Výsadek-8

Výsadek-8

Anotace: Část osmá

Ležící muž na kraji potoka pocítil chlad vody, která mu omývala vlasy. Poté pomalu otevřel oči, nadzvedl hlavu a zároveň naplno pocítil bolest v zátylku. Pozvolna vstal a postavil se na nohy, načež se rukou opřel o strom. Opíral se však jen krátce a poté došel ke svahu, po němž vylezl zpátky na silnici. Na ní žádné vozidlo nejelo, což ho nepotěšilo, a tak pomalu vykročil. Za chvíli však k jeho sluchu dolehl hluk motoru, který znamenal letící letadlo. Zastavil se a zadíval se na oblohu, na níž uviděl nízko letící hornoplošník. Hned doběhl doprostřed silnice a začal zuřivě mávat rukama.
Pilot v letadle spatřil mávající postavu, slétl níže a chvíli kroužil. Pak na silnici přistál a muž hned k letadlu přiběhl.
„Přepadli mě tři vozbrojení muži a ukradli mi náklaďák! Poznáte ho podle sudů na korbě!“ sdělil německy letcům muž.
„Tak to daleko neujedou. Díky!“ řekl pilot a letadlo se rozjelo po silnici, z níž se vzápětí vzneslo do vzduchu.
Major Marcel Degail pevně svíral volant v rukou a přitom pozorně sledoval silnicí před sebou a také se neustále díval do zpětného zrcátka.
„Jak dlouho chcete, pane majore jet?“ zeptal se z korby desátník Alain Martell.
„Zkusíme dojet co nejdál,“ odpověděl mu.
„Dřív nebo pozdějc narazíme na Němce.“
„Zavčas se pokusíme zmizet.“
„Pozor! Blíží se k nám letadlo!“ vyhrkl desátník Jean Anyz, který uslyšel hluk leteckého motoru a zároveň spatřil v nevelké výšce nad silnicí hornoplošník.
„Hrome, letí nějak nízko. Chce si nás určitě vomrknout!“ mínil Martell
„Schovejte se mezi ty sudy!“ vykřikl major a přes hluk motoru nákladního vozidla uslyšel přibližující se zvuk leteckého motoru. O chvíli později prolétl hornoplošník těsně nad náklaďákem. Přes přední sklo viděl jeho spodní část a černé kříže na spodku křídel. Pak sledoval, jak Storch stoupá do výše, ale vzápětí se nad silnicí otáčí, přičemž klesá. O chvíli později letadlo letělo několik metrů nad silnicí zpět k nákladnímu vozidlu.
„Pozor! Bude asi střílet!“ vykřikl major a rychle točil volant do strany. Ve stejný okamžik už druhý letec v hornoplošníku držel v rukách samopal, který vysunul z kabiny. A vzápětí stiskl spoušť.
Degail se za volantem přikrčil a přes volant spatřil, jak se před kapotou objevil okraj silnice. Hned poté stočil kola náklaďáku doleva a ten jel vzápětí u samého kraje silnice.
„Votáčí se!“ křičel Anyz.
„Zkuste ho zasáhnout!“ křičel major a přitom se hlavou vyklonil z dveřního okénka. Zrakem hned spočinul na nalétávajícím letadlu, aby vzápětí strhl nákladní vozidlo do strany. Současně s tím Martell a Anyz, kteří stáli přikrčeni za sudy, začali střílet, což se stalo ve stejný okamžik, kdy tak učinil i druhý letec ve Storchu.
Do sudů se zaryla sprška kulek a z nich okamžitě počalo téci víno. Oba muži vystříleli všechny kulky, co obsahovaly zásobníky samopalů a letadlo po průletu nad nimi kleslo ještě níž. Hned na to se však“postavilo“ na pravé křídlo, jímž zavadilo o jeden ze stromů u silnice a vzápětí dopadlo do lesa, v němž následovala exploze.
„Určitě jsme zasáhli pilota,“ mínil Martell.
„To maj za to, že znehodnotili víno,“ konstatoval Anyz a přiložil ústa k dírce, ze které stříkalo víno.
„Vypadá to na dobrej ročník,“ řekl poté Martell a také se napil.
Černý stoupající dým zůstal za nimi a sotva se od něho vzdálili, tak se před nimi na silnici objevili němečtí vojáci, jenž zrovna seskakovali z koreb nákladních aut. Major vytřeštil oči a poté vykřikl: „Vyskočte!“
KONEC OSMÉ ČÁSTI
Autor fungus2, 08.09.2008
Přečteno 203x
Tipy 4
Poslední tipující: Anitta
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí