Giovanni Tino:Cosa nostra (kapitola 8)

Giovanni Tino:Cosa nostra (kapitola 8)

Anotace: Poslední výstřel

New York,1921
Don Giovanni Tino byl z pomsty svého přítele schopný všeho.Přistoupil i na nabídku za padesát samopalů zaplatit sto tisíc dolarů.Bylo to opravdu o hodně více než byla normální cena.Ale Tinovi to bylo jedno.Chtěl pomstít Salvatoreho a zbavit se obchodního soka.
Předávka se měla uskutečnit v jedné automobilové dílně v západním New Yorku.
Joeova dílna,New York 1921
Slunečné odpoledne začal Giovanni ve své oblíbené kavárně,kde měl své VIP místo a byl tam oblíbeným hostem.Hned z ní odešel k automobilové dílně,kde už na něj čekalo dvanáct jeho mužů a sto tisíc dolarů v hotovosti.Kromě jeho mužů tam byl ještě majitel dílny Joe Webster,který za pronájem dílny dostal od obou bossů deset tisíc dolarů.
,,Ahoj Joe'' řekl Giovanni jen jak vstoupil a zahlédl Joea.
,,Dobrý den done Tino'' řekl Joe a na znamení úcty políbil Giovannimu ruku.
,,Jsem rád,že jsi mi poskytl místo pro obchod'' řekl Giovanni.
,,Rád vám pomohu kdykoliv budete potřebovat.Půjčil jste mi dost peněz abych mohl tohle místo zařídit''.
Giovanni se usmál.Mezi jeho mafiánské služby patřila i lichva.Půjčoval peníze začínajícím podnikatelům a požadoval někdy až stoprocentní úrok.Když si však Joe zařídil dílnu,okamžitě měl hodně zakázek,takže mohl peníze zanedlouho vrátit.
,,Máš to tu hezké,''řekl Giovanni,když se tam rozhlédl.Joeova dílna byla zařízena poměrně moderně.Byla veliká a ve starém skladě,takže se tam vešlo hodně vozů.Byla to vyhlášená dílna a jezdili tam k opravě aut lidé z celého New Yorku.Kromě toho tam Joe zaměstnával i své tři dvacetileté syny a pár jejich kamarádů.Joeovi bylo kolem padesáti a byl to ustaraný,čestný přistěhovalec,jeden z mála,kteří se poctivě vypracovali k penězům.
,,Máte peníze?'' zeptal se Giovanni jednoho za svých mužů,Vita Genovese.
,,Máme.A jsme v plné zbroji,'' řekl a ukázal na ostatních jedenáct mužů,z nichž každý třímal v rukou samopal značky Thompson.
,,Dobře.Ty a dva muži budete se mnou předávat peníze a ostatní se ukryjí za tyhle opravované vozy.Za chvíli by měl Dino přijet,takže musíme být připraveni.Máš u sebe mobilní telefon?Budeme se s ostatními domlouvat pomocí něj,'' zeptal se Giovanni.
,,Mám,'' řekl Vito a ukázal velký prototyp velice drahého mobilního telefonu,který si mohli dovolit pouze bohatí lidé,jako mafiáni nebo politici.V té době byl mobil horkou novinkou a nebyl tak rozšířenou pomůckou jako později.
,,Dobře.Zapneš ten telefon a necháme ho na autě poblíž místa,kde předáme peníze.Až řeknu heslo,tak z úkrytů vyskočí chlapi a zprovodíme Dina ze světa,'' řekl Giovanni se zamračenou tváří.
Vito udělal co Giovanni chtěl,z druhého telefonu se ozvala odpověď že slyší a už se čekalo na příjezd Giovanniho soka.
Joeova dílna,New York,1921,šest hodin večer
Před dílnu přijeli tři auta.Ze dvou vystoupili tři muži,ozbrojení samopaly.Uprostřed šel muž v kravatě a bez klobouku,vypadal jako vůdce gangu.Giovanni neviděl Dina ani na obrázku takže nevěděl jak vypadá.Když k němu přistoupil,představil se jako don Dino.Tohle byl Giovanniho soupeř.Byl malé postavy,mohl být jen o pár let starší než Giovanni.Jeho věk bylo to jediné,co o něm Giovanni věděl.
,,Zdravím vás done Dino,'' řekl, a podal mu ruku.
,,I já vás,done Giovanni,'' pozdravil příchozí.Jeden z jeho mužů měl také mobilní telefon a už od příchodu s někým telefonoval.
,,Máte peníze?'' zeptal se Dino.
Giovanni mu podal kufřík s penězi a Dino ho otevřel.Když ho zavřel,usmál se.Giovanni v sobě dusil vztek.Nemohl zapomenout na vraždu svého přítele a tak řekl heslo do telefonu dřív než bylo plánováno.Heslo znělo: ,,Tohle je za Salvatoreho''.
Vteřinu poté vyskočili Giovanniho muži a začal masakr.Giovanni sám se plazil po zemi aby ho nezasáhla žádná ze stovek kulek,které létaly z jedné strany na druhou.Když Giovanni uviděl tělo svého soka provrtané olovem,pocítil štěstí.Na zemi už leželi dva Giovanniho muži a pět protivníků,všichni v krvi.Muž,který telefonoval se stihl přikrčit a začal křičet do telefonu:,,Done Dino,musíte odjet!Je tu přestřelka!'' po těch slovech mu jedna kulka proletěla okem a na autě za ním se rozcákl mozek.V tom to Giovanni pochopil.Muž,který se představil jako don Dino byl jen jeho poskok.Pravý don Dino byl v autě před dílnou a nejspíš se teď snaží uniknout.
Giovanni proběhl kolem aut v dílně a mrtvých těl a zahlédl venku odjíždějící vůz,ve kterém byl pouze řidič.Okamžitě naskočil do jednoho z vozu mužů vevnitř a vydal se za Dinem.Byl zrovna páteční večer a proto byl hustý provoz.Netrvalo dlouho a Dinův vůz dohnal.Když Dino zahlédl v zrcátku pronásledovatele,šlápl na plyn.Kličkoval mezi auty a hledal místo k projetí.Ujel.Zahnul za roh,ale při zahýbání si odřel dvířka.
Giovanni ho ztratil kousek od policejní stanice.Vzdal pronásledování a vracel se k dílně.Na křižovatce u dílny zastavil u semaforu a nadával sám sobě,že ho nechal ujet.Podíval se doprava na projíždějící auta a v tom ho zahlédl.Uviděl auto ve kterém don Dino ujel a muže,který auto řídil.Řidič ho uviděl,zazmatkoval a šlápl na plyn.Strhnul volant doprava,takže ho měl Giovanni před sebou.Vtom se mu ale do cesty dostal policejní vůz.Nastala havárie.Policejní auto bylo nárazem odmrštěno přes deset metrů zpátky a posádka upadla do bezvědomí.Don Dino se však hýbal.Snažil se dostat z vraku vozidla,které vypadalo jako rozšlápnutá konzerva.Z pootevřených dveří odkapávala krev.Don neměl šanci se z vozu bez pomoci dostat.Giovanni šlápl na plyn a zastavil kousek od Dinova vozu.Vystoupil a přišel k němu.Vzal za kliku řidičových dveří a pokusil se otevřít.Musel hodně zabrat aby se skřípěním dveře otevřel.Vysílený muž na sedadle od krve byl skutečný don Dino.Giovanni se mu podíval do očí a vyděsil se.Nad jeho pravým okem byla jizva.Stejná jako měl mladík,který zabil jeho učitele na Sicílii,dona Bagonniho.Když mu znovu pohlédl do očí,vyděl v nich stejný výraz jako tenkrát.Byl to muž jen o málo starší než Giovanni.Dino se na Giovanniho podíval a okamžitě ho poznal.Pořád v něm viděl slabého mladíka,který po smrti svého učitele utekl.
,,Ahoj Giovanni,'' zasípal don Dino,který se nesnažil a útěk.
Giovanni vyndal revolver z vintřní kapsy svého saka.
,,Sbohem,'' řekl a zmáčkl spoušť.Ten okamžik byl nekonečný.Výsměšný obličej dona Dina,poškábaný a špinavý byl připravený na smrt.Jak Giovanni zmáčkl spoušť,vycákla mu do obličeje krev.Mozek pocákal vnitřek vozu a Giovanni pocítil uspokojení.V té chvíli přijel policejní vůz,který dostal zprávu od kolemjdoucích.Dva uniformovaní muži zatkli Giovanniho,který nespouštěl oči z mrtvého těla před sebou.Zničené auto bylo plné úlomků lebky a kousků mozku.
Giovanni s pomocí policistů nastoupil do jejich auta a za poslouchání práv,která mu policisté říkali si uvědomil pravdu.Nepomstil pouze svého nejlepšího přítele Salvatoreho.Ale i svého učitele a kmotra dona Bagonniho.Byl šťastný.Dosáhl toho,o co léta usiloval.
Teď z něj byl muž,jakého chtěl don Bagonni vychovat.
Byl z něj muž,který byl schopný zabít nepřítele.
Byl z něj don.
Autor Ičnisan, 07.09.2009
Přečteno 492x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí