Fortuna III.kapitola

Fortuna III.kapitola

Anotace: ako Scott prijme oznámenie o sobáši? čítajte a uvidíte ;)

Sbírka: Fortuna

III.kapitola - Sobáš sa blíži

V tmavej, bohato zariadenej, miestnosti panovala v ten večer dusná atmosféra. V kozube horel oheň a osvetľoval tváre dvoch do krvi sa hádajúcich mužov – otca a syna.
„Už som ti povedal, čo si o tom všetkom myslím, otec!“ zvolal Scott Bailey nahnevane a pustil sa zase prechádzať hore dolu po izbe.
„Dobre vieš, že keď som sem prišiel, nežiadal som ťa oň,“ ľadovo vyhlásil jeho otec - John Bailey.
„Tak to s tebou musím súhlasiť. Povedal si si totiž, že ma jednoducho postavíš pred hotovú vec,“ snažil sa Scott o pokojný tón, ale veľmi sa mu to nedarilo. Už dávno sa nestalo, aby ho niekto až takto vyviedol z miery.
„V tomto ti nebudem odporovať, syn môj. A aby som pravdu povedal, nepríjemne ma prekvapila tvoja rakcia. Nazdával som sa, že je v tebe viac sebaovládania,“ zatiahol John nepríjemne. Scott mal chuť mu jednu vraziť. Ako sa opovažuje rozhodovať o jeho živote?! On je predsa dospelý muž.
„Aha. Takže podľa teba, otec, som ti ešte mal bozkávať ruky, keď si prišiel s tým nápadom?!“
„Tá záležitosť už dávno nie je iba nápad,“ odvetil John rovnako nezúčastnene ako predtým. „Všetko sa už vyše mesiaca pripravuje. Tvoja matka sa toho s radosťou ujala. Som rád, že sa pred tebou nepreriekla, až sa tomu čudujem.“
Scott zavrčal ako vždy podráždený Johnovou ľahostajnosťou. Priam ho nenávidel za to, ako matku zosmiešňoval a ponižoval, dokonca aj v spoločnosti! Vždy presadzoval názor, že ženy neznamenajú nič. Podľa neho sú len na rodenie detí. A Elizabeth mu už bola na nič, keďže dediča – syna mu už dala. Podvádzal ju na každom rohu.
„V kažom prípade som rád, že to už vieš a na svoju svadbu sa môžeš pripraviť čo najlepšie. A nieže zase niečo vyvedieš, Scott. Veľmi dobre vieš, že ti nedovolím, aby si špinil rod Baileyovcov,“ oznámil mu John skoro znudene. Vzápätí vstal a pohol sa k dverám. Predsa len sa ešte na chvíľu zastavil a pozrel na syna, ktorému z očí sršali blesky. „A mimochodom, tvoja snúbenica sa volá Angela. Len tak pre prípad, aby si aspoň to vedel. Určite si s ňou do sýtosti užiješ, lebo vyzerá naozaj dobre. Vlastne keď ju nebudeš chcieť, aj ja by som sa s ňou mohol pohrať,“ zarehotal sa sípavo a potom za sebou potichučky zavrel dvere.
V jeho synovi sa búrila krv z jeho oplzlostí, aj keď on sa ich tiež dopúšťal skoro dennodenne, keď sa opil. V hlave sa mu však javil aj plán pomsty. Áno, pomstí sa jej! Pomstí sa Angele Johnsonovej za to, že nebola schopná nájsť si iného a on ju teraz bude muesiť trpieť. Otcove drísty naňho neurobili najmenší dojem. Veď keby bola taká krásna, prečo by ju chceli takto vydať? Prižmúril oči a zo zúrivosti prevrhol kávový stolík. Jemu nikto nebude rozkazovať! Ani svadbou sa nedá spútať!
Rýchlym krokom vyšiel z pracovne a zamieril rovno na ulicu. Nedbal na matkine volania. Určite chcela vedieť, ako zareagoval na otcovu správu. Ale on sa s ňou nechcel baviť, napriek tomu, že ju mal predtým veľmi rád. Teraz sa spolčila s jeho otcom.
Vonku si najal kočiar a dal sa zviesť hodne ďaleko od domu. Tam totiž tak často chodieval s priateľmi. Vypiť si, užiť si bezstarostného života a zabaviť sa s peknými dievčatami. Lenže zdá sa, že po tej trápnej svadbe to bude mať ťažšie. Nepochybne bude jeho žena poriadna stíhačka. V duchu si ju totiž predstavoval čo najškaredšiu, aby tak mohol ďalej živiť svoju zúrivosť všetku namierenú proti nej. Určite bude mať tie najhoršie možné vlastnosti, buď bude povýšenecká, alebo skrytá ako šedá myš a on sa s ňou nebude môcť ani v spoločnosti ukázať.
Tuším by o nej nemal toľko premýšľať, lebo zošalie od hnevu. Už zase mal chuť do niečoho si kopnúť. Alebo sa aspoň niekomu zdôveriť.
Koč zastal o necelú hodinu na mieste. Scott vystúpil a hodil kočišovi peniaze za služby. Potom zamieril do menšieho domu s červeno osvetlenými oknami a čudnou povesťou. V skutočnosti len nedávno začal fungovať ako nevestinec a keďže predtým tam bola krčma, Scott a jeho priatelia nemali dôvod prestať tam chodiť. A prečo aj? K dobrému alkoholu sa pridali ešte aj povoľné ženské. Prečo by si mali kaziť ďalšie slasti?
Len čo Scott vstúpil dnu, na okamih ho ohlušil rev, ktorý sa ozýval z každej miestnosti. Všetci do jedného tam boli keď už nie celkom ožratí, aspoň poriadne pod parou. Premeriaval si podivných návštevníkov, až sa pohľadom pristavil na väčšej skupinke zloženej z jeho kamarátov. Sedeli v kruhu okolo veľkého stola, hrali poker a popíjali whisky. Vyzerali najmenej pripití.
„Čaute, chlapi,“ oslovil ich Scott, pritiahol si stoličku a posadil sa.
„Ale ale... pozrime sa, kto sa nám tu ukázal,“ zaškeril sa jeho najlepší priateľ George Waham. „Nejako dlho sme ťa tu nevideli, počul som, že si si vraj zatiaľ užíval s nejakou bohatou vdovou.“
„Taká mladá kráska... to sa predsa neodmieta,“ uškrnul sa aj Scott a spolu si tľapli.
„Ale nemyslím, že si nejaký uspokojený. Čo ti sadlo na nos, priateľu?“ pozorne sa naňho zahľadel George a vyložil karty na stôl, aby zase všetko prehral ako obvykle.
„Ani sa nepýtaj, prisahal som, že nebudem do konca života znášať otcove rozmary, ale tentokrát zašiel naozaj priďaleko,“ vybuchol zase Scott, až naňho niekoľko mužov prekvapene vzhliadlo. Nevideli ho často takto zúriť.
George nadvihol obočie a postavil sa. „Poď, kamarát, presunieme sa niekam, kde je pokojnejšie,“ navrhol a odviedol Scotta do malého salóna, kde sa zvyčajne zdržiavali ľudia z vyššej vrstvy. Ten okamžite klesol na stoličku a ponoril si tvár do dlaní.
„Tak, čo je zase vo veci?“ začal s vypočúvaním George ako už mnoho ráz predtým.
„Predstavujem ti, George, zasnúbeného muža,“ zamrmlal Scott a ani sa nepohol.
Jeho najlepší priateľ neveriacky vyvalil oči a vzápätí sa rozosmial. Scott zdvihol hlavu a prebodával ho očami.
„Prepáč... naozaj...“ zadúšal sa George. „Ale nikdy by mi nenapadlo... že tvoj otec... no teda, teraz na teba vymyslel vec!“ zvolal a utieral si slzy.
„Tušil som, že u teba nenájdem pochopenie...“
„Ale no tak. Hádam sa nebudeš urážať, priateľ môj. Moja rakcia bola oprávnená, nie? Také niečo som teda nečakal. Asi ti však nezostáva nič iné, ako to urobiť. Aspoň si už potom budeš sám sebe vlastným pánom a otec ťa nebude obmedzovať. Poď, teraz sa hlavne musíš odreagovať a myslím, že najlepšie sa to dá iba tu,“ vyhlásil George s veľavýznamným úškrnom.
Scott si povzdychol a nepovedal nič ani vtedy, keď ho vzápätí cudzia žena odvádzala do horných izieb.

Niekoľko míľ odtiaľ, vo veľkom dome, sedela Angela pri okne a hľadela neprítomne von. Nevnímala mesiacom osvetlenú krajinu, lebo hlavou sa jej v tej chvíli preháňala stovka myšlienok. Zhlboka sa nadýchla a trochu trasľavo vydýchla. Bolestne si uvedomovala, že už zajtra všetko bude musieť povedať Jimovi. Jej milovanému Jimmymu! Ako jej to všetko mohol otec spraviť?? Ako ju mohol zahrnúť do jeho obchodnej dohody a spriahnuť sa s tak povýšeneckým človekom, akým bol John Bailey?? Dobre si naňho pamätala. Objavil sa tu iba niekoľkokrát, ale vždy na ňu tak čudne hľadel a neustále si ju premeriaval. Cítila sa nepríjemne a tak radšej nezostávala v jednej miestnosti s ním. Aká škoda! Možno by sa o tom všetkom dozvedela oveľa skôr.
Poobzerala sa po tmavej izbe a uvedomila si, že už o tri mesiace sa odsťahuje. Odíde z tejto krásnej krajiny a odsťahuje sa niekam ďaleko. Naisto vedela, že sem sa už nevráti. Po tom, čo jej otec spravil, už nebude schopná byť s ním v jednom dome...
Autor Procella, 08.08.2007
Přečteno 513x
Tipy 4
Poslední tipující: Escheria, Jasmin, Duše zmítaná bouří reality
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

velke zklamani. Cekala,jsem, kdy holcina padne otci kolem krku, ze ho pred potupnym bankrotem zachrani a ono nic. Beda, ne vsechna klise se naplnuji. Takze ne Harlekyn, ale spis Vecery pod lampou. Ale ted vazne, fakt se mi to libi. Docela mi to spravilo naladu. Asi si to vytisknu a dam precist mamince. Jdu na dalsi dil

11.03.2008 19:07:00 | Jasmin

dik :) budem sa snažiť :))

08.08.2007 21:20:00 | Procella

Piš rychlostí blesku! xD Vážně je to moc dobrý!!!

08.08.2007 20:58:00 | Mairin Furioso-Renoi

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí