Bíloskvostní

Bíloskvostní

Anotace: Neterovy myšlenky - Kapitola 3. - Bíloskvostní Duhový déšť Dejme tomu, že u sousoší Vítězství malý vnuk položí svému dědovi otázku a ten odpoví příběhem.

Sbírka: Neterovy myšlenky

Bíloskvostní

Magické sloupy jsou čtyři široké a vysoké válce. Zdobí je nejrůznější záhadné znaky, ornamenty a hieroglyfy. Ve výšce deseti metrů před povrchem země se ztrácejí v temnotě hlíny. Tyto sloupy zaujímají čtvercové postavení a uvnitř se nachází zlatý kruh, tomuto kruhu dominuje kvádr z černého kamene nazývaný Oltář Umění. Po věky Temnomladí na Oltář Umění pokládali jejich čerstvě narozená dítka a to maximálně týden stará. Do Oltáře Umění se z Magických Sloupů soustředila ta prastará síla. Temnomladá novorozeňata položili rodiče na tento oltář a nechali ležet deset minut osamotě. Po tomto časovém intervalu vedle robátek ležely věci určující směr magického umu. Prut a miska ze slitin vzácných kovů. Konce rukověti prutů zdobily diamanty.
Za dobu pětset let soužití Temnomladých s Křižáky, i lidé se snažili a nikdo jim v tom nebránil dávat své děti na tento Oltář Umění. Nikdy se nestalo, aby byly obdarovány, až na
Netera. Ten jako jediný dostal prut z lesklé tmavěfialové slitiny stejně neurčité jako slitiny ostatních, avšak bez miskoštítu. Mnozí si to vysvětlili tím, že je míšenec – jediný.

Do boje za svou podzemní vlast nasadili Temnomladí i skupinu označovanou jako Bíloskvostní. Poslanou do boje pouze díky vrchnímu generálu Ominovi, který nedal na tlachání a posměšky, které se snášely právě na tuto vybranou skupinu. Jednotlivci, kteří pocházeli z různých částí Skvostného Města a kast. Oplývali velkou dávkou odvahy bít se za svou domovinu po boku bratří. Bohužel i to bylo též nejvíce pro smích členům ostatních skupin, protože Temnomladí v jednotce Bíloskvostní nevládli skoro vůbec Uměním jako to bylo u jiných jednotek. Přesto jim byla dána důvěra, že dokáží dobře sloužit, splnit svůj zadaný úkol a v neposlední řadě ochránit svůj vlastní život a životy ostatních. Generál Omino všem vysvětlil, že každý má právo za svou vlast bojovat, tak jak umí a vzhledem ke katastrofálnímu průběhu ohrožení je potřeba dát šanci každému.
Noc před vniknutím do Skvostného Města, které nyní bylo obsazené lidmi i Bíloskvostní nastoupili, tedy i jako každá skupina před bojem, čelem ke generálu Ominovi v tomto složení členů. A Razín přečetl soupisku:
„Velitelská pozice připadla Inneře Feruley, žena - člověk, specializace na boj se sečnými zbraněmi, patnáctiletý samurajský výcvik.v prestižní škole mistra Huno Nagari.“
„Další na seznamu je mladíček Neter, muž – míšenec dvou ras, synovec generála Omina, nadání pro staré podzemní jazyky, vládnutí Umění s prutem se zatím neprojevilo,“ s tím se Razín zahleděl na třetího v řadě.
Generál Omino přistoupil k Razínovi a vytrhl mu seznam z rukou se slovy, „takto tu budeme ještě do zítra.“ A začal číst sám.
Třetí byl ctižádostivý a snaživý Orova, muž – Temnomladý, schopnost - Umění lajlaj (léčitel), prut složí k léčení jednotlivce nebo skupin. Miskoštít léčitelův dokáže v tu chvíli vytvořit neproniknutelnou ochrannou barieru čirých pásů.
Za čtvrté se na soupisce objevily dvě trojice zatím s částečně prokazatelným uměním použití prutů. První trojce Cerb, Terb a Lerb muži – Temnomladí z jihu, patřili do kasty ovládající Umění modrého ohně, kde pruty mrazí vše kolem sebe a struktura a zaměření síly je být dle přání samotného vlastníka této schopnosti.
Druhá trojce byla, ale úplně něco jiného jejich zaměření bylo informačním a zpravodajským výcvikem a podpořeno uměním vyvolávat v případě ohrožení tzv. Ohnivý impuls, tedy jako poslední jsou zde pohledný Labelux, pohledný Relilux a pohledný Fiodilux, muži – Temnmladí ze severu a šlechticové. (Pohledný šlechtický titul z toho důvodu, že se šlechtici rodili krásní, přitažliví a toto jim vydrželo do samotné smrti.)

Neter seděl v úkrytu temné uličky a jejím průzorem se díval na část města, který dal odhalit jeho krásy. Gotické město se spoustou věží, mostů i můstků, které spojovali některé věže i v těch nejvyšších výškách. Součástí každé stavby jsou chrliče, ze kterých mohla téci láva, voda a jednou jako dítě viděl, že z těch hrůzu nahánějících tlam padaly do zlatě zdobených kašen pásy duhy.
Ano, obyvatelé většiny domů při slavnostech nebo podle nálady uměli chrliči poslat prakticky vše.
Jeho pohled směřoval k jihu Skvostného města.
„Kdo ví jestli ostatní skupiny už jsou aspoň v polovině cesty,“ zamyslel se.
V tom přišel Cerb, „že potřebuje vystřídat.“
Automaticky se zvedl Terb - také používal modrého ohně - pokračovat v hlídkování a maskování uličky ještě na jednu hodinu, což bylo rozkázáno Inferou. Jak Neter měl možnost vidět, vysílený Cerb vytvořil ledovou stěnu pohlcující světlo za pomoci své zelené misky. Dokázal je skrýt na jednu hodinu ani někteří starší by to nesvedli, ale Cerb měl dobrou motivaci - přežití.
Zatím co Cerb se chystal k odpočinku Neter sledoval Terba „umělce modrého ohně“ jak se chystá na vytvoření maskování zadní části ulice, kde aktuálně spali tři šlechtici a jeden laljlaj jménem Orova.
Autor Mistym, 24.11.2014
Přečteno 258x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí