HP-Nový svět: Kapitola 4

HP-Nový svět: Kapitola 4

Anotace: Harryho dobrá nálada a nákupy v Příčné. První zmínka o jeho novém talentu...

Kapitola 4: Změna k lepšímu

 

Je známo, že fyzická aktivita dokáže nejen odbourat stres, ale také zmírnit psychické napětí. Od doby, co začal Harry z nedostatku jiné činnosti pravidelně trénovat v posilovně, už ho tolik netrápili noční můry a nemusel používat lektvary. Navíc díky tomu objevil, že při běhání na běžícím pásu, nebo v parku před domem si skvěle vyčistí hlavu. Brzy se to začalo projevovat nejen na jeho psychice, ale také na celkové kondici a svalech, proto se rozhodl, že v tom bude pokračovat i v Bradavicích, pokud to bude alespoň trochu možné.

Remus Lupin si toho samozřejmě všiml také.

„Vypadáš, nějak jinak Harry, zdáš se mi veselejší.“ Řekl, když ho našel sedět před kouzelnickým oknem s výhledem na Bradavice a Lexikonem kouzel v ruce.

„Asi jsem, no těším se do školy a taky jsem začal trochu cvičit.“ Přiznal Harry a sledoval, jak jeho vlkodlačí přítel uznale pokýval hlavou.

„Je to vidět. Mimochodem já mám taky dobré zprávy, brzy se možná zbavíme Šedohřbeta. Přesvědčil jsem ostatní vlkodlaky, aby nám pomohli a vylákali ho.“

„Chceš, abych šel s vámi?“

„Není třeba Harry, vezmu si sebou Severuse, Tonksovou a Sturgise to by mělo stačit.“ Řekl Lupin, usmál se na Harryho a také se posadil do křesla.

„Sturgis Tobolka? Není to ten, co byl v Azkabanu?“

„Přesně tak Harry, teprve nedávno ho očistili a kvalifikoval se jako bystrozor.“ Už jen tahle informace byla pro Harryho známkou, že má kouzelnické společenství možná přeci jen ještě šanci.

 

*********************

Tvář Severuse Snapea byla zamyšlená, jakoby si nebyl jistý, jak by měl s informací, kterou mu ředitel sdělil naložit.

„Je to jisté Albusi?“ zeptal se.

„Jak jistě víš, telepatie je neprobádaný obor, lidská mysl je záhadná, ale přesto jsem si poměrně jistý.“

„Fascinující. Doposud jsem se nesetkal s telepatem, který by neovládal umění nitrobrany a nitrozpytu.“

„To není tak jisté Severusi. Domnívám se spíš, že tvůj styl výuky není pro Harryho zrovna vhodný. Měli bychom si s tím chlapcem promluvit.“ Tu poslední větu si Brumbál řekl spíše pro sebe, ale Severus jí stejně slyšel.

„A proč už to neví?“

„Chtěl jsem si být jistý a zjistit o tom co nejvíc, než s tím půjdu za Harrym. Navíc jsem z něj měl dojem, že potřebuje čas na vzpamatování, než po něm budu chtít další mentální souboje.“

Na to lektvarista nic neřekl a tak Brumbál změnil téma:

„Takže tím se budeme zabývat, až začne školní rok. Do té doby se s Lupinem pokusíš dostat Šedohřbeta.“

„Pokud budou ostatní vlkodlaci na naší straně, nemělo by to být tak těžké.“ Prohlásil Severus sebevědomě, ale Brumbál jeho nadšení zkrotil:

„Přesto dávejte pozor, bojí se ho, takže jde o dost křehké spojenectví.“ Severus Snape pouze přikývl a rázně opustil ředitelnu. Jeho dlouhý černý hábit za ním vlál.

 

*********************

Mnoho kouzelníků sní o tom, že se jednoho dne stanou kapitánem famfrpálového mužstva. Když Harry Potter otevřel dopis a našel kapitánskou pásku, nejprve tomu nemohl uvěřit. Člověk by řekl, že ho taková zodpovědnost znervózní, ale Harry byl dobrý letec a v tomhle si věřil. Věděl, že by na něj byl otec pyšný a měl z toho radost. Vlastně už se nemohl dočkat a najednou i věděl, do čeho investuje část zděděných peněz. Rozhodl se, že celému svému týmu zakoupí nejnovější řadu kulových blesků.

Ke svému překvapení zjistil, že ani výsledky NKÚ nebyly nejhorší. Z OPČM měl samozřejmě dle očekávání vynikající. Jediné co by mu mohlo zabránit v jeho dráze u bystrozorů, bylo hodnocení nad očekávání z lektvarů. Bylo totiž známo, že profesor Snape přijímá do pokročilých lektvarů pouze studenty hodnocené známkou vynikající. 

Když toho dne navíc dorazili Weasleyovi a Hermiona na oběd, dozvěděl se Harry další dobré zprávy. Hermiona i Ron totiž dostali pro změnu prefektský odznak, na což byli oba náležitě hrdí. Zrovna když se vzájemně chlubili svými známkami, přišel do jídelny Lupin a ještě zvýšil nadšení obou chlapců:

„Být vámi, pořídím si i učebnici lektvarů. Slyšel jsem, že do pokročilých lektvarů budou letos přijímáni i studenti, kteří u NKÚ byli hodnoceni známkou nad očekávání.“

„Bezva, takže další rok se Snapem.“ Řekl Ron a zatvářil se napůl tragicky.

„Ale no tak Rone, vždyť přece není tak strašný. Je přísný a trochu arogantní, ale nesmíš si to brát osobně.“ Harry byl odhodlaný nenechat si od zrzavého kamaráda zkazit dobrou náladu, zvlášť když to bylo poprvé od Siriusovi smrti, co se cítil tak dobře. Bylo až s podivem, co všechno dokáže přítomnost přátel a fyzické cvičení.

„Harry má pravdu Rone. Nezapomeň, že Severus Snape je na naší straně.“ Přidala se Hermiona a na to už Ron neměl co říct.

Po výborném obědě se už všichni vydali krbem na Příčnou ulici. Harry jako první zamířil do obchodu s názvem Prvotřídní potřeby pro famfrpál a objednal košťata pro celý tým. Dokonce dostal od prodavače speciální slevu za to, že s nimi během prvního tréninku nafotí reklamní plakáty. Pak se s ostatními sešel u Krucánků a Kaňourů, kde nakoupili všechny učebnice, v lékárně si pak koupili některé přísady do lektvarů a u madam Malkinové se Harry a Hermiona stavili pro nové hábity, jelikož z těch svých už vyrostli. Harry nakonec nezapomněl ani na krmení pro svou sovu Hedviku. Nakonec se zastavili ještě v Kratochvilných kouzelnických kejklých, aby navštívili Freda a George.

V Příčné ulici strávili docela příjemné odpoledne, aby se nakonec celý natěšení na nový školní rok vrátili na Grimmauldovo náměstí. Tady Ron pomohl Harrymu objednat i nějaké mudlovské oblečení, protože od Dursleyových toho moc neměl a nechtěl chodit jako vandrák, když to nebylo nutné.

„Teda z tebe bude úplně nový člověk Harry.“ Poznamenala Ginny když dokončili objednávku. Už teď bylo totiž jasné, že se s Harryho Pottera stává pohledný a přitažlivý muž, o kterého bude mezi děvčaty vysoký zájem a nebylo to zdaleka jen novým oblečením.

„Začínám na tebe žárlit už teď kamaráde.“ Řekl Ron žertem a Harry odpověděl schválně přehnaně sebevědomým tónem:

„Měl bys začít taky cvičit Rone.“  Nato se všichni nahlas rozesmáli.

 

Autor Marry31, 18.10.2021
Přečteno 190x
Tipy 1
Poslední tipující: mkinka
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí