Dopis z Angouleme

Dopis z Angouleme

Anotace: Prolog: Příběh z doby Ludvíka XV., ve kterém nebude nouze o zlotřilé intriky, spalující vášně a samozřejmě... zakázanou LÁSKU :-) P.S: Díky za případné tipy a komenty!

Francie, 1729

Posvátné ticho křížové chodby pročísl rychlý klapot podpatků a šustění taftových sukní. Ztemnělý prostor pouze na pár okamžiků prosvětlil záblesk smolných loučí, které v další vteřině zmizely za ohybem kamenné zdi. Příchozí měli zřejmě dost naspěch, čemuž nasvědčovalo i to, že svou návštěvou vyrušili tento malý osamělý klášter v tak nekřesťanskou ranní hodinu. Matka představená neznámé zapřísahala, aby zbytečně nenarušovali klid pesquiéského útočiště, ti však byli k jejím prosbám zcela lhostejní. Věc nesnesla odkladu!
Dveře úzké cely se se zaskřípěním rozletěly a překvapeným zrakům se naskytl nevídaný pohled. Křehká postava klečící na studených dlaždicích se třásla potlačovanými vzlyky a v posledním záchvěvu naděje vzpínala propletené ruce k dřevěnému kříži, zavěšenému na protější stěně. Olejová lampička, slabě poblikávající v chladném průvanu, vykreslovala ponuré stíny, které by v jiných případech mohly působit až děsivě. Jejich hrozivý vliv však tlumila pobledlá tvář madony, jejíž stříbřité oči teď nechápavě těkaly z jednoho cizince na druhého.
„ Mademoiselle de Courame?“, zvážněl jeden z nich a mírně si odkašlal.
Modlící se tiše přikývla. Pomalu se zvedla z nedůstojné polohy a skrz slzy se pokusila zaostřit na tázajícího. Věděla, že v barchetových šatech a prostém čepci ničím nepřipomíná dceru hrabětě lavelanetského, přesto se snažila zapůsobit co nejvznešeněji, když se ladně napřímila a roztomilé rtíky rozvlnila v lehkém úsměvu.
„ S kým mám tu čest?“
Šedý taft se zavlnil, rázná hnědovlasá dáma rozhodně předstoupila před zmateného vikomta.
„ Marie-Claire de Bouvilles, hraběnka z Limoux“, zašveholila.
Dívka neznatelně zamrkala a raději si přiložila dva prsty na levý spánek aby se přesvědčila, zda skutečně bdí. Uprostřed noci ji vzbudil strašlivý sen, ve kterém ji její otec prosil za odpuštění, za nedostatek lásky, kterou jí bohužel nemohl nikdy poskytnout. Měla pocit, jako by se jí náhle vzdaloval, jako by se s ní dokonce loučil. S šíleným výkřikem se vrhla na zem a plačky žádala Boha, aby jejího otce opatroval a dával na něj dobrý pozor. Když se ohlédla, sledovaly ji z prahu pokoje páry poděšených očí.
„ Drahoušku, nesu vám bohužel špatné zprávy“, zašeptala malinová ústa hraběnky, která ji vrátila zpět do reality.
„ Ano?“, zamumlala nepřítomně.
„ Totiž, milá Annabelle“, madame se zajíkla. „ Váš otec, hrabě de Courame… dnes v noci zemřel.“
Autor odettka, 24.08.2008
Přečteno 452x
Tipy 6
Poslední tipující: Elllis, Mirime, LauraKošinová, Nienna
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Moc se mi tvůj příběh líbí. Mám ráda tuhle dobu. Děkuji ti za přínos příběhu z tohoto období. Slohově je to velmi zajímavé. Historicko-romantické fresky jsou mi milé, i když jim popravdě moc nevěřím. Ale proč si v dnešní době aspoň na chvíli pěkně nazasnít ve společnosti Ludvíkova dvoru :D. Určitě v psaní pokračuj ať je co číst. Dopis s Angouleme a Víla z Bretaně jsou moje nejmilejší příspěvky, jenž chodím číst pravidelně.

17.02.2009 16:39:00 | d'Artagnanka

Je to hezké,tyhle historické romány mám ráda,určitě piš dál,pokračování by mohlo být zajímavé.

14.09.2008 14:37:00 | dreamer.

Fakt díky moc za povzbudivé komentíky, aspoň teď vím, že si můžu Annabelle dovolit jako menší oddechovku k Brenně... Pokusím se sem dneska hodit další dílek, ať mají romantické dušičky pokoj :-)

25.08.2008 14:40:00 | odettka

Umíš navodit atmosféru...Je to napsané s lehkostí a tak vznešeně...Nádherná romantika, vždycky mě to úplně vtáhne...

25.08.2008 14:06:00 | LauraKošinová

Už jsem moc zvědavá, jakého barbara potká tahle slečna :-) Že ty je vždycky vytáhneš z kláštera a šoupneš je do náruče nějakého prostopášného týpka (jen tak dál...). Tak doufám, že se tam objeví brzo. Docela by se mi líbil nějaký zbojník, který by ji cestou unesl kvůli výkupnému nebo pomstě. Vím, že je to kýč, ale takové příběhy fakt miluju. Historická a romantická dílka to je prostě moje :-)

24.08.2008 23:44:00 | Nienna

vypadá to víc než zajímavě, piš dál

24.08.2008 22:28:00 | Elesari Zareth Dënean

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí