Paměti prohnilého domu II

Paměti prohnilého domu II

Anotace: ...

Ve službě molocha

Kdo vstoupí do domu prohnilého hledat obživu, netuší nic o věcech následných, které se snesou na jeho hlavu. Moloch vyšle vstříc tempíry, vycvičené na nové, budoucí dojné krávy. Ty vůbec neví, že tempíry a tempíři nemají vlastních myšlenek, a že moloch využívá jejich hltavost a hlad po energii druhých, kteří si jí bezelstně nechají zcizit. Hypnotizováni mrtvolným, bleděmodrým pohledem nevnímají sací chapadla okolí, která nenápadně oslabí vůli i sílu dotyčného. Navenek a papírově je člověk svobodný. Je podnikatel, který si hradí vše a neuvědomí si, že vykrmuje molocha a jeho tempíry. Tempíra píše molochovi hlášení o tom, které její dojné krávy mají počítač, jakou mají tiskárnu, auta, telefony, připojení na internet atd. Potom následují požadavky, co si máme vzít na sebe a mraky dalších věcí. O tom ještě bude řeč v kapitolách dalších. Výsledkem je, že tempíři mají pocit, že své stádečko vybavily za své a moloch se chlubí veřejnosti, jak má dokonalé lidi. To vše je doménou naší oblasti, kde působíme. Dalo by se to parafrázovat vtipem na kosmonauty.

Motto: Jsi-li Čech
nesnaž se dostat
nad mraky

Letěli do vesmíru tři průmysloví pojišťovací poradci. Kanadský, finský a český. Po návratu kanadský našel v kanceláři nábytek z pravého kanadského javoru, finský měl kancelář obloženou pravou finskou břízou. Český, když přišel do kanceláře, tak tam seděla za stolem kurva z České Lípy.

Jak se pozná nálada tempíry

Den v kanceláři začíná poklidem ve vůni ranní kávy. Každý pracuje na svém. V devět hodin ale započne šimrat v podvědomí neklid, neboť si já i kolegové uvědomujeme, že nastal čas, kdy se může objevit tempíra. Ťapavé krysí kroky a pohnutí kliky. Je tu! To nám ten den hezky započal! Na blond přebarvené vlasy vyčesané do zlého drdolu nás upozorňují na den plný chmurných stínů, ve kterých tempíří slova hlouposti vygradují do marného našeho povzdechu. V mysli mi zazní dobrozdání doktorů z blázince, které ve Švejkovi dali jedné bábě, a to, že je sice blbá, ale může vykonávat jakoukoliv státní funkci. Paralela s tempírou a domem prohnilým se přímo nabízí.
Dobrá nálada tempíry se pozná tak, že když se vrátí ze školení s chraplavým hlasem lihovým, její rozpuštěné vlasy doplňují výraz nadšení z nových výplachových metod, které vyzvěděla od molocha. Díky vylhaným tabulkám a výsledkům byla pochválena, a tak se tam mohla chlubit i cizím peřím. To dělají i ostatní, jí podobní. Jsou to chvíle, kdy jeden přes druhého si lžou navzájem a po návratu aplikují své vylhanosti jako geniální moudra mezi nás a vůbec jim nevadí, že to nemá hlavu, ani patu.
Autor Jan Urban, 18.12.2007
Přečteno 711x
Tipy 5
Poslední tipující: Firren, poustevník Jirka
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

...Ty máš duchovní zrak.. Cítím to... Vnitřní duchovní zrak.. ... Protože vono to není jen pouhá fikce... Tohle se skutečně děje v duchovním světě..

24.05.2016 22:55:16 | tvořilka

Tip za ten vtip uprostřed, dobré :-D

18.12.2013 11:12:48 | Firren

Děkuji za zastavení. Když se v tom dotyčná tempíra poznala, chtěla na mě najmout ukrajince, respektive její otec. Jinak jsem pracoval jako pojišťovák v České Lípě.

18.12.2013 17:51:37 | Jan Urban

Je mi s podivem, že nikdo ani tip neupustil...
Jene, u mne ST :-))

23.05.2009 07:06:00 | poustevník Jirka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí