Giovanni Tino:Cosa nostra (kapitola 1)

Giovanni Tino:Cosa nostra (kapitola 1)

Anotace: Smrt dona

Sbírka: Giovanni Tino:Cosa nostra

Sicílie,1899
Paolo Tino a jeho žena Ellen dtáli v kostele a Ellen držela v rukou balíček s dítětem.Byl to malý Giovanni,který se před týdnem narodil a dnes měl být pokřtěn.Za kmotra mu šel starý ctěný don Bagonni,muž malé postavy ale velkého respektu.Paolo šel za ním hned jak ho uviděl a políbil mu ruku na znamení úcty.Don Bagonni přijal nabídku aby se stal kmotrem Paolova jedináčka,protože Paolo byl věrný a byl ochotný za dona položit život...
Jsme na Sicílii.Rodišti mafie.Na Sicílii existují jen dva druhy lidí.Ti co pomáhají mafii a ti co se od ní nechají okrádat.Paolo Tino byl ten první.Byl s donem už od doby kdy se dostal k moci a nesmírně si ho vážil.Probojoval za něj už tři války rodin,klanů,které ovládají sicilská území.Don Bagonni ovládal městečko Corleone a nejbližší okolí.Paolo byl původem rolník.Byl to zemědělec,jehož otec proti mafii bojoval a proto zmizel neznámo kam.On sám se přidal k donu Bagonnimu v době,kdy potřeboval peníze a byla špatná úroda.
Teď stáli va malém kostele,který má skoro každá vesnice na křesťanské Sicílii.Kněz odříkával slova v latině a pokapával malého Giovanniho svatou vodou.Když křest skončil,byl Paolo šťastný.Musel svého syna nechat pokřtít co nejdříve,protože se v Corleone schylovalo k další válce.Klan z vedlejší vesnice,klan Morti si dělal nárok na území dona Bagonniho.Paolo proto chtěl získat kmotra pro svého syna,aby se o něj někdo postaral,kdyby Paolo svou věrnost zaplatil životem.K válce došlo týden potom.Začala tím,že Mortiho lidé zabili starostu Corleone,který byl dobrým přítelem dona Baginniho.
Válka trvala tři roky.Byla to jedna z nejdelších válek klanů všech dob.Na každé straně padly stovky mužů.Z války vzešel vítězně don Bagonni.Ale Paolo ji nepřežil.
Don se snažil udělat ze svého kmotřence,Giovanniho,dobrého mafiána.Učil ho podle starých způsobů,vyprávěl mu příběhy o čestných donech,o banditech,o carabinieri a o tom jak zrádci vždy bídně zahynuli.Giovannimu se dostalo nejlepších rad a výcviku se zbraněmi,jaké si může mladý mafián přát.Ale nějak tušil,že to niní ono...
Sicílie,1914
Když bylo Giovannimu patnáct let,začalo se schylovat k další válce.Opět don Morti,který se stáhl do ústraní.Avšak stárnoucí don tušil,že je to jeho poslední válka.Řekl všem svým mužům,že pokud nechtějí,tak nemusí bojovat.Neodešel ale nikdo.Tak moc si dona Bagonniho vážili.Ale don musel udělat ještě jednu věc.Musel se nějak postarat o Giovanniho.
Prsty sicilské mafie dosáhly dál než jen na Sicílii.Jako v případě dona Bagonniho si mafie rozuměla se zločinci až v USA.Don Bagonni se rozhodl poslat Giovanniho do učení k donu Calovi do New Yorku.
Přístav Palermo,1914
Giovanni čekal s donem na molu,kam přijížděli každý den lodě a odvážely stovky italských emigrantů do USA.Na jednu takovou čekal i Giovanni.Loď se blížila k přístavu a oba na ni koukali.
,,Děkuju ti kmotře,''řekl Giovanni,když se spustil můstek vedoucí na loď.
,,Nezapomeň co jsem tě učil,''řekl don.,,Až budež v New Yorku,Calovi muži si tě najdou v přístavu.Dál už jsi pod ochranou dona Cala.''
Ozvaly se výstřely ze samopalu.Lidé,jdoucí po můstku přidali do kroku,lidé,co čekali až se k můstku dostanou okamžitě začali utíkat.Strhla se panika.Přišla další salva a Ginvannimu začala cákat krev do obličeje.Nebyla to však jeho krev.Don Bagonni ležel před ním na zemi.Horní část jeho hlavy byla roztrhaná a rozházená po zemi.Z jeho lebky pomalu vytékal mozek.Byl to hrozný pohled.Givanni nikdy nic takového neviděl.A už nikdy nechtěl vidět.Podíval se do davu a pak uviděl střelce.Byl to mladík,jen o pár let starší než on a přes pravé oko měl jizvu.Byl oblečený v černém obleku a na hlavě měl klobouk.V ruce držel samopal.Usmál se na Giovanniho,otočil se a zašel za roh.Byl spokojený,že svou práci udělal dobře.Tenhle zážitek Giovannimu stačil.Rozhodl se,že se nechce stát zločincem.Pohled na muže,kterého miloval jako svého otce,když mu chyběla polovina hlavy,mu řekl,že to není nic pro něj.Okamžitě nastoupil na loď na cestě do Ameriky.Ne proto aby pokračoval v učení jak být gangsterem,ale proto aby začal nový život.Daleko od smrti a mafie...
Autor Ičnisan, 15.08.2009
Přečteno 614x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí