Giovanni Tino:Cosa nostra (kapitola 4)

Giovanni Tino:Cosa nostra (kapitola 4)

Anotace: Přepad stanice a první akce

Sbírka: Giovanni Tino:Cosa nostra

New York,1920
Givanni si byl jistý tím,že chce pomstít přítele.Změnil se mu pohled na svět.Nyní už se nebál smrti.Chtěl ji působit jiným.Ale na to,aby mohl zlikvidovat gang dona Dina,potřeboval zbraně.A aby měl zbraně,potřeboval peníze.
Rozhodl se tedy udělat ze svého gangu klan,jak ho to učil jeho kmotr,don Bagonni.On sám byl don.Knotr,šéf,boss.Každý ho musel poslouchat.Pod ním v hierarchii stáli dva caporegime.Caporegime se ze začátku střídali.Každý si chtěl vyzkoušet vedení a nový don to musel udělat,aby se mu famiglia nerozpadla.Tito caporegime dávali rozkazy od dona přímo vojákům.Teď to ještě nebylo potřeba,ale kdyby se do budoucna jejich gang rozšířil,bránilo by to zradě a udávání.To don Bagonni ho naučil myslet na budoucnost.Teď byli však ještě v začátcích a potřebovali peníze.Začalo to u pouličních stánkařů.Na první cestu za penězmi poslal don Tino mladého chlapce,který se do Ameriky dostal stejně jako on.Chlapci bylo patnáct a jmenoval se Frederico.Zavolal si ho k sobě a řekl:,,Frede mám pro tebe práci.'' A popsal mu jak to má probíhat.Fred byl nadšený.Chtěl si užít trochu akce a vydírání mu připadalo dost zajímavé.
Druhý den šel proto ke stánku s pomeranči.Byl vyzbrojen nožem a do očí měl staženou čepici.Stánkař si ho nevšímal,jen čekal až řekne svou objednávku.Fred byl najednou nejistý.Kdyby mu to nevyšlo,měl by velký problém.Chtěl to tedy mít za sebou.Přišel k muži blíž.
,,Chci abys mi odváděl peníze.Jestli ne bude tě to něco stát.''
Stánkař zareagoval nečekaně.
,,Lidi poslouchejte,tenhle mrňous mě přišel vydírat!'' zařval.
Lidé se k němu otočili a zírali na Freda.Ptal se sám sebe co má udělat.Ale než se stačil rozhodnout,přišel k němu policista.
,,Nějaký problém Carle?'' zeptal se obchodníka.
,,Tenhle kluk po mě chce peníze''.
,,Je to pravda?'' zeptal se Freda.
Fred chvilku vrtěl hlavou a když se policista otočil zpět ke stánku,rozhodl se utéct.Rozběhl se,policista za ním.Vtom však zakopl.Policista ho dohnal,chytil pod límcem a odvlekl ho na stanici.
Giovanni se o tom dozvěděl ještě ten den.Chtěl dát mladíkovi lekci.Jestli něco prozradí,nechá ho tam,jestli ne,tak ho zachrání.Pokračoval proto ve vydírání stánkařů.Rozhodl se přepadnout policejní stanici a to není jen tak.
New York,1921
Už rok Givanniho lidé obírali menší obchodníky a občas přepadli nejakého kolemjdoucího a obrali ho o pár dolarů.Fred byl mezitím pro dostatek svěkdů umístěn do cely pro mladistvé,přímo na policejní stanici.Nechtěl nic prozradit.Po roce vydírání už měl Givanni Tino dost peněz aby deset mužů vybavil samopaly a připravil na přepad.Sám byl jeden z nich.Řekl svému známému Marcovi aby se při přepadu choval,jako by byl on šéfem.Akci chtěli provést v poledne,v době,kdy většina policistů obchází ve městě.
Deset mužů vzalo tmavé obleky,klobouky a samopaly a nastoupilo do tří vypůjčených aut.Jedno z nich melo čekat na kraji ulici,kdyby měl být nejaký problém.Do stanice proto vstoupilo jen šest maskovaných mužů.Klobouky měli vražené do čela a samopaly pos kabátem.Když vstoupili,samopaly vyndali a namířili na všechny přítomné.Nikdo ani hnout.Ve stanici byli čtyři policisté v uniformách,dva civilisté,které vyslýchali a jedna policistka u vchodu za pultem.Všichni byli překvapeni,když tam Tino s pěti muži vešel.Marc měl jasné příkazy jak se má chovat.Šel hned se dvěma muži do zadní části budovy,kde byla cela s Fredem.Byl tam jeden hlídač.Marc ho donutil otevřít celu.Fred Marca okamžitě poznal a zaradoval se.Marc bojoval s pokušením policistu zastřelit,ale měl příkaz,že všichni musí přežít.Když se muži i s Fredem měli vrátit do stanice,vzali s sebou i hlídače.Když tam přišel,Giovanni na něj zavolal,jako by byl Marc jeho šéf.
,,Hele tady je trezor.Vybereme ho?''
Marc nevěděl co má říct.Jeho šéf se ho ptal co má dělat.Napadlo ho však,že když se hoGiovanni ptá,že ho chce vybrat.
,,Jo vybereme ho,''řekl.
Giovanni,potěšen rozhodnutím svého muže,namířil na ženu za pultem samopal a donutil jí otevřít trezor.Peníze naskládala do pytle.Mohlo tam být deset tisíc dolarů,získaných na pokutách a připravených k výplatám.Giovanni i jeho muži už se připravovali k odchodu,když jeden z policistů,na kterého mířil samopal Giovanniho muže,využil nepozornosti svého hlídače.Vytáhl revolver a střelil muže do hrudi.Padl mrtvý k zemi.V tu chvíli se k němu obrátily hlavně všech samopalů v místnosti k policistovi a začaly pálit.
Tělo policisty bylo roztrháno,obličej nebyl v hromadě krve a rozdrcené lebky k rozeznání.Potom dal Giovanni rozkaz k odchodu a všichni urychleně odešli a nastoupili do aut.Giovanni se vyděsil.Nejen že přepadl policejní stanici,což se před ním nikomu úspěšně nepovedlo,ale zabil i policistu.Odcházel bohatší o deset tisíc dolarů,mladého Freda a zkušenost se zabitím policisty.
Autor Ičnisan, 16.08.2009
Přečteno 458x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí