Princezna od Spencera

Princezna od Spencera

Anotace: pokračování

Probudila se. Ležela stočená do klubíčka ve své posteli a k hrudi si tiskla smotanou přikrývku. Skrz zatažené rolety pronikalo do ložnice denní světlo.
Někdo jemně zaklepal na dveře, otevřel je a Lucy tiše postavila tác s jídlem na noční stolek. Aisha předstírala spánek, ale jen co Lucy odešla, znovu otevřela oči.
Bolela ji hlava. Přetočila se na druhý bok. Na nízkém stolku pod oknem ležela její kabelka, špinavá a uválená. Nechtělo se jí vytvářet hypotézy o tom, jak se dostala včera domů. Cítila se trapně, zahanbeně a jakoby poskvrněně. Přesunula se na samý krajíček postele a přitáhla si k sobě kabelku.
Displej jejího mobilního telefonu LG Prada ukazoval za minutu deset hodin. Mírně se ušklíbla, už dávno měla být na place před kamerou.
Mobil se jí rozezněl v ruce. Nelekla se, jako by to čekala. Přijala hovor od Marca Spencera.
,,Ahoj. Nevzbudil jsem tě?‘‘ Jeho hlas zněl přátelsky, ale Aishu ničím neovlivnil.
,,Ne.‘‘
Zhluboka se nadechl. ,,Myslel jsem, že asi nebudeš chtít jet dnes na natáčení, takže jsem tě u Cherenskyho omluvil. Stejně se o tom včerejšku dozvěděl z bulváru, takže to pochopil. Prý tě uvolní i na zítra, ale osmnáctého musíš odletět kvůli natáčení na Floridu.‘‘
,,Dobře.‘‘ Necítila vděk.
,,A zařídil jsem tiskovku nazítří večer.‘‘
To ji rozzlobilo. ,,Proč?‘‘
Spencera to zmátlo. ,,Jak- proč? Všechno se to musí vysvětlit tisku, než si vymyslí vlastní teorie, ostatně stačí už to, co se píše v dnešních novinách.‘‘
,,A co když nebudu chtít nic vysvětlovat,‘‘ řekla Aisha tiše.
Marc Spencer se zhluboka nadechl, aby potlačil netrpělivost. ,,Ještě dnes k tobě přijedu.‘‘

Zahodila mobil někam mezi přikrývky a schoulila se k polštáři. Chvilku ležela, než ji začal pálit ret.
Vešla do koupelny a pozorně se zadívala do zrcadla. Černé vlasy měla zacuchané a podivně neživé, stejně jako bledou pleť napjatou k prasknutí. Na levé tváři se jí vybarvovala modřina a dvakrát prokousnutý ret napuchl.
Osprchovala se a to jí dodalo zpátky svěžest, jakoby ze sebe smyla odporné doteky. Mokré vlasy rozčesala do tvaru, ve kterém měly uschnout a poté se zastavila u poškozeného obličeje. Má cenu to maskovat, nebo bude lepší nějaký obklad?
Nechala obličej in natura, převlékla se do kraťasů a tílka a sešla dolů.

Pohladila labradory, kteří k ní přicválali s vyplazenými jazyky.
,,Dobré ráno,‘‘ vešla Lucy.
,,Dobré,‘‘ odpověděla Aisha a narovnala se.
Lucy vypadal rozpačitě. ,,Bodyguardi s vámi chtějí mluvit... tedy chtěli mluvit, až prý budete chtít vy.‘‘
Aisha tomu nerozuměla, nerozuměla vůbec ničemu.
,,Tak je zavolej,‘‘ pobídla Lucy a odešla do kuchyně. Koutkem oka ještě zahlédla, jak Lucy horlivě přikývla a odspěchala ven.

Aishe vrtalo hlavou, proč Lucy nepoužila vnitřní telefon. Nakonec, byla to její chyba a když se jí chce běhat sem a tam, proč ne.
Nechtělo se jí vracet do ložnice pro tác s jídlem, který jí blondýnka přinesla. Z lednice si vzala bílý jogurt, ze spíže müsli a šla se posadit k velkému jídelnímu stolu z borovicového dřeva. Na něm nechala Lucy postavený proutěný košík s ovocem a Aisha si chtěla vzít jablko- než ji přímo mezi oči uhodil palcový titulek napůl smotaných novin.
Štítivě je vzala do ruky. Pod nadpisem byla velká fotografie, na níž paparazzi zachytil Nica, jak ji odvádí z Hollywood Palace. Dívala se na snímek sotva dvě sekundy, než noviny pohrdavě odhodila zpátky.
Klaply vchodové dveře.
Aisha odtrhla víčko jogurtu a bílou hmotu uvnitř zamíchala.

Oba bodyguardi pozdravili. Na rozdíl od Aishy a Lucy, které na sobě měli volné a pohodlné oblečení, byli Nico s Peterem v plné polní.
Aisha si všimla, že Nico nemá brýle.
Nico si všiml, že Aisha má na tváři modřinu hrající všemi barvami.
,,Sedněte si,‘‘ vyzvala je, aniž by se přestala ládovat jogurtem.
,,Dík,‘‘ odmítl to Peter, ,,potřebovali bychom s vámi mluvit.‘‘
Lucy, umývající jablka, ztuhla u dřezu.
,,Lucy, na chvilku,‘‘ požádala ji Aisha a blondýnka neochotně zmizela na terase.
Peter se posadil naproti Aishe, zatímco Nico zůstal stát.
,,Mrzí nás, co se včera stalo a je to naše chyba,‘‘ začal Peter, ale přerušila ho: ,,Ne, to není vaše chyba.‘‘
Peter zmlkl a otevřel černou složku, kterou si přinesl.
,,Jmenuje se Dick Turpin. Tohle je jeho karta,‘‘ podal Aishe nějaký papír. Letmo si ho prohlédla, zaregistrovala hlavičku soudu v Los Angeles a vrátila kartu zpátky Peterovi.
,,Byl třikrát trestaný za napadení dívek a jedné ženy. Třikrát pokus o znásilnění, odseděl si dvakrát dva roky, protože poprvé ho propustili s podmínkou. V téhle době už ho žalujeme za další pokus o znásilnění- nebo ne?‘‘
Oba se na ni podívali. Přikývla.
,,Pan Spencer najal právníka. Ostatní je v jeho režii.‘‘
Opět přikývla.
Peter zaklapl složku. ,,Slečno Lewis, chtěli jsme vám říct-‚‘‘ přitom se kradmo ohlédl po Nicovi, který se založenýma rukama sledoval hladký povrch stolu, ,,- že pokud nás budete chtít nahradit někým jiným, bereme to na vědomí.‘‘
Aishe zaskočil jogurt. ,,Cože??‘‘
Oba bodyguardi se rozesmáli. Věděli, že teď si to můžou dovolit.
Aisha postavila jogurt na stůl. ,,Ne, v žádném případě. Zvykla jsem si na vás. I když…‘‘ usmála se, ,,nemůžu vám to poručit…‘‘
Peter vstal. ,,Slibuji, že se to už nikdy nebude opakovat,‘‘ řekl i za Nica a odešli.
Když Aisha vyhazovala prázdný obal od jogurtu, na napuchlých rtech měla ještě úsměv, ale v duchu jí nebylo o moc lépe.

Odpoledne se s mobilem, chladivým koktejlem a scénářem přesunula na lehátko k bazénu. Pečlivě se namazala opalovacím krémem, na nos posadila sluneční brýle a začetla do scén, které se měly natáčet na Floridě.
Snažila se nemyslet na nic jiného a natolik se ponořila do čtení, že vyzváněcí melodii mobilu si uvědomila až u jejího konce.
Displej ukazoval nezaregistrované číslo. Zamračila se. Mám to vzít, nemám to vzít?
Přemohla ji zvědavost.
,,No konečně,‘‘ řekl někdo s úlevou.
Aisha poskočilo srdce. Shawn!
,,Už jsem si myslel, že to nezvedneš.‘‘
Usmála se, i když to nemohl vidět. ,,Odkud máš moje číslo?‘‘
,,Od tvého manažera a to ti povím, není to nejpříjemnější chlapík. Váhal, jestli mi ho má dát. To si tě tak střeží?‘‘
,,No jistě, co kdyby mě někdo ukradl?‘‘ žertovala, ale myslela to vážně a v tu chvíli ji napadlo, že by byla ráda, kdyby ji Spencerovi ukradl právě Shawn.
,,Jsem rád, že se směješ,‘‘ řekl.
Vycítila v tom narážku. Dělala, jako by nic neslyšela a téměř čtyřicet minut se dál bavili o všem možném i nemožném.

S blaženým úsměvem položila mobil zpátky na stůl a vrátila se k scénáři. Vývoj se jí poměrně líbil vzhledem k tomu, že to byl Shawn v roli Derricka.
Derrick pozve Donnu na týdenní festival na Floridě. Po večerech se schází s Derrickovými přáteli a známými z jeho oboru- a Donna se ocitá v trapných situacích, kdy například nerozumí podnikatelskému slangu nebo chování příslušníků ,,horních deseti tisíc‘‘. Následuje roztržka s Derrickem a sladké usmiřování (tuhle scénu si Aisha pročetla dvakrát). Nakonec Derrick požádá Donnu o ruku.
Jedinkrát si Aisha připustila, že si recenzenti na tomhle filmu smlsnou. Ale představa, že bude natáčet na Floridě se Shawnem…

Zasněnou ji vyrušil Marc Spencer. Měl na sobě košili, plážové bermudy a na nose sluneční brýle.
,,Čteš scénář?‘‘ bez pozdravu si prohlížel papíry na bambusovém stolku vedle Aishy.
Popudilo ji to. ,,Vidíte, ne?‘‘
Spencer obsadil lehátko vedle ní. ,,Chováš se protivně, jak bys byla těhotná.‘‘
Jako by jí bodl hřebík přímo do srdce. ,,A co když jsem těhotná?‘‘ řekla ledově.
Rozesmál se a dlouho se nemohl utišit. ,,Nehraj to na mě,‘‘ zalykal se smíchy, ,,já vím, že jsi panna.‘‘
,,Protože se o to pečlivě staráte!‘‘ odsekla Aisha.
,,Tak dost!‘‘ zarazil ji. Chvilku bylo ticho.
,,Dal jsem Smithovi tvoje číslo na mobil. Nevadí?‘‘ projevil starostlivost.
Ušklíbla se. ,,Nevadí.‘‘ Na rozdíl od tebe!
,,Už jsi se rozhodla, jestli vyměníš bodyguardy?‘‘ přešel hladce k jinému tématu.
Aisha z toho vycítila, že kdyby bylo po jeho, dávno by Nica s Peterem poslal zpátky do agentury.
,,Rozhodla,‘‘ přikývla. ,,Nechám si je.‘‘
Spencer k ní otočil hlavu z lehátka. ,,Jsem tvůj poručník, Aisho, takže bych měl dohlížet na tvoji bezpečnost,‘‘ nasadil otcovský tón. ,,Osobně si myslím, že bys měla mít lepší bodyguardy a ne někoho, kdo se fláká, zatímco….‘‘
Nedořekl.
,,Ne,‘‘ řekla jasně a zřetelně.‘‘
Spencer se vrátil do původní polohy. ,,Jak myslíš.‘‘
Snad hodinu vychvaloval kvality právníka, kterého najal k soudu a celý proces viděl vyhraný. Aisha s ním souhlasila napůl, právo bylo na její straně, ale tak snadně jako Spencer to neviděla.
Autor Alex Foster, 14.10.2008
Přečteno 412x
Tipy 20
Poslední tipující: Aki, Veronikass, Lavinie, rry-cussete, Lenullinka, Elesari Zareth Dënean, Tasha101, Ulri, Kes, odettka, ...
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

tento román mě nesmírně zaujal a na jeho základě jsem se rozhodla přečíst si všechna tvá dílka... Máš velice zajímavé nápady ohledně děje a velice poutavě je dáváš na jevo. A to navíc bez pravopisných chyb. Už teď se těším na pokračování...:-)

17.10.2008 21:00:00 | Veronikass

Elesari Zareth Dënean: není nic krásnějšího přečíst si takový komentář po ránu.. moc děkuji a budu se snažit tě ( vás všechny) nezklamat :-)

15.10.2008 07:18:00 | Alex Foster

ah, doufám, že to bude ještě hodně dlouhý, asi si tě pak pro vlastní potřebu knižně vydám. Já se vždycky těším na každý díl, jak babka na důchod, a to že to říkám všem, je jen pro to, že jsm se asi stala závislou na liter.cz a tvých povídkách. Držím palečky.

14.10.2008 23:07:00 | Elesari Zareth Dënean

I pro mne to bude lepší...

14.10.2008 14:13:00 | Bíša

whatsoever: jsem ráda ;-)
fantasy na čas opouštím, teď se budu věnovat fantazijní realitě :-D docela mi to chybělo...

14.10.2008 13:10:00 | Alex Foster

Asi je to moc málo fantasy aby mě to více zaujalo, každopádně začínám v tom nacházet něco málo líbivého..

14.10.2008 12:36:00 | *whatsoever*

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí