Dopis z Angouleme

Dopis z Angouleme

Anotace: 18. část: Příběh z doby Ludvíka XV., ve kterém nebude nouze o zlotřilé intriky, spalující vášně a samozřejmě... zakázanou LÁSKU. P.S: Pěkné počtení všem :-)

„ Florence mi tedy říkala…“
Monotónní povzdech starého Didiera vzápětí ostře uťaly veselé trylky podmanivého altu.
„ Copak jsem zase provedla, chér papa?“, zadurdila se naoko drobná zrzečka a s jistou dávkou drzosti shlížela na místní osazenstvo, které se nyní zimomřivě choulilo u dohasínajícího ohniště. Protestně založené ruce v bok podtrhávaly její bojechtivé odhodlání.
„ Flo“, vyhrkl Didi překvapeně a téměř se zadusil okousanou troubelí milované pěnovky. Jediným pohybem rozevřel svou chlapskou náruč, aby zde jeho malá holčička mohla bezpečně spočinout a vypovídat se z veškerých trápení. Ta se vděčně stulila na horkem sálající hruď a několikrát zamrkla náhle ztěžklými víčky.
„ Jsi v pořádku?“, vyzvídal Didier starostlivě a mechanicky se probíral rudými kadeřemi, uvolněnými z kdysi dosti složitě vypadajícího účesu. Pobledlá dcera se mu nelíbila – navíc ten stres v paláci de Charente…
„ Je mi dobře“, přisvědčila Florence pohotově, aby poněkud uklidnila rozbouřené vlny. Lehce se pousmála.
„ Jsem z toho všeho jen trochu unavená, nic víc.“
Ani v nejmenším netoužila právě se svým otcem rozebírat bolestivá témata střetů, kterými si musela procházet skoro každičký den za přítomnosti násilnického kapitána Le Clerca. Jak jinak by dokázala včas varovat svou rodinu a přátele před dalšími nekalými úmysly zvráceného Gastona? Kdyby věděli, že… Štěstí, že škrábance a nateklé modřiny se daly tak skvěle zamaskovat nadýchanými volány dámské uniformy.
„ Nějaké problémy v sídle?“, zapojil se do rodinného dýchánku značně rozhozený Oli, jehož nervozita byla jasným dokladem toho, že hlavní otázka obsahovala ještě tajnou doušku typu: ‚Co Annabelle?‘.
Rusovláska se v duchu ušklíbla. Nebýt jejích blízkých kontaktů s velitelem vévodovy osobní stráže, nikdy by neodhalila nehorázně kruté plány zámeckého pána na dnešní noc. A nemohla by pak vytrhnout nevinnou holubičku ze spárů pokřiveného dravce. Chvilkové ponížení ve vojenském kutlochu a několik švihnutí pleteným bičem však stálo za tu námahu. Zachránila ji.
„ Problémy?“, zopakovala Flo nechápavě. Ve skutečnosti hodlala Oliviera řádně potrápit. Tuší on vůbec, kolik si ta nebohá dívenka během jeho nepřítomnosti vytrpěla?
Mladíkův pohled se zúžil do dvou malých podezřívavých škvírek.
„ Pokud se nestalo nic závažného, z jakého jiného důvodu jsi tak bezmyšlenkovitě opustila své stanoviště?“, zaútočil tvrdě na vykulenou zrzku. „ Mluv!“
„ To stačí, Oli“, zarazil přítelovy lamentace podmračený Didier. „ Ma petite fille přece riskuje mnohem víc než my všichni dohromady, uvědomuješ si to vůbec? Nemáš žádné právo obviňovat ji tu z …“
„ Cože nemám?“, zaburácel Olivier nasupeně a chystal se vyrazit staříkovi pár zbytečných zubů.
„ Dost!“, zaječela rozzlobeně Florence a vrhla se přímo mezi dva hašteřící se kohouty. „ Jste stokrát horší než celá LeClercova armáda!“
Oba pokáraní naráz zmlkli.
Oli jen znepokojeně zavrčel.
„ Proč jsi tady, Flo?“
Dívka se spokojeně uculila.
„ Někoho jsem ti přivedla…“
A zpoza nedalekého stromu se vyloupla křehká postavička zachumlaná v dlouhém tmavém šálu. Stříbřité oči prosily o slitování.
Annabelle…

Skrz hustou mléčnou mlhu, která se lenivě převalovala temným lesem a neustále přidávala na své melodramatičnosti, se zcela zbytečně snažila rozpoznat nezřetelné siluety, jejichž prodlužující se stíny ještě před několika okamžiky laškovně hladily kmen štíhlé borovice, za kterým se po celou dobu zbaběle schovávala.
Bella zklamaně zavzdychala. Co od tohoto dobrodružství vlastně očekávala?
Když se dokonale rozhádala se svým upřímným já, vzteky mrštila po benátském zrcadle první věcí, která jí ten večer přišla pod ruku. Kupodivu prudce hozený střevíček pouze lehce přejel po blyštivé ploše, kterou trefně pochroumal téměř neznatelným nakřápnutím v pravém dolním rohu.
Vrznutí dvířek ji mžikem vrátilo zpátky do reality. Lekavý třas, který ji zachvátil s děsivou myšlenkou na příchod přeuctivého manžela, krátce povolil s odhalením, že vstupujícím není nikdo jiný, než její hubatá zrzavá komorná.
V duchu se proklínala. Teď se ta malá potvora začne bavit na její účet a přísahá Bohu – vlastnoručně ji zaškrtí!
„ Madame“, kývla služebná v naškrobeném čepečku a pokorně svěsila hlavu naučeným pohybem.
Žádné kousavé poznámky, žádný potutelný výsměch?
A další záplavy voňavého jasmínu a něžně vtíravého šeříku, které se neustále navzájem přebíjely v naivní snaze získat si definitivně navrch.
„ Přestaň“, zastavila Annabelle zkušené ruce, které se po odložení barevných flakónků začaly šikovně probírat jejími havraními vlasy.
„ Přestaň…“
Dívka nechala poslušně proklouznout černé prameny mezi prsty a zkoumavě se zahleděla do uplakané tváře své paní, která se ublíženě skryla před světem pod záštitou malých dlaní.
„ Mám zavolat vašeho manžela, madame?“, pípla komorná nesměle.
Rozechvělé tělo nepřirozeně ztuhlo.
„ Ne“, vyplivla Bella odhodlaně a kdyby rusovláska neuskočila, nejspíš by jí něčím pořádným přetáhla.
„ Je všechno v pořádku, madame?“
Ševelející hlásek lezl rozrušené vévodkyni silně na nervy.
„ Nic není v pořádku!“, zaskřípala z posledních sil a raději se od služebné odvrátila.
Dlouhé ticho ji utvrdilo v tom, že ta neschopná husička konečně zmizela. Uf!
Náhlý dopad těžké látky na útlá ramena vytrhl posmutnělou Annabelle z její hrozivé zádumčivosti.
„ Pojďte se mnou“, špitla zrzka nesmlouvavě a zatahala za krajkový rukáv své Mme.
„ Co?“, pokusila se Bella chabě namítnout, ale společnice ji pohotově umlčela.
„ Neptejte se a pojďte!“

„ Někoho jsem ti přivedla…“
Smluvený signál, na kterém se s vychytralou Florence předem domluvila.
Nádech.
Nejistě postoupila z přítmí pokrouceného větvoví blíže k ohni.
Olivier…

„ Loulou?“, zanotoval falešně přiopilý Gaston-Henri a nedočkavě se rozhlížel po ložnici své drahocenné polovičky. Kampak se ta mrška jenom zavrtala?
Přihlouple se pochechtával povedenému žertíku rozkošné novomanželky, která svou cudnou přísností vybudila jeho rozvášněné chutě na maximum. Tak ona si chce hrát?
„ Miláčku, kdepak jste?“, vyhekával potěšeně, zatímco prohledával pokoj, následně i dámský salonek a zšeřelou pracovnu. Jeho nálada příčinou neúspěchu pomalu ale jistě ochabovala.
„ Annabelle?“, zkusil stále ještě smířlivě.
„ Slibuji, že pokud ihned vylezete, budu k vám dnes v noci opravdu milý.“
Zdálo se však, že Gastonova ujištění nejsou pro jeho ženu dostatečně přesvědčivým důkazem.
Začínal ztrácet trpělivost.
„ Madame!“
Poblouzněný zrak padl směrem k toaletnímu stolku, na kterém se provokativně vyjímala bílá obálka. Netrpělivě rozlomil rudou pečeť a začal číst…
Autor odettka, 04.03.2009
Přečteno 528x
Tipy 8
Poslední tipující: Elesari Zareth Dënean, Alex Foster, Procella, Nienna
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Teda být tu starý hodnocení, tak Ti dám snad 1000% ale vždycky to utneš v tom nejlepším..se těším na další díl jak stařenka na důchod :)

06.03.2009 23:38:00 | Elesari Zareth Dënean

Alex: A kruci ;-D
odettka: Jaký může - nemůže? Musí a hezky rychle! ;-) Nebo na něho pošlu... Elronda! Taaaak! :-D

06.03.2009 21:08:00 | Nienna

Nienna: Smůla, odhalila nás :D

05.03.2009 16:58:00 | Alex Foster

Vy lichotnice... Že mě tím svým kladným hodnocením chcete dokopat k dalšímu pokráčku, co? :-)
Oli dospěje v nejbližší možné době, pracuji na důkladné přeměně, teď je pořád ještě roztěkaný z toho, jestli může - nemůže, ale brzy zmužní, čestný skautský :-D

05.03.2009 16:29:00 | odettka

Mě se zas líbí tak jak je :-D a ta jejich banda taky... podle mě si to zaslouží mnohem víc tipů než je tam naklikaný, má to úžasnou atmosféru :-D

05.03.2009 15:54:00 | Alex Foster

Doufám, že nám v průběhu příběhu Oli kapku dospěje. Řekla bych, že Belle k sobě potřebuje někoho rozhodného ;-)

05.03.2009 08:05:00 | Nienna

My jsme zcela připraveny! :-)

04.03.2009 21:00:00 | Nienna

Díky ti za ně :-)
Osmnáctou kapitolku jsem ještě nechtěla přecpávat zrůdnostmi, které vás každopádně čekají - zlom čekejte cca od 25. dílu, to potom teprve bude jííízdááá...

04.03.2009 19:10:00 | odettka

Ani nevím co jsem vlastně od té noci čekala, ale tohle teda ne... mazané, úžasné a já nevím co ještě, docházejí mi superlativy =D

04.03.2009 18:41:00 | Alex Foster

No jo, chtěla jsem vám rozšířit obzory o novou postavičku, ať to není všechno jen o Belle a Olim... :-) Žádné strachy, však oni spolu dlouho pohromadě nevydrží - a Olivier bude svou lásku zachraňovat ještě tolikrát, až vám to poleze krkem i ušima :-D

04.03.2009 14:29:00 | odettka

Sice smutné, že ji nezachránil Olík vlastnoručně, ale jsem vděčná i za tohle. Ožralý Gaston by se mi opravdu nezamlouval. Tak jenom doufám, že si s pokráčkem pospíšíš :-)
Roboti píšou DDI (to je skoro jako Didi) :-)

04.03.2009 14:21:00 | Nienna

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí