Tyriel - Kapitola II. (7.část)

Tyriel - Kapitola II. (7.část)

Anotace: Zakončení vyprávění o prvním lurietském králi

Sbírka: Tyriel

„Počká to pár minut? Jsme tu uprostřed něčeho,“ odpověděla Galet.
„Prý je to urgentní,“ naléhal pobočník.
„Dobrá počkejte na mě za dveřmi, za chvíli tam budu,“ řekla Galet a povzdychla.
Pobočník přikývnul a odešel.
„Litiet, budeme to muset dokončit jindy,“ otočila se Galet na svou vnučku s těmito slovy.
„Nechtěla bys mi ten příběh krátce dovyprávět? Určitě jej dobře znáš,“ prosila Litiet.
„Ano to znám… Tak tedy dobrá, ale opravdu jen stručně,“ souhlasila Galet, zavřela těžkou knihu a vrátila ji do police na své místo.
„Milá Litiet, ve směs toho příliš k vyprávění ani nezbývá… Zatímco Eleear vzkvétal a nabíral na síle, Neklan se začal starat o ostatní osady na jihu poloostrova,“ Galet si odkašlala a pokračovala:
„Vynechám nedůležité detaily, už tak nechávám tvého otce čekat, sama dobře víš, že to nemá rád… Nuže, nejdříve položil základy dnešního hlavního města Nylienoru a brzy nato začal budovat vůbec první obchodní cestu na našem území. Měla vést z právě nově vznikajícího města Nylienoru do již prosperujícího Eleearu, Neklan věřil, že tato cesta urychlí vzestup nového města a, Litiet, věz, že se nepletl. Pokud mě má paměť neklame, neuběhla ani tři léta a Nylienor se vyrovnal Eleearu jak rozlohou, tak svojí obchodní sílou a stabilitou. Lidé volali Neklanovo jméno spojujíce ho s titulem ‘král‘, přičemž Neklan na naléhání většiny svých kamarádů a blízkých, včetně Luriet, tento titul opravdu přijal. Protože na tomto území do té doby žádný takový úřad nepůsobil, musely být sepsány základní listiny shrnující veškerá práva a oblasti vlivu nově voleného krále. Neklan se stal prvním králem zcela nové říše, a neboť bylo potřeba této právě vzniklé říši dát nějaký název, král Neklan neváhal a pojmenoval ji po své choti, a tedy první královně: Luriet.
A zde, Litiet, tento příběh ukončím, neboť mě tvůj otec již očekává a podle toho, co naznačoval Smiril, se jedná o záležitost neodkladnou, proto mě prosím omluv. “
Galet se otočila a doprovázena zvukem pravidelného klepání podpatků o mramorovou podlahu opustila síň.

Autor Taron, 05.12.2018
Přečteno 213x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí