Ve stínu Airthrey - Prolog

Ve stínu Airthrey - Prolog

Anotace: Ve spolupráci s Niennou rozjíždím právě dnes náš malý experiment - historicko-romantické fantasy Ve stínu Airthrey. Snad vás zaujme natolik, že si přečtete případné pokračování. P.S: Další díl hledejte u mé drahé kolegyně ;-)

Sbírka: Ve stínu Airthrey

Skotská vysočina, 1329

Srdceryvné kvílení bláznivé meluzíny až příliš lehce zaniklo v tajuplných zákoutích vlhkých chodeb, jejichž zlověstné příšeří bez sebemenší lítosti zardousilo již v samotném svém zárodku jakýkoliv bláhový pokus o útěk. Stejně tak jako pošlapalo životní naděje a sny utrápené hradní paní…

Dunivý hrom proťal děsivě mrtvolné ticho skrovně osvětleného pokojíku, který krom načervenalé záře nerudně poprskávajícího ohně pouze občasně rozjařily záblesky půlnoční bouře. Silné provazce dešťových kapek divoce bičovaly zaprášené okenní tabulky Východní věže a zvědavě nakukovaly do ztmavlé místnosti v zoufalé snaze spatřit alespoň na kratičký okamžik tvář dívky, jež dnes v noci neváhala proklít samotného Boha.

Poblíž doutnajícího krbu se choulilo roztřesené malé klubíčko k chladné kamenné zdi a zbytky svých vyhasínajících sil soustředilo na to, aby ušmudlaným brkem načmáralo několik podivuhodných slov na zažloutlý pergamen jakési starobylé knihy.

‚Lochd chan ghabh thoir éirig sil aimsir, gach ciont riar bi uair ceart‘ *

Těžké desky s tlumeným žuchnutím dopadly na skryté dno pod uvolněným prknem podlahy.

Nyní může v klidu odejít.
Ukončit to trápení.

Bledá dlaň vědoucně pohodila drobná semínka blínu a černé bobulky rulíku do předem připravené nádobky. Několik zkušených tahů tloučkem a vroucí voda z kotlíku. Smrtelná kombinace.

Už žádné nesmyslné hádky.
Žádné zbytečné násilí.
Bití.
Krutost.
Znásilnění.
Už nikdy.
Nikdy víc…

Pohmožděný ret se lhostejně dotkl okraje tepaného poháru, slabý úsměv ozdobil kdysi růžolící se líčka.
Polkla.

„ Gach ciont riar bi uair ceart…“ **, zašeptala smířeně.

* Zločin se nedá smýt proudem času – každé provinění bude jednou potrestáno.

** Každé provinění bude jednou potrestáno.
Autor odettka, 13.03.2009
Přečteno 568x
Tipy 18
Poslední tipující: kuklicka, Sára555, Tasha101, jjaannee, Ulri, Kes, Swimmy, Optimistick, Alex Foster, Nienna, ...
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Kočandy, jsem na vás zvědavá. Prolog super. Jdu číst první díl.
A opovažte se mě zklamat :)

16.03.2009 15:16:00 | Kes

Super prolog:-) jen co se vrátím ze školy, pustím se do prvního dílu.

16.03.2009 11:14:00 | Swimmy

Jen jestli Alex nekomentovala jenom tu naši konverzaci ;-D
Jo, ty máš prolog a já úvod, tomu se říká parádní rozjezd ;-)

14.03.2009 13:51:00 | Nienna

První fanoušek, jooo :-D
Ale rozjede nám to teprve Nienna - prology jsou vždycky za trest...

14.03.2009 13:23:00 | odettka

mazec dámy :-D

14.03.2009 11:34:00 | Alex Foster

Co bych si bez tebe počala, podporo drahá??? :-D

13.03.2009 19:53:00 | odettka

Nooo... nevím, jestli není neetické dávat tu tipy, ale jelikož jsem se na prologu nepodílela a obdivuji ten překlad, tak ho prostě dávám a hotovo. :-)

13.03.2009 19:48:00 | Nienna

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí