Kap. 45 Další úkoly pro Toma

Kap. 45 Další úkoly pro Toma

Anotace: Dokončení mezihry z předminulé kapitoly. (Zkrátka, i autorka se musí někdy pobavit :) )

Sbírka: Tommy I. - Skrývání

Ovšem ve čtvrtek ráno na Toma již čekal Daniel s významným úsměvem a Tomovi došlo, že vypravit se do tvrzi, je mimo program.

„Tak jdeš na to, hrdino?“ poplácal Toma po zádech.

Tommy sebral první velkou hromadu prádla, která před ním ležela na zemi, nacpal ji do velkého hrnce, do nějž napumpoval vodu. Postavil jej na kamínka, která stála v koupelnové místnosti v malém domku, a přidal mýdlo. Chtěl v kamínkách rozdělat oheň, ale nenašel u nich žádné dřevo. Vyšel ven a zoufale se díval kolem. Nebylo tam ani polínko, jen velké nařezaná polena, vyrovnaná podél jižní stěny domku.

„Ajajaj,“ teatrálně se vyděsil Daniel, „to vypadá, že nám chybí topivo.“

„Danieli, kde je to dřevo?“ podíval se Tommy na bratra nasupeně.

„Došlo,“ pokrčil rameny Daniel, „zvládneš to, že jo?“ s předstíranou ustaraností se zeptal Toma.

Ten jen sevřel rty. Popadl sekyru zaseknutou do prvního válce a dal se do práce. Daniel si sedl na jeden větší špalek ve stínu koupelny, pozoroval Toma a pohvizdoval si.

„Hvízdáš falešně,“ utrousil k němu Tommy kysele.

„Asi ano. Ale tak hlavně, že tobě jde práce od ruky. Jen si nezapomeň připravit zásobu paliva i pro vaření večeře,“ usmál se na něj Daniel. Tommy odnesl část naštípaného dřeva do kamen. Zatopil pod hrncem, načež se vrátil ke štípání. Prádlo se začalo vařit, Tommy se šel tedy věnovat jemu. Daniel mu pomohl vytáhnout a postavit necky, do nichž prádlo přelili. Tommy si dal vařit další vodu.

Daniel vyndal valchu a jezdě po ní prsty, snažil se neuměle o jakýsi rytmus. Tommy mu ji se slovy, že tohle taky není bratrovou doménou, vyškubl a donesl si ji do necek, kde začal s praním. Pak prádlo vymáchal v teplé a studené vodě a už nezbylo než vyprané kousky pověsit na šňůru nataženou mezi domem a jedním ze stromů v zahradě. Nato se celý proces opakoval ještě s druhou hromadou. Daniel v průběhu odešel do kuchyně, kde prohnětl těsto na chleba, jež brzy ráno připravila Miri, a nechal jej znovu kynout. Praním strávili skoro celý den.

Katy přiletěla tentokrát dřív, ale od včerejška s Tomem nemluvila, tak ho ponechala jeho práci a místo toho si šla hrát na piano.

 „Áách,“ vydechl Daniel spokojeně poté, co procházeje kolem pověšeného prádla nasál jeho vůni, „nádhera. Ovšem čas nám kvapí, Katy přinesla z města dvě kuřata, měl bys je dát péct. Už jsem ti rozdělal oheň v peci.“ Pec stála vedle severní stěny domu.

Tommy vešel do kuchyně a začal připravovat kuřata. Naštěstí už byla vykuchaná a oškubaná, takže je jen okořenil, nacpal do nich zeleninu a dal je do pekáče, který pak strčil do venkovní pece. Jenže to už zase začalo docházet dřevo, takže Tommy se musel znovu chopit sekery.

Když se maso dopeklo, naložil do pícky novou otop, a když byla rozpálená na správnou teplotu, vsadil dovnitř bochník. Mezitím už všichni přiletěli a zasedli k večeři. Toma po ní čekalo ještě mytí nádobí, sebrání suchého prádla a vyndání upečeného chleba. Potom už se ničím nezdržoval a rovnou se vydal na kutě. Usnul ihned, jakmile si uvolnil křídla.

Na pátek si Daniel pro bratra připravil úklid domu. Nechal ho vzít to pěkně z gruntu od shora až dolů, včetně umytí všech oken a utření prachu i za knihami v knihovně, což si vyžádalo vyndání každé z knih a jejich vrácení zase zpět. S ohledem na okolní suchou a prašnou krajinu to však byl marný boj. Pak pokračovali vyklepáváním tepichů. Museli přesunout všechny kusy nábytku, které na nich stály, aby mohly být koberce srolovány a vyneseny. Načež následovalo vytření podlahy a vrácení koberců a nábytku na svá místa.

„Krása,“ spokojeně se po domě rozhlédl Daniel. „No, tak ještě ten malý domeček v zahradě,“ ustaraně svraštil Daniel obočí, „bude se chudák muset brzy přestěhovat, tak mu skočíme vykopat pořádnou jámu.“ Tommy po Danielovi švihl vzteklým pohledem, ale věděl, že na to Daniel čeká, aby se s ním mohl chytnout, a tak místo toho popadl rýč a lopatu a šel kopat novou díru pro kadibudku. Než tohle dokončil, byl tu opět večer. Večeři už Tommy připravoval jen s velkým přemáháním. Měl již Danielovy nadvlády plné zuby. Před spaním zkusil ve svém pokoji ještě chvilku hrát, jenže s unavenýma rukama mu cvičení nešlo.

Konečně přišla sobota a Tommy věřil, tenhle pekelný týden přežil aniž by s Danielem prohrál. Ovšem, když mu v sobotu ráno bratr oznámil, že je potřeba vyčistit komíny, Tomovi bouchly saze. „Tak to teda ne!“ rozkřikl se přes snídaní prostřený stůl. „To určitě dělat nebudu! Včera jsem tu strávil celý den uklízením domu. Nezaneřádím si to tu dneska vymetáním komína!“ 

„No pane, tady si někdo uvědomil, že jídlo, čisté prádlo a uklizený dům nevznikají jen tak samy od sebe,“ s vysmívavým výrazem vytrčil Daniel vyzývavě bradu přes stůl směrem k Tomovi.

„To jsem si nikdy nemyslel,“ odsekl mu Tom.

„Ale taky ses nikdy netvářil, že bys to nebral jako samozřejmost,“ kontroval zpátky Daniel.

„Hm-erhm,“ odkašlal si otec. Oba mladíci si sedli zpátky k opěradlům a trochu se zklidnili. „Danieli, děkuji za zorganizování domácích prací tento týden,“ oslovil otec staršího syna. Daniel si položil ruku na hruď a mírně se v sedě uklonil. Tommy zúžil rty, ale mlčel. „Tommy, ty by sis měl nachystat věci na zkoušku.“ Tom s nadšením ihned vstal.

„O-o, nádobí ještě stihneš,“ podal mu Daniel svůj špinavý hrnek přes stůl, přičemž ostatní se rychle přidali.

Autor annanymsová, 22.03.2023
Přečteno 84x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí