Najdi cestu k mojí duši

Najdi cestu k mojí duši

Anotace: Alexandra žije po smrti matky pouze se svým otcem,který deprese z její smrti utápí v alkoholu.Poslední záchrana pro oba dva je odstěhovat se,ale stěhování sebou bere i řadu překážek.Jak se říká jiný kraj jiný mrav.

Alexandra sebou za drkotavého pohybu auta trhla a vylekaně se dívala kolem sebe.,,Vyspinkanná?"zeptal se jí otec držíc v jedné ruce volant a ve druhé cigaretu.,,Hmm,"mroukla si jen a napila se vody z láhve,která byla nechutně teplá,takže na dívčině tváři vytvořila škleb odporu.,,Dej mi cigáro prosím,"pobídla otce aniž by se na něho podívala.,,Tak na to zapomeň,kouříš víc jak já,"odpověděl ji káravě a hodil po ní do zrcátka nevraživý pohled.,,Tak zrovna ty jsi ten poslední co by měl něco namítat,"řekla opět svojí námitku se vzpurným pohledem.,,Já jsem ,ale holčičko dospělý,"namítl opět svoji až zbytečnou poznámku,kterou vždy poslouchala,když chtěla jít s kámošema na koncert nebo do hospody.,,To budu taky za pár měsíců,"řekla témeř pro sebe.,,Hele nebrblej za chvilku budeme na hranicích a pak najdeme nějakou benzinku dáme si kafe nějakej ten rohlík a já ti ty cíga koupim,"jako vžy odpověděl celkem snesitelně,když se sní nechtěl pohádat.Byla jako on tak vzpurná a energetická a nikdy nevěděl co odní má čekat,ale miloval ji jako nikoho jiného.Po smrti její matky se na ni velmi upnul a moc prostoru ji nedával,ale to vše pouze z lásky k ní,když každý pátek nebo sobotu viděl jak se obléká,jak se maluje a je tak krásná,tak křehká jako její matka,měl strach,že se mu už nevrátí,jen nerad ji pouštěl někam samotnou,i když věděl,že se na ní může spolehnout,bál se moc se bál.Věděl,že jako otec v některých zásadních věcech selhal.Začal mít problémy s alkoholem každý večer si otevřel láhev vodky nebo vína bez toho si večer nedokázal představit,ale neslo to jen problémy.Nakonec přišel o práci a téměř i o svou dceru teď,ale doufal,že ji veze do nového lepšího života.,,Dobrý den.Vaše doklady prosím,"vytrhl ho z přemýšlení o jeho dceři muž sedící v celnici.Jen mu je s nezájmem podal a po rychlé kontrole opět sešlápl plyn a jeli na cestu do svého nového domova.,,Tak jak se ti tu líbí?"zeptal se jí,i když předem věděl jaká bude odpověď.,,Navaluje se mi jen z toho typicky skopčáckého počasí,"odpověděla a nepřestávala se dívat z okna.,,Uvidíš jak se ti tady ještě bude líbit.Hele tady zastavíme ne,"řekl a zatočil auto směrem k malé benzince s maličkou jídelnou,ze které se linul pach přepáleného tuku.Alexandra vystoupila a upravila si sukni na svých džínách a nasadila si čepici,pod kterou smotala své splihlé vlasy.Už se nemohla dočkat až si dá pořádnou sprchu,umyje si vlasy a lehne si do měkké postele,kde se jí alespoň částečně srovná páteř.,,Půjdeme se najíst ne,"navrhl její otec a mířil si to k jídelně.,,Tak to jsem zvědavá jakej blaf si tam dáš,"řekla Alexandra,ale neprotestovala.Přece jen bylo lepší sedět v teple než v tomto sychravém počasí.Vešli do malé restauračky kde sedělo pár kamioňáků a zřejmě jeden pár.,,Tak co si dáš,"zeptal sejí otec a v duchu nejspíš plánoval jak do svého andílka dostane vepřový gyros.,,Tak já zaberu fleka a asi si dám něco co alespoň trochu připomíná kuře,"řekla s povzdechem a sedla si na dřevěnnou židli u okna.Zatímco její drahý tatínek se snažil alespoň rukama domluvit s korpulentní německou obsluhou ona přemýšlela o svém životě.Celé její dětství bylo stereotypní až do chvíle co její maminka zemřela na rakovinu,pak to šlo z kopce.Jedinné co měla byla její vysněnná škola,na které studovala návrhářství a kamarádi,které musela opustit.,,Jak to tady jen přežiju,"povzdechla si v duchu a podívala se svýma jasnýma,velkýma očima ven.Tohle je tedy Německo tak studenné a sychravé jako jeho obyvatele.A to je přitom začátek července.,,Tak už se to nese,"probudil ji z přemýšlení otec a sedl si naproti ní.,,Trvalo ti to nějak dlouho,"poznamenala s lehkým úsměvem na rtech.,,Protože jsem tý krávě musel vysvětlovat co jsou to hranolky,"řekl naštvaně a zakousl se do vepřového masa.,,No hranolky jsou u nich Pomessfritz,"ponaučila otce a načala první jídlo za tento den.,,No vidíš,"a dál ani tuto debatu raději nerozváděl neboť jeho výroky rozhodně neodpovídaly dceřině v celku sušné němčině.,,Bylo to docela dobrý,"řekla spokojeně a napila se coly.,,Ty už nebudeš,vždyť jsi toho snědla ani ne půlu,"poznamenal přísně.,,Nemám už hlad.Půjdu si zapálit,"řekla a vzala si jednu cigaretu a šla směrem před restauraci.Z dálky však uslyšela otcovo celkem hlasité brblání.Opřela se o roh a zapálila si a vychutnávala si ten momentálně vzácný pocit klidu.Z momentálního zamyšlení ji však probral čísi hlas.,,Haben Sie ein Feuerzeug?"Vedle ní stál asi pětedvacetiletý chlap a se zájmem si ji prohlížel.bez odpovědi mu podala zapalovač a uslyšela jen,,danke,".Mladík se po ní jen otočil a usmál se.,,No to vš,že jo ty kreténe,"řekla si pro sebe a ani se nedivila tomu,že po ní tak koukal.Nosila oblečení kontrastních barev,které k sobě vůbec neladily.Většinou nosila džíny přes ně sukně,na nohách martensky a extravagantní barvy na vlasech.Taková menší degenerace z povolání.,,Alex tak pojedem,"řekl jí otec.Jen típla cigaretu a jela vstříc novému životu.
Autor Ariadna, 21.09.2009
Přečteno 250x
Tipy 2
Poslední tipující: Yuriko, Swimmy
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí