Ranyt: Proměna; Část LXXXIX.

Ranyt: Proměna; Část LXXXIX.

Anotace: Temná psychologická fantasy mapující cestu zubožené duše psoednuté zapomenutým bohem.

Sbírka: Ranyt: Proměna

Příběh Ranyt: Proměna je zároveň má prvotina, která nedávno vyšla v nakladatelství Viking.

---

 

Podle toho, co slyšel, válečníci jiných ras páchali sebevraždy už při mnohem menších zraněních, pokud jim znemožňovala bojovat. I on sám chvíli přemýšlel nad ukončením svého života. Jen do chvíle, než jej popadly silné ruce za ramena. Někdo z vojáků ho táhl z bitvy pryč.

 

Taler si musel přiznat, že mohl skončit mnohem hůř, i tak byl ale rád, že je vlečen z bojiště do zázemí. Hned, jakmile byl odtažen z bitevní vřavy, seběhlo se k němu několik polních kleriků a začali konat svou práci. Cítil, jak se mu kosti v noze opět srovnávají do správné polohy. Celou končetinou mu procházelo příjemné teplo. Zdvihl hlavu, aby se podíval, co se děje. Jeden z mužů držel ruce, z nichž vycházelo z nich jasné světlo, nad jeho holení. Znovu nechal poklesnout hlavu. Přesně kvůli takovým případům sem nechal povolat tolik kněží.

 

Netrvalo dlouho a cítil se natolik v pořádku, že by se vrátil do boje. Ještě jej ale zadrželi léčitelé. I když byl panovník, v tomto případě ho odmítli poslouchat. Zdraví nejlépe rozumějí oni. Neměl náladu ani sílu se s nimi přít.

 

Po zbytek dne tedy setrval v klidu na lůžku, kde za ním chodily pouze návštěvy. Ať již soukromé nebo poslové se zprávami. Dal si lehátko přemístit tak, aby neustále viděl na bitevní pole a mohl tak celou situaci kontrolovat. Mohl tak svými rozkazy ihned reagovat na nové události.

 

Ze své vyvýšené pozice dokonale viděl i na Onyxe. S potěšením sledoval, jak s pomocí mužů bezprostředně pod svým vedením rubal široké mezery v armádě nepřítele. Zvolna, ale jistě se zmocňovali onoho hřebenu, na němž orkové tábořili. Levá strana tábora byla už prakticky pod královou kontrolou.

 

Tlačili tak na Ga'Bairské vojsko ze dvou stran, tomu zbývala už jen možnost utéci zpět směrem, odkud přišli. Tím by ale nastavili lidem záda, čehož by jistě válečníci ihned využili a pokusili se zabít co nejvíce prchajících orků. Začal tedy jejich zoufalý boj o přežití. Ustoupili zpět, ne však o moc. Jen tolik, aby měli možnost se přeskupit.

 

V čele s Reweranem se zelenokožci pokusili o další výpad. Jejich velitel na podivném zvířeti připravoval lidské rytíře velmi snadno o život. Takové běsnění neuniklo pozornosti statného velitele. I on porážel své protivníky možná až příliš snadno. Na Onyxově tváři se objevil úsměv, v pravé ruce si nadhodil a potěžkal sekyru. Velký ork si ho téměř ihned všiml. Jejich pohledy se střetly, oba už chápali, o co tu půjde.

 

Proráželi si k sobě cestu. Jeden nespustili z druhého oči, pouze svými mohutnými zbraněmi odráželi útočníky. Dvoubřitá sekera zacinkala o orkskou přilbu, jak ji promáčkla a jejího majitele zabila. Konečně stanuli proti sobě dva velitelé. Oba si ponechávali dokonale kamenné výrazy. Jeden byl téměř bez brnění, pouze s lehkým kyrysem a rohatou helmicí, druhý navlečený v magické zbroji. Jediné, co neměl zahaleno, byla jeho hlava.

 

Vzdálenost mezi nimi už byla jen několik sáhům. Oba zarazili své oře. K Onyxově překvapení znal jeho soupeř alespoň základy slušného chování. Prokázal to tím, že se mu uklonil. Generál posunek napodobil, poté už ale na nepřítele namířil svou zbraní. V extázi způsobené bojem se na něj dokonce usmál. Nevěděl, zda tvor, který proti němu stojí, má na tváři stejný úsměv jako on. Celý obličej mu halila hrozivě vypadající přilbice, na níž byly vyryty různé runy.

 

Muž pobídl koně, aby vyrazil proti podivnému stvoření, které připomínalo vlka a kance zároveň. Také netvor vyrazil. Široký a dlouhý meč se ve vzduchu srazil s ostřím dvoubřité sekery. Projel okolo nepřítele, ihned ale otočil koně a akci zopakoval. Pokaždé se střetli jen na několik okamžiků a nebyla šance zjistit, kdo z obou bojujících je silnější. Vysoce postavenému veliteli současná situace ale vůbec nevadila. Již dlouho totiž nepotkal někoho, s kým by mohl skutečně změřit síly.

 

---

Nezapomeňte zanechat komentář nebo recenzi zde, či u Vašeho oblíbeného knihkupce

Líbí se Vám příběh o Ranytovi? Zůstaňte v kontaktu

www.facebook.com/ranytkniha

www.twitter.com/theranyt

www.ranyt.4fan.cz

Autor Rail, 06.12.2016
Přečteno 607x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí