Kap. 5 Andělské školy

Kap. 5 Andělské školy

Anotace: Poněkud suchopárná kapitola o andělských školách. Koho zajímá spíš děj, musí si počkat na další část zítra a v této mu stačí prolétnout jen 3. a 4. odstavec, kde se píše o Tomovi.

Sbírka: Tommy I. - Skrývání

Andělské školy jsou různého typu. Všichni mladí andělé bez perutí chodí do obecných škol, které jsou rozesety různě po Kontinentu a tvoří je malé třídy rozdělené podle věku, vyjma nejvyššího ročníku. V těchto školách se učí všichni stejné věci.

Jakmile anděl získá perutě, bez ohledu na věk, přestoupí na specializovanou školu podle příslušné barvy. Pro anděly, kteří přestoupí ve velmi mladém věku, mají ve specializovaných školách přípravný ročník, aby pro ně přechod nebyl příliš náročný.

Andělé, kteří se neokřídlí do patnáctého roku, zůstávají ve škole obecné. Proto je poslední ročník věkově namíchaný a opozdilci absolvují jeho určitou část dvakrát. Nutno říci, že nejsou pro třídu žádnou výhrou, protože pozdní objevení křídel snášejí andělští nezletilci obvykle velmi špatně. V andělském světě se toto téma, co se staršími adolescenty bez křídel, opakovaně řeší. Jenže vzhledem k tomu, že nejsou schopni se dopravit do nějaké jedné centrální školy pro opozdilce, a navíc se v obecné škole zdržují různou dobu, vždy to nakonec zůstane při starém a pedagogové se je snaží nějak přežít.

To byl také případ Toma, který absolvoval poslední ročník rovněž dvakrát a jako jediný z něho během 16. roku neodešel. Se vzrůstajícím věkem pak rostla Tomova frustrace a snižovala se jeho frekvence chození do školy, což sice učitelský sbor několikrát řešil s Tomovým otcem, ale řada učitelů byla ve skutečnosti ráda, že nakonec školu prakticky nenavštěvoval. Jednak proto, že nikdo z nich doposud tak starého anděla neučil, a jednak z toho důvodu že Tomovo chování ve škole bylo prostě katastrofální, jak se vyjádřila jedna učitelka.

Svou školu, jež se nachází v Severním Městě, tedy mají andělé šediví. Škola pro černé anděly leží na východním kraji Západního Města. Její kampus plynule přechází v areál školy bílých andělů, jež se nalézá na severu Bílého Města či Bílé Linie, jak se také Bílému Městu občas říká, neboť se rozprostírá v řídkém osídlení po celé délce přístupné části jižního pobřeží u Barevného moře. Speciální andělé mají školní centrálu ve Východním Městě. Avšak prakticky se vzdělávají na nejrůznějších místech, s prazvláštní oblibou Divočiny, a nejrůznějším způsobem, protože i jejich zaměření jsou velmi rozličná. Kromě vyšších škol na Kontinentě existují ještě dvě školy na Barevných ostrovech. Také tyto jsou pro anděly, kteří získali svá křídla. Jedna z nich slouží andělům růžovým a druhá andělům bílým, neboť těch žije na Jižním souostroví také velké množství. Bílí andělé tedy jako jediní mají instituce dvě, mezi kterými funguje výměna studentů v rámci časově omezených stáží.

Délka dalšího vzdělávání se rovněž odvíjí od typu anděla. Černí andělé se školí nejkratší dobu, protože jejich poslání potřebuje spíš živou praxi než suchou teorii. Pro tuto krátkou akademickou dráhu se jim občas šediví posmívají, neboť oni naopak studují nejdéle. Bílí andělé ve škole stráví zhruba o rok až dva déle než černí a u speciálů to nikdo nikdy pořádně nevěděl, protože i toto se u nich liší případ od případu. Někteří speciálové se s oblibou vyjadřují tak, že proces učení u nich nikdy nekončí, což ostatním přijde poměrně povýšenecké, neboť to přece platí pro všechny anděly.

Autor annanymsová, 25.10.2022
Přečteno 113x
Tipy 1
Poslední tipující: mkinka
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí