Bella noverca III.kapitola

Bella noverca III.kapitola

Anotace: v tejto časti sa dozviete niečo o Theronových deťoch ;)

Sbírka: Bella noverca

III.kapitola - Intrigy

Dalia McCaldenová neveriacky vykríkla a zúrivo sa postavila: „Čo to má znamenať, otec?! Ako si to predstavuješ?!“
„Upokoj sa, dcéra moja. Už som sa rozhodol a vám to len oznamujem,“ povedal lord McCalden rozhodne, hľadiac pritom na svoje dve deti – Daliu a Damyana.
Dalia vyzerala, že sa zblázni od rozhorčenia a pocitu ublíženia. „Je jasné, že si sa na staré kolená zbláznil, otec!“
„Dávaj si pozor na to, ako sa o mne vyjadruješ,“ upozornil ju jemne.
„Ale... Damyan! Čo na to hovoríš?!“ obrátila sa na brata, ktorý tam len ticho sedel a na tvári mal nerozhodný výraz. Teraz sa priam zľakol, keď sa ho spýtali na názor.
„Ja neviem... otec, ak ťa to urobí šťastným...“
„Všetci ste sa pomiatli!!“ skríkla Dalia a rozzúrene sa začala prechádzať po izbe. „Už si zabudol na matku, otec?! Chceš ju zradiť?“ zaútočila naňho emocionálne.
Theron McCalden sa zhlboka nadýchol a v mysli sa mu okamžite zjavila nádherná žena, ktorú ešte vždy miloval. „Tvoja matka by nemala námietky.“
„Upokoj sa, Dalia a váž svoje slová!“ zvolal odrazu Damyan energicky. „Je to tvoj otec a pripomínať mu matkinu smrť spred pätnástich rokov je od teba kruté.“
„Zrejme nie až také kruté, keď si chce vziať inú!“ zvolala Dalia tvrdohlavo.
„A dosť!“ postavil sa Theron a tváril sa trochu prísnejšie ako inokedy. „Trvám na tom, čo som povedal. Moja budúca manželka sem príde bývať hneď po svadbe. Chcem, aby ste ju prijali a správali sa k nej ako k členovi našej rodiny.“
Dalia sa mu obrátila tvárou v tvár a tvrdo mu pozrela do očí. „Teraz dobre počúvaj, otec. Ak sa s ňou oženíš, nikdy s tebou už neprehovorím a nikdy ju neprijmem! Ja tu v dome macochu neznesiem!“
Otočila sa mu chrbtom a vyrútila sa z izby, pričom za sebou nezabudla zatresnúť dvere.
Starý lord si unavene povzdychol a klesol na pohovku. „Čo budem robiť, Damyan? Viem, že Dalia moju nevestu nikdy neprijme a Wayne sa bude správať veľmi podobne.“
„Neboj sa, otec. Všetko bude dobré,“ upokojoval ho jeho syn .
Odrazu lord prudko zdvihol hlavu a zadíval sa na svojho syna. „Sľúb mi, Damyan, že aspoň ty budeš k nej dobrý!“
Mladík zažmurkal. „Otec...“
„Prosím ťa! Aspoň ty jej buď oporou. Nikoho iného nebude mať,“ hovoril nástojčivo, akoby mal od toho závisieť jeho život.
„D-dobre, otec. Sľubujem,“ súhlasil Damyan, pre ktorého to nebolo veľmi ťažké, keďže ľudí mal veľmi rád a nikdy by nikomu neublížil. Bol jednoducho dobrák.
A potom povedal jeho otec niečo, čo nepochopil: „Teraz už môžem spokojne umrieť.“

Dalia McCaldenová sa, cítiac obrovský hnev, ešte stále prechádzala, no tentoraz vo svojej izbe, ktorá bola veľmi prepychovo zariadená, aby vyhovela všetkým jej požiadavkám. Teraz však nemala žiadné túžby, všetky jej myšlienky sa točili okolo ten novej ženskej, ktorá vtrhne do ich života a už nikdy neodíde. Určite jej otca ulovila veľmi ľahko. Starec sa chytil do pasce a potom už bolo veľmi ľahké presvedčiť ho, nech ju spraví váženou a bohatou tým, že si ju vezme.
Dalia však nevedela zmýšľať normálne ako iní ľudia. Bola totiž priveľmi zatrpknutá. Mala dvadsaťštyri rokov a spoločnosť ju už dávno odsúdila na život starej dievky. Žiadny muž ju už nechcel, keď mohol mať nejakú osemnášťročú mladú lady. Nebola nepekná, no nevyžarovala ani výraznou krásou. Na plesoch sa väčšinou skrývala v kúte a bola veľmi nespoločenská. Až keď jej vek presiahol dvadsaťštyri rokov a ona bola vyhlásená za starú dievku, stala sa inou. Veľmi sa zmenila a z tichého dievčatka sa stala panovačná lady.
Ani teraz nevedela prehltnúť, že otec o niečom rozhodol bez nej. Musela niečo robiť a vedela, že ak nebude mať spojenca, boj s novou macochou nevydrží. Vedela, že s Damyanom nemohla rátať. Ten bol príliš dobrý a ona touto vlastnosťou neskutočne pohŕdala. Za posledné roky sa veľmi odcudzili.
Rozhodla sa však pre iný krok – napíše bratovi na kráľovský dvor! Áno, tak to urobí!
Wayne McCalden bol najstarší z trojice súrodencov. Mal dvadsaťšesť rokov, no ľudia mu vždy tipovali o niečo menej. Bol vyhľadávaným mladým mužom, žien mal neúrekom, až kým sa viac-menej neusadil a nezasnúbil sa s lady Isabellou Langworthyovou. Do tohto zväzku bol však prinútený, pretože Dalia a Isabella boli priateľky už od ranného veku. Zosnovali to spolu a keď to už oznámili spoločnosti, Wayne nemohol cúvnuť.
Teraz bol však jej brat na kráľovskom dvore, keďže kráľ si osobitne jeho vyžiadal, aby prišiel. Kedysi totiž v bitke o nové územia zachránil kráľovi život a kráľ si ho odvtedy veľmi obľúbil. Chodieval na kráľovský dvor niekoľkokrát do roka a zostal tam najmenej mesiac.
Teraz však Dalia nutne potrebovala, aby sa vrátil. Vytiahla zo stolíka papier a brko s atramentom.
Začala písať dosť neúhľadným písmom, keďže už dlho nikomu nepísala:

Drahý, Wayne,
nedá mi, aby som Ti nenapísala v tejto pre nás takej zložitej situácii. Chápem, že si teraz priveľmi zaneprázdnený, aby si myslel na naše starosti, no ver mi, je to veľmi vážne. Mám totiž vážne obavy, že náš otec sa nadobro zbláznil a ak niečo neurobíme, skoční sa to ešte horšie. Otec Ti kedysi sľúbil majetky, no teraz je Tvoja pozícia ohrozená.
Otec sa rozhodol oženiť! Viem, že Ti to iste teraz vyrazilo dych a možno mi na prvýkrát neuveríš, no bola som pritom, keď to mne a Damyanovi oznamoval. Jeho budúca nevesta má devätnásť rokov! Preto som si istá, že s otcom nie je niečo v poriadku a ak niečo rýchlo neurobíme, prídeme o všetko vinou nejakej dievčinky, ktorá sa chce dobre vydať a obalamutiť starého človeka.
Prisím Ťa, braček, príď čo najskôr, lebo svadba sa nezadržateľne blíži. Ak to nestihneš, všetci budeme pykať.
S podzravom Tvoja sestra Dalia.

Keď si list ešte raz prečítala, zapečatila ho a zavolala na slúžku. Vedela, že list vyznieva trochu dramaticky, no situácia bola taká závažná, že musela pritlačiť na brata, aby blížiacej sa katastrofe zabránil.
Slúžka vošla do jej izby.
„Prikáž poslovi, aby tento list ihneď zaniesol na kráľovský dvor môjmu bratovi. Nech sa nikde nezdržuje a nečaká na odpoveď,“ rozkázala.
Vedela, že jej brat sa bude ponáhľať a odpoveď nepotrebovala. List hovoril za všetko.
Autor Procella, 19.11.2007
Přečteno 389x
Tipy 6
Poslední tipující: Aaadina, Ihsia Elemmírë, Nelčik
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí