprávy a neodkladné záležitosti, které jak doufám, nám přinesou novou naději pro náš lid.“ A odešel.
Omin, za tak krátkou chvíli od Razina žádné zprávy nedostal. Tento jeho partner v dlouholetém boji, stačil jen říci, „Neter.“ Dobrý důvod generálova uspíšeného odchodu od otravných šlechticů, kteří díky svému věku prut a miskoštít měli jen na okrasu. A stále dokola pokládané dotazy už ho též nebavily, nyní už se slily na pouhý hlahol, který i v jeho hlavě pomalu ustával.
Odešli do první místnosti v Ominových pokojích, která se naskytla hned u poradní síně.
Razin hned spustil: „Generále zvědové hlásí, že veškerou výstroj našich teamu si lidé odnesli do Skvostného města. „Razine, a co Neter a Bíloskvostní?“ naléhal Omino.
Generál se dozvěděl, že team bílých byl překvapen jednotkou křižáků, která se opozdila za hlavním konvojem. I o statečném Labeluxovi. Dále prý zvědové viděli, jak Temnomladí bojují po boku velitelky Infery.
Pane dokončil s vážností Razin, „Váš synovec prý zabil svým prutem, ale toto není jisté, prý tam bylo potemněno.“
„Razine, snad Neter projevil svůj um. Myslím, že nezáměrně v nátlaku samotné smrti,“ uvažoval nahlas Omino.
„Pane a ještě jedna věc, lidem se nemožným způsobem podařil spustit duhový déšť,“ doplnil Razin.
„Znamená to snad, že chtějí naše město zničit?“ pokládal si otázku generál v duchu.
Razin odešel s rozkazy, aby poslal opět Canleje a vyčkal na další hlášení o Bíloskvostných. Generál se vrátil k dlouhé debatě se staršími. Již s novinkami, které snad budou přijaty radou kladně.
Autor Mistym, 13.11.2014
Přečteno 278x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí