Giovanni Tino:Cosa nostra (kapitola 2)

Giovanni Tino:Cosa nostra (kapitola 2)

Anotace: Zabití Salvatoreho

Sbírka: Giovanni Tino:Cosa nostra

Emigrantská loď Venture,1914
Giovanni byl na cestě už druhý den.V místnosti kam ho uložili,bylo asi padesát Sicilanů,z toho většinou rodiny s dětmi.Ti všichni chtěli začít nový život.Někteří kvůli bohatství,jiní kvůli útěku přěd mafií.Ameriku znali jen z vyprávění.Prý je tam málo práce a snadná cesta k bohatství.Giovanni seděl na zemi a díval se na krysy jak se mezi sebou perou.Loď byla stará a po věčných cestách ze Sicílie do Ameriky byla hodně rezavá.Postelí tam bylo málo,místa ještě míň.Přitom co pozoroval krysy,přemýšlel nad tím co viděl v Palermu.Jak je možné,že někdo nenávidí tak silně,že je schopný bez varování rozstřílet někomu zezadu hlavu.Myslel na to a bylo mu do breku.Nechtěl se však mstít.Neznal vraha a nechtěl dopadnout jako jeho kmotr.Měl ho sice velmi rád a vážil si ho,ale věděl,že ho učí špatnou věc.Po chvíli přemítání k němu přišel muž.Bylo mu asi třicet a cestoval sám.
,,Kdo jsi chlapče?''zeptal se.
Giovanni se bál odpovědět,nevěděl,zda mu může věřit.
,,Buď v klidu.Jmenuju se Salvatore.Jedu do Ameriky poprvé a chtěl bych tam začít nový život.Mafie mi zabila ženu,tak chci daleko odtamtud.Jak ti říkají?''
Giovanni se odhodlal.,,Říkají mi Giovanni.Také utíkám před mafií.''ale víc neřekl.
Cestou do Ameriky se však dali do řeči a spřátelili se.Salvatore byl milý člověk,upovídaný a na to,že mu zabili ženu,tak byl i veselý.Giovanni o sobě neřekl mnoho ale přesto cítil,že našel člověka,který mu důvěřuje.Salvatoremu nevadilo že je Giovanni mladší.Považoval ho za sobě rovného a Giovanni byl rád,že už ho někdo bere jinak než jako nezkušeného bažanta,který se učí zacházet se zbraní.Když z dálky viděli Sochu svobody,zaradovali se.Tady začíná nový život.A oba ho začínali s novým přítelem po boku.
New York,1918
Poté co dorazili do New Yorku,neměli v kapse ani cent.Začali pracovat v přístavu jako vykladači obchodních lodí.Nyní už to dělali čtvrtý rok.Amerika ale vůbec nebyla taková,jakou si ji představovali.Práce bylo hodně a byla špatně placená.Kromě toho neměli pořádně ani kde bydlet.Sehnali pronájem malého bytu.Aby nájem mohli platit,bydleli spolu a platili dohromady.Ale ani v Americe neutekli mafii.Když k nim před čtyřmi lety poprvé přišel muž v obleku držící nůž,byli překvapeni.A když jim začal vyhrožovat trháním masa z těla,ptali se sami sebe:Tohle je TA Amerika?Po čase si ale zvykli.Každý týden za nimi chodil mladík začínající pro místní bosse aby vybral polovinu jejich mzdy.Z toho zbytku museli přežít do další výplaty.Salvatoremu to vadilo a chtěl se mstít,ale Giovanni mu řekl příběh o svém kmotrovi.Salvatoremu spadla čelist.
,,Opravdu jsi to viděl na vlastní oči?''
,,Ano viděl.Bylo to hrozné.Pokud se nás mafie nebude dotýkat jinak,než že nám bude brát peníze,tak nic dělat nebudeme''.
,,Je mi líto tvého kmotra''.
,,Ani lítost ti život nezachrání''.
,,Dobře.Tak i já k tobě budu upřímný.Na Sicílii mi nezabili ženu.Utekl jsem ne před mafií ale před policií.Karabinieri mě křivě obvinili z vraždy a zatkli mě.Bandité mi pomohli utéct''.
Po tomto rozhovoru si mohli naplno důvěřovat.Protloukali se bok po boku ze dne na den.
Nezbývalo jim nic jiného.
Taková byla Amerika.
Krutá.
New York,1920
Salvatore šel zrovna ráno do práce,nešel s Giovannim,musel jít zařídit nějaké pochůzky.Kousek od přístavu,kde už na něj Giovanni čekal,se mu naskytla zajímavá podívaná.Policie za svým autem střílela na muže v oblecích.Dva policisté s revolvery a tři mafiáni,italové,se samopaly.Vyměňovali si kulky a za křiku utíkajícich civilistů po sobě stříleli.Boj vypadal vítězně pro policisty.Všichni tři muži se samopaly leželi v krvi u svého auta,na druhé straně ulice.Policisté utrpěli jen pár škábanců.Po dlouhé přestřelce pořád seděli u auta,byli velmi unavení.Ruch ulice se zase vrátil do normálu.Salvatore šel smšrem ke svému pracovišti,cestou kde před chvilkou létaly desítky kulek.Otřesený dramatickým zážitkem se ani nedíval na cestu.Byl uprostřed,mezi oběma auty,uprostřed silnice.Vtom jeden z ležících mafiánů zvedl hlavu,potom ruku se samopalem a vypálil posledních pár nábojů směrem k policistům.Tam však zrovna procházel Salvatore.Kulky se zaryly Salvatoremu do hrudníku a do krku.Se sípěním padl na chladnou silnici a v kaluži krve zemřel.Giovanni ho našel když se ho vydal hledat,protože dlouho nepřicházel.Do práce.Když viděl mrtvé tělo,bězel k němu.Klekl si k němu a sklonil nad něj hlavu.Ukápla mu slza.Pak zvedl hlavu a prohlásil:,,Pomstím tě příteli''
A myslel to vážně...
Autor Ičnisan, 15.08.2009
Přečteno 460x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí