Klid před bouří

Klid před bouří

Anotace: Úvod do světa Řekozemě a dalších království Velkého kontinentu

Tensi Bolo si protáhl záda a ze hřebu koně pozoroval mořské pobřeží Řekozemě. Pláž byla prázdná a voda klidná. Vykonávat hlídku pro něj byla rutina, neboť již celá desetiletí národy této požehnané části kontinentu nepostihla válka a nakonec ani žádná jiná větší útrapa. Jeho děd, ještě než zemřel stářím, mu jako dítěti často vyprávěl o invazi Ostrovanů. Masakr, který tehdy zasáhl téměř celou Řekozemi, sjednotil všechny národy a nakonec vedl k záhubě vetřelců a připojení Ostrovů k novému království. Nastala doba míru a prosperity, kterou si může obyvatelstvo i vládnoucí rody užívat dosyta. Tensi je nejstarším synem rodu Bolo, který spravují jižní část pobřeží. Jejich území se táhne podél Modré řeky až k horám na hranicích Jinozemě, kde úrodnost zeleného okolí řek střídají stepi a polopouště. Tensi hory ještě nikdy nepřekročil, ale brzy se s otcem a jeho družinou vydá doprovodit krále, který chce pozdravit nového vladaře Jinozemě. Poprvé v životě uvidí zcela jiný svět, který zná jen z vyprávění starších. V suchém klimatu za horami prý žije jen málo lidí, ale jsou to tvrdí a nemilosrdní válečníci. Ctí však dohody a nepřekračují hraniční horské pásmo. Tensiho zamyšlení najednou vyrušilo cosi v dáli na moři. Pozorně se díval a pobídl koně do cvalu. Vzrušení zaplavilo mladíkovo tělo. Jsou to lodě! Obrovské lodě s neznámými vlajkami! Vnitřní moře s Ostrovy přeci dlouhá léta patří jen Řekozemi! Tensi se chvěl a tryskem vyrazil k Velkohradu. Něco se děje! Následník lorda jižní Řekozemě však ještě netušil, že to, co přichází, změní život jeho i všech, které zná, jednou provždy…
Autor Riverland, 21.05.2019
Přečteno 321x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Je ta 3D hra už hotová nebo se teprve rodí?

21.05.2019 10:09:45 | Karel Koryntka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí