Víla z Bretaně (pracovní název :-)

Víla z Bretaně (pracovní název :-)

Anotace: Prolog: Příběh se odehrává v Anglii (Skotsku a Francii) 15. století... Při čtení pozor na liché a sudé kapitoly - ať v těch místech a datech nemáte zmatek :-)

Anglie, 1475

Studený déšť prudce bičoval zahalenou postavu, široce rozkročenou nedaleko starého dubu. Neznámému nebylo vidět do tváře, přesto se však dalo podle jistého držení těla vytušit, že se jedná o mladého muže, pravděpodobně šlechtického původu. Víc se bohužel rozeznat nedalo, nejenom proto, že tajemný mladík byl od hlavy až k patě zakuklen do černého, kožešinou podšitého pláště, ale také proto, že v pozdním říjnovém odpoledni opravdu nic víc nešlo. Husté cáry mraků zaclonily podzimní slunce, v tuto roční dobu i tak málo hřející, a ponurý soumrak se začal pomalu snášet na promrzlou zem.
Mladík, zřejmě rytíř, stál dál nehnutě nad velikou hromadou hlíny, čerstvě navršenou, aniž by vnímal chladný vítr nebo sílící liják, narážející na jeho matné brnění. V blátě vedle něho ležel meč z cezené oceli, pár jemně tepaných rukavic a obrovská, strašlivě vyhlížející helmice, která prozrazovala, že na bojišti nejsou s jejím pánem žádné žerty.
Přesně dvě desetiletí uplynula od doby, kdy tuto zemi zachvátila nemoc zvaná Válka růží.
Spory o to, kdo bude dál vládnout zbídačené Anglii po prohrané Stoleté válce, vzrůstaly každým dnem. Lancasteři ani Yorkové neslyšeli jak trpí prostý lid. Chtěli vyhrát. Červená a bílá růže se navzájem propletly a svými trny zraňovaly své okolí stále víc a víc, až byla celá zem oděna do ruda.
On, Duncan MacPherson věřil, že válka k ničemu nevede. Ale jeho otec - ano jeho otec věřil, že právě Yorkové dokáží Anglii navrátit její ztracený klid. Za to bojoval. Jeho otec, který leží zde, v té kupě hlíny, kterou nyní zkrápí neutuchající příval vod.
Rytíř náhle skrčil čelo a v jeho zachmuřené tváři bylo možno zahlédnout neskonalý hněv.
Jeho otec tady teď leží jako chcíplé prase. Nemohl mít ani slušný pohřeb jako každý řádný křesťan. Leží pod hromadou kamení a bláta, aniž by kdo tušil, že Warvick MacPherson je mrtev. Ví to pouze on - Duncan MacPherson, jeho syn. A to je nesnesitelné!
„ Přísahám“, zaskřípal mladý muž skrze zuby.
„ Přísahám, že zabiju Bastiena de Lamballe i s celou tou jeho proklatou rodinou. Zničím to hadí hnízdo jednou provždy. To ti, otče - při Bohu a při všem, co je mi svaté - přísahám!“
Autor odettka, 14.06.2008
Přečteno 547x
Tipy 5
Poslední tipující: Lenullinka, Lavinie
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí