HP-Nový svět: Kapitola 6

HP-Nový svět: Kapitola 6

Anotace: A jsme konečně v Bradavicích. Úvodní píseň moudrého klobouku jsem původně chtěla vynechat, ale nakonec jsem něco dala dohromady, tak snad se bude líbit :)

Kapitola 6: Sjednocení

 

Velká síň byla jako obvykle působivá. Harryho pohled však jako první zabloudil k učitelskému stolu, aby se přesvědčil, že je jeho přítel v pořádku. Remus Lupin i Severus Snape byli na svém místě a zdálo se, že bez zranění. Všechno bylo při starém, dokonce i Draco Malfoy ho probodával nenávistným pohledem. S tímto vědomím obrátil Harry nakonec pozornost k moudrému klobouku, který mezitím přinesla profesorka Mcgonagallová, aby si poslechl letošní úvodní píseň:

 

Slyšte, slyšte moji drazí,

tak jako každý rok,

moudrý klobouk k vám přichází,

neb určil váš další krok.

 

Máš-li odvahu a v srdci klid,

pak Nebelvír tě přivítá.

Však jestli mocný a lstivý chceš spíš být,

Zmijozel bude tvá jistota.

 

V Mrzimoru se zas prokáže

tvá mravní síla a ochota.

Však nevěš hlavu, nemáš-li moc kuráže,

napoví moudrý Havraspár, kam povede tvá cesta.

 

Nakonec má poslední rada zní:

Bez ohledu na kolej, měli bychom být jednotní.

Vždyť i zakladatelé už dávno ví,

že tou nejcennější zbraní je láska a přátelství.

 

„Ten očarovaný strop je super,“ řekla nadšeně Elisabeth, když se posadila vedle nich k nebelvírskému stolu.

„Působivé že? Mimochodem vítej v Nebelvíru.“ Odpověděla Hermiona. Zbytek zařazovacího ceremoniálu už pak Harry neposlouchal, jelikož se snažil vyznat ve svých pocitech. Pokaždé když se na tmavovlásku podíval, sevřela ho podivná nervozita a strach, že řekne něco hloupého, čímž ze sebe udělá pitomce. A on vážně nechtěl, aby si tohle o něm myslela, což ho znervózňovalo ještě víc.

Podobně zamyšlený nakonec zůstával i během slavnostní hostiny. Naštěstí si toho nikdo zřejmě nevšiml, jelikož pozornost všech byla zaměřená na tu spoustu dobrého jídla, která se před nimi objevila.

Ze zamyšlení ho vytrhla až profesorka Mcgonagallová, která s nimi přišla probrat rozvrhy dřív, než si vezme slovo Brumbál. Obvykle to s nimi řešila až druhý den ráno při snídani, ale takhle to bylo alespoň podle Harryho lepší. Bylo trochu divné až do poslední chvíle nevědět, na který předmět, že to vlastně pak půjdou.

„Jelikož profesor Snape letos přijímá i studenty, kteří byli u NKÚ hodnoceni známkou Nad očekávání, dovolila jsem si zařadit do vašich rozvrhů také lektvary.“ Teprve když Harry i Ron kývli na souhlas, podala jim jejich rozvrh a soustředila se na Hermionu a Elisabeth. Ta si společně s Hermionou zapsala ještě Starodávné runy, jelikož na ně chodila i v USA, jinak byly jejich rozvrhy stejné. Harry i Ron měli sice několik volných hodin, ale oba věděli, že je stejně stráví nad domácími úkoly, tak se před děvčaty snažili krotit své nadšení.

 

x

1

2

3

Oběd

4

5

6

Pondělí

OPČM

OPČM

Starodávné runy

Oběd

Bylinkářství

Bylinkářství

Věštění z čísel

Úterý

x

Přeměňování

Přeměňování

Oběd

Lektvary

Lektvary

x

Středa

Kouzelné formule

Kouzelné formule

Starodávné runy

Oběd

Bylinkářství

Bylinkářství

Věštění z čísel

Čtvrtek

Lektvary

Lektvary

x

Oběd

Přeměňování

Přeměňování

x

Pátek

OPČM

OPČM

Starodávné runy

Oběd

Kouzelné formule

Kouzelné Formule

Věštění z čísel

 

 

 

Harry ještě ani nestačil pořádně vstřebat skutečnost, že kromě Starodávných run mají s Elisabeth stejné předměty, když se ozval Brumbál se svým obvyklým proslovem:

„Vítám vás všechny v novém školním roce. S potěšením vám musím oznámit, že profesor Lupin se uvolil opět přijmout místo učitele Obrany proti černé magii, jinak se učitelský sbor nemění…“ na to právě jmenovaný vstal, aby utišil potlesk, který se ozval hlavně od nebelvírského stolu, než mohl Brumbál pokračovat:

„Teď když už jsme se zbavili lorda Voldemorta bych vás chtěl všechny požádat, abyste se k sobě chovali slušně a s respektem bez ohledu na kolejní příslušnost. Stále nám hrozí jisté nebezpečí ze strany Smrtijedů, kteří jsou dosud na svobodě. Já ale věřím, že pokud se všichni dokážeme sjednotit, zažehnáme brzy i tuto hrozbu. Mnozí z vás již prokázali mimořádnou odvahu v této válce a já vám za to děkuji.

Dále znovu připomínám, že vstup do Zapovězeného lesa je všem studentům bez dozoru dospělého přísně zakázán. Také se zakazuje používání záškoláckých zákusků a jiného podobného sortimentu z obchodu Kratochvilné kouzelnické kejkle za účelem ulití se z výuky či podvodu. A ještě poslední věc: kapitáni famfrpálových mužstev ať si nezapomenou nahlásit termín konání konkurzu. Tímto vám všem přeji dobrou noc!“

Velkou síní se ozval potlesk a všichni se začali pomalu zvedat. Harry se v rychlosti zeptal Hermiony na heslo do nebelvírské společenské místnosti dřív, než odejde za svými povinnostmi prefektky a pak se vydal odchytit Remuse, aby se konečně dozvěděl, jak to probíhalo.

„Můžeš být v klidu Harry, všechno šlo podle plánu. Šedohřbet nás absolutně nečekal. S trochou štěstí teď stráví zbytek života v Azkabanu.“

„To jsem rád, hned budu klidněji spát.“

„Dobrou noc Harry, uvidíme se zítra ráno.“ řekl Lupin a odešel do svých soukromých komnat. Měli spolu hned po snídani Obranu proti černé magii a Harry byl už teď zvědavý, jak bude probíhat.

„Felix Felicis.“ Pronesl heslo, jakmile dorazil do 7 patra, kde se nacházela Nebelvírská věž. Buclatá dáma ho pustila a on zamířil rovnou do své ložnice, aby byl na zítřek odpočatý.

Druhý den ráno vstal Harry časně, aby si ještě před snídaní mohl zaběhat na školních pozemcích. Díky tomu pak dorazil na snídani ve velice dobré náladě, kterou mu nemohla zkazit ani zpráva od Brumbála, aby za ním po hodině Bylinkářství přišel do ředitelny.

Způsob jakým později Remus Lupin začal hodinu Obrany proti černé magii, nikoho nepřekvapil:

„Začneme tím, že si všichni schováte učebnice. Obranná i útočná kouzla se totiž nejlépe naučíte tím, že je budete používat. Přečíst si teorii budete mít dostatek času při vypracovávání zadaných úkolů. Jak brzy zjistíte, hlavním tématem letošního ročníku budou neverbální zaklínadla. Ještě než však přikročíme k této náročné disciplíně, rád bych znal úroveň schopností každého z vás. Rozdělte se prosím do dvojic, dnešní hodinu budeme věnovat kouzelnickým soubojům.“ Řekl na úvod, mávnul hůlkou a stoly i židle se v tu chvíli sami vyskládali po obvodu učebny, aby tak vytvořili volný prostor.

„Chceš být se mnou ve dvojici Harry?“ zeptala se Elisabeth, čímž ho dokonale překvapila.

„Moc rád“ odpověděl a přitom doufal, že to nebylo poznat.

Zpočátku se Harry během souboje snažil Elisabeth šetřit a používal jen základní útočná kouzla. Přestože Elisabeth nikdy nebyla členem Brumbálovi armády, dokázala se mu snadno vyrovnat, ba dokonce ho i odzbrojit. Harry byl proto nucený přitvrdit. Jeho Everte Statim bylo tak silné, že odhodilo Elisabeth několik metrů a ona tak narazila přímo do profesora Lupina, který obcházel třídu a hodnotil studenty. Díky tomu se jí nic nestalo, ale jejich magický duel tím skončil a Harry se na sebe kvůli tomu trochu zlobil. Z hodiny tak odcházel mírně nesvůj i přesto že od Lupina dostal pochvalu a nějaké body pro svou kolej.    

 

Autor Marry31, 27.10.2021
Přečteno 122x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí