Převtělený XV

Převtělený XV

Anotace: ...

Dnešního odpoledne se přípravy neodehrávaly uvnitř. Nepočítalo s kultivovaným tancem, či tabulí vybraných lahůdek. Služebnictvo vyvalilo ze sklepa pár obřích sudů starého piva a nakyslého vína, v kuchyni se od rána pekly jen moučné placky a hudební doprovod v zahradách a přilehlém parku obstarali kejklíři, kteří se dali najmout za pár drobných.

Někteří z nápadníků tím byli pohoršeni a jiní dokonce uraženi. Přivítání hodné budoucího člena královské rodiny si představovali jinak než prohlídku od stráží, které zabavovaly zbraně a odmítaly vpouštět mladíky nedorostlé i poněkud přestárlé, stejně jako zvědavé dívky a ženy. Mnozí z příchozích si stěžovali a nadávali na celé kolo, málokterý z nich však odešel. Nejen u vstupu vznikaly hádky a strkanice, prostě zmatek nad zmatek a do toho ještě ta zvláštní nová móda... Užaslí dvořané se nakonec shodli, že králi i princezně sluší a sami se pospíchali převléknout do něčeho nenucenějšího a pestřejšího. Mezitím další a další hosté naplnili rozlehlou zahradu a se západem slunce byla slavnost zahájena.

Elisabet na nic nečekala a jen co Dita ze schodiště zakřičela naučené uvítací fráze, vrhla se mezi mladé muže. Nedbaje na uklánění a pukrdlata, stejně jako na neumělé pokusy o rýmy, či dokonce drzé snahy o osahávaní, každému z nich jen vtiskla grál. Někteří mládenci se ji pokoušeli zadržet, ale Norbert a čtveřice drábů je odrážela a uvolňovala princezně místo k postupu. Šlo to ztuha, protože neodbytní mladíci se snažili dostat se k ní opakovaně a tak se kolem vytvořit hustý houf. Naštěstí jim neúmyslně pomohla Dita, která se také vydala dolů do zahrad a začala prosťáčkům předvádět svou představu o královském tanci. Pivem posilnění mladíci začali nakadeřeného krále napodobovat a jen díky tomu nápadníci princeznu neumačkali.
Davem se hned kromě stížností na pohoštění neslo i brblání o nevstřícném chování princezny, zato králi všichni provolavali slávu.

Kaspar zatím vyčkával, až se shluk kolem princezny dostane trochu blíž, aby se prodral až k ní a zakřičel.
„Jsem tu s Rolandem. Musíme si promluvit."
Elisabet se k němu otočila, ale jeden z drábů ho mezitím stačil odstrčit hlouběji do tlačenice.
„Váš bratr... ," vykřikl zoufale.
„Pusťte ho ke mně," přikázala strážím i mužům okolo a Kaspar se tak dostal blíž. Věděl, že musí mluvit stručně a jasně.
„Poslal mě váš bratr. Odpustí a zruší i ultimátum, když to vrátíte."
Princezna se natáhla pro Norberta, který zůstal o několik kroků pozadu a v hluku nic z toho neslyšel.
„Vem tohohle kluka a odveď ho do mé komnaty. Ať na mě počká!" zařvala mu do ucha.
Norbert sice netušil o co jde, ale vyptávat se nedovolil. Kývl, vzal Kaspara za paži, protáhl ho skrz dav do paláce a zamkl ho v Elisabetině pokoji. Poté se vydal do jedné z věží. Vyklonil se z okna a když ve spodní části zahrad zahlédl krále, za nímž se táhl štrúdl tanečníků zběsile mávajících jak plnými číšemi, tak hořícími pochodněmi, řekl : "To by stačilo, Dito. Nejvyšší čas spinkat," a došel pro silný extrakt, na němž půl dne pracoval. Opatrně ho přelil do čutory a naředil jahodovou šťávou. Tušil, že tu Dita neodmítne a měl pravdu, dostal vyhubováno, že měl přinést víc. Stačilo už jen počkat, až nápoj začne působit a jít připravit další do zásoby.

Elisabet se za pomoci eskorty probíjela přiopilými chalupníky až do kuropění. Necítila nohy, ani ruce, necítila totiž vůbec nic. Nejraději by padla do postele a vzteky rozcupovala polštář, ale pořád tu byl ten kluk, co možná něco ví o Rolandovi. Pokud mu správně rozuměla, je kupodivu stále živý a dokonce se mu podařilo dostat se domů, což by do takového nanicovatého, líného, rozmazleného princátka neřekla. Na rozdíl od ně totiž věděla, že tam venku je nejen nebezpečí, ale i něco mnohem horšího; každodenní bídně placená lopota.
Autor Jezero, 14.02.2018
Přečteno 374x
Tipy 4
Poslední tipující: Avola, Amonasr
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí