Plitvické dobrodružství

Plitvické dobrodružství

Na břehu slavnotoké řeky Korana, lemované jedličkami zelenokrásnými, se vydáváme stezičkou ouzkou, pode modříny opadavými ku přístavnímu molu sličnokrásnému a čekáme u přívozu na dopravu lodní, pozorujíce něžné srnčí stádečko veselé, míhající se mezi větvemi tisovými.
Po vlnkách melodických pomaličku proplouváme líbeznými proláklinami rozkoší potěšení rajských. Bělavé vodopády mléčnokrásné, horskými vápenci hýčkané, spadávaly z výšin převelikých do klína slastí křišťálových vod. Překrásná azurová hladina čírojasá posetá lekníny barev duhových, laskala doteky svými rybičky něžně drobnosvižné v hejnech velkých plovoucí.
U ostrůvku malého smaragdového, vysedáme na můstek dřevěný, pilíři lásky nesený. Kouzelné rákosy honosné, laskaly břehy výsostné, líbajíce vodstva tónů barev sytě modrých. Malebné kaskádovité potůčky, ze skalisek horských tekoucí, vonnými orchidejemi obrostlé, sladce soropěly své noty jemné a hlaholem božsky svěžekrásným prostupovaly kaňonem převýsostným, svádějíce žíznivé ptactvo čarozpěvné.
I směřujeme dále po můstku smrčinovém prozkoumat jeskyňku nedalekou, v kotlině skalní ukrytou. Kouzelné skulinky její drobnokřehké laskaly slunce zlatý svit a odlesky svými výsostnými hladily hladinu vášní jasnočírou.

Jeskynní blankyt modrokrásný sopropěl lásko o nás dvou:

Jeskynní blankyt modrokrásný,
ze slunce svitu stvořený,
hladinou vodní nesený,
odstíny kouzel čarokrásný,
vymýšlel píseň slastiněžnou,
o našich srdcích sonet pěl,
odleskem líbal skály jasné,
milostným veršem lásky slastné,
tóninou a dur soropěl.
Autor Romantik, 01.09.2022
Přečteno 267x
Tipy 1
Poslední tipující: mkinka
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

hezké povídání, byla jsem tam a moc se mi tam líbilo, akorát, že já tam viděla Vinnetoua na koni, bandity, jak hledají poklad, kanoe jedoucí po jezeře, indiáni co se slaňují mezi padající vodou, prostě klasické "májovky". :o)

16.04.2023 21:08:58 | Aramgad

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí