Z deníku zoufalky - úvod + 1. kapt.

Z deníku zoufalky - úvod + 1. kapt.

Anotace: Takže po delší době zase něco z mého pera, tentokrát rozdělaný román ze života v budoucnosti.

V nesměle vyhlížejícím pokoji osvětleným pouze strohou lampou odstínu krvavě rudé, sedí na posteli žena oděná do sněhově bílých šatů. V rukou, na kterých má natažené elegantní rukavičky, drží tlustý sešit. Na přední straně desek tkví červeně vyšitý nápis: „Deník Mary Deckové.“ Tiše ho otevírá a nikým nerušená začíná číst.

Neděle – 12.5.2018 - Londýn

"Drahý deníčku. Kdyby jsi tušil, co se mi dnes stalo.Jako každou neděli, i dnes jsem jela na čaj ke svým prarodičům. Tento záměr nezkomplikoval ani fakt, že se dům manželů Ramirezových nachází asi padesát kilometrů od mého domova. Je vysvobozením dostat se z ruchu velkoměsta do opuštěné vesničky u samotného moře. A já mám to štěstí a jezdím tam týdně.
Po vzoru filmových hvězd jsem našla ty nejlepší plesové šaty, do kterých se ještě vešla moje stále více kyprá postava, namalovala jsem se jako Jennifer Lopez a dodala grandiózní úsměv ve stylu štvaného zvířete. I přes to, že jezdím k prarodičům ráda, občas i já mám své dny, kdy bych nejraději nikým nerušená tláskala čokoládu a brečela u telenovel. Avšak mé tělo i duše potřebovali výlet.
No a tak jsem nasedla do svého naleštěného sporťáku a vyrazila. Však víš, v dnešní době je sporťák něco jako v dřívější době trabant. Ale ani přes veškeré snahy si nedokážu udržet plnou kreditku ani týden po výplatě, natož si našetřit na auto. Nu což, můj sporťáček je zvyklí na ledacos a popravdě si neumím představit život bez něj.
Cesta byla klidná, silnice poloprázdné, všude ticho. Užívala jsem si tento okamžik a nebylo nic, co by mi ho zkazilo. A najednou slyším hlasité pípnutí. Zprvu mi to přišlo jako pípání nějakého ptáčka, ale jako naschvál to byl zvuk smsky. Ve své kabelce od Diora jsem rychle nahmátla mobilní telefon a proklínala toho, kdož mi zkazil tak překrásný okamžik. Podle očekávání to byl John. To je můj mladší bratr, žijící nedaleko domu našich prarodičů z matčiny strany. Společně se vídáme maximálně u nedělního čaje nebo na Vánoce či Díkuvzdání. Jinak si hlavně píšeme a voláme.
V esemesce stálo: „No tak kde jsi, uz tu na tebe vsichni cekame. Pospes si nebo ti snim vsechny susenky.“
To mě nakoplo. Babiččiny domácí sušenky miloval každý, kdo je jen jednou ochutnal a já samozřejmě nebyla výjimkou. Dělala mnoho druhů, avšak John věděl, že mé nejoblíbenější jsou s želé a vždy mě dostal právě na ně. Nic jiného mě nedokázalo přesvědčit půjčit mu auto nebo svou věčně prázdnou kreditku. No, hlavně že se máme rádi.
Sporťák hlasitě škytnul, jak jsem se snažila dostat z něho co nejvíc. Ale jelikož vím, že tento stařík má už nejlepší roky za sebou, slíbila jsem mu návštěvu myčky výměnou za poslušnost. Nevím, jestli jsem to měla brát jako ano, ale auto nabralo rychlost a já byla za necelou půlhodinku na místě.
Dům mých prarodičů se rozkládá uprostřed hustých listnatých lesů, na pozemku velikosti několika fotbalových hřišť. Nedokážu přesně určit rozlohu ale když jsem chtěla přejít z jedné strany pozemku na druhou, zabralo mi to hodinu a půl. Samozřejmě do toho počítám také fakt, že jsem se dokonale ztratila, takže čistý čas hodina. I to je ale dost.
Již ode dveří mě zdraví Rosalinda, má pětiletá neteř, v rukou svírajíc mrkací panenku, kterou jsme našli na půdě a do které se úplně zbláznila. Ano, v roce, ve kterém se právě nacházíme, je to poněkud zvláštní ale důležité je, že si s takovýmito hračkami, které patří spíše než do rukou dětí, na smetiště, stále ještě někdo hraje. A mrkací panenka je jisto jistě rarita.
„Mary, teta Mary je tu,“ slyšela jsem její vysoký hlásek a musela jsem se smát. Rosalinda je nejmladší dcerou mé sestry Carol, tudíž jedna z pěti mých neteří. A jak už to bývá, je také tou nejoblíbenější. Dny, kdy spolu sedíme na útesu a vyprávíme si příběhy, miluji ještě více než sušenky. A co teprve česání jejích překrásných blonďatých vlásků.
„Ahoj maličká. Teda ty jsi nám nějak vyrostla.“ Znáš to. Nejčastěji používaná fráze, kterou mám v záloze od doby, co jsem to samé říkala Monice, nejstarší neteři ze sestřiny strany. Ale všichni dobře víme, že za týden nevyroste dítě viditelně o nic, avšak já doufám, že se to Rosalinda nikdy nedozví. Její modrá kukadla na mě spiklenecky mrkla a já cítila jen malinké dlaně, které mi zaryla do krku. Nezdá se to, ale na svůj věk má pořádnou sílu.
„To se ti jen zdá tetičko,“ švitořila a neustále mi svírala krk. Když sevření nepovolilo ani v dalších sekundách, došlo mi, že teď si právě říká o odnesení do domu. Věř, že v jiném případě bych vybuchla a nebyla k zadržení, ale Rosalinda ví, jak na mě. A tak jsem se s námahou sebrala ze země, cestou porazila jeden květináč a jako třešničku na dortu jsem přišlápla potulné kočce ocas. Ta se z obvyklým pískotem stáhla a po chvilce utekla. Do domu to již nebylo daleko, ale pro jistotu jsem Rosalindu položila na zem, aby nebyla obětí mého dalšího pádu. Neteř se rozeběhla k domu, kde se již stačila shromáždit naše početná famílie a jak jsem později zjistila, všichni viděli mou legrační cestu od auta. Ale jelikož jsme rodina na úrovni, smích překryli lehkými úsměvy, které mi u nich zas tak neobvyklé nepřišli.
„Drahoušku můj, konečně jsi tu. Čekáme už jen na tebe. Dokonce i tvůj otec již dorazil. Tak pojď, ať nám nevystydnou sušenky.“ To byla babička. Žena v letech, ale pořád dáma. Mám jí velice ráda, ale nejen kvůli tomu, že mi každý týden doplňuje mou chudou peněženku nebo že mě brává do těch nejlepších obchodů za ty „nejlepší ceny.“ (odkud si myslíš, že mám svou kabelku, boty nebo hadříky). Je to prostě moje babička, kterou bych nevyměnila za žádnou jinou.
Den probíhal jako ostatně každou neděli. U odpoledního čaje se sešla opravdu celá rodina a to včetně mého otce. Ten se od nás před několika lety odstěhoval a později následoval rozvod. Mamka to nesla docela těžce, ale naštěstí si našla vhodnou závislost. Ano, opravdu jsem napsala vhodnou. Mamka totiž začala psát. Začínala na povídkách ale časem se pouštěla do stále obtížnějších projektů, až jí jedno místní nakladatelství vydalo knihu. Román s příhodným názvem „Podvedená“ měl všeobecný úspěch, což mamku povzbudilo k další tvorbě. Dnes již pracuje na v pořadí čtvrté knize a co jsem četla prozatímní recenze, bude to hit.
Vím, že si teď určitě myslíš, že jsme bláznivá rodinka. Ale věř, že bych je nevyměnila za nic na světě. Ani svou mamku spisovatelku, ani otce, chorobného hráče golfu , ani macechu a její povedenou dcerku, mou nevlastní sestru a dokonce ani Johna. A i když si o nás lidé myslí ledacos, my jsme prostě takový, jací jsme.“
Autor Zuz, 09.06.2009
Přečteno 314x
Tipy 8
Poslední tipující: jammes, enigman, Ariadna, Princezna.Smutněnka, Lavinie
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Nerad bych přehnaně kritizoval,tím spíš,když je to jen začátek,ale věř tomu,že "sporťáček je zvyklý" jedině s "y" na konci (stejně tak na konci,pokud se to celý táhne ve spisovný rovině jazyka,musí tam bejt jedině "jsme takoví,jací jsme"...
A co se týká zasazení do Anglie,může to bejt fajn nápad,ale Den díkůvzdání se slaví jen v Americe a Kanadě,v Anglii ne.

Ale nenech se odradit,jsou to jen detaily.Čím víc budeš psát,tím víc ti to půjde,tím si buď jistá.

A jak tady přede mnou pravil Zarathustra aus Deutschland,přívlastků je tam opravdu zbytečně moc a brzdí ti to jinak solidně začatou práci ;-)

06.05.2010 16:18:00 | kofka

Vzpomínám na aforismus Miroslava Horníčka: Kdybych napsal hru z prostředí New Yorku, právem se zeptáte, co víš o New Yorku, Miroslave?
Zasazení děje do Anglie asi bude mít, nebo by mělo mít, své opodstatnění. Pouhé zvýšení atraktivity díla, podle mně,tím pravým důvodem by být nemělo.
Začátek je napsán svižně, s představením řady (asi)důležitých osob a slibuje nožnost dějových propletenců.
Forma dialogu s "deníčkem" není příliš objevná, ale celkem vhodná pro "zpověď" osamocené ženy.
Těším se na pokračování....
Jiří senior

08.12.2009 11:08:00 | j.c.

zajímá mne kam se to posune...

07.12.2009 12:31:00 | enigman

komentík pode mnou je přesný, jen bych ho opakovala...

07.12.2009 10:55:00 | Kapka

No, narovinu musím říci, že romantické příběhy typu červená kronika není můj žánr a nejsou mi ani dvakrát po chuti. Přeci jenom, i když v nich je vyobrazené někdy utrpení nebo ztráta, tak to k tomuto žánru patří stejně jako nalezení nové lásky a štastného konce na závěr.
Ostatně, takový tento žánr asi má a už bude..
Co se textu napsaného týče, tak mi nepřijde nijak špatný. Čte se to pohodově, příjemně a nikde mi nepřišla slabá místa, v nichž by si člověk připadal nějak divně nebo měl čas se zamyslet nad čímkoliv jiným, ale věnoval se jednoduše textu.
Nad příběhem jako takovým se bohužel nemohu nijak moc vyjádřit. Přeci jen hlavní problém nebo dilema hrdinů není vyobrazené. Víme sice, kdo je hlavní postava, ale zatím jsme jen trochu seznámeni s její rodinou a tudíž vedlejšími postavami. Bohužel nikde odkaz na nějaký problém v dalších kapitolách nevidím. Možná, což je pravděpodobná zápletka některé z dalších kapitol, by se hodilo hned na úvod zmínit pouze jméno nějakého toho přítele, který hlavní hrdince trochu hnul žlučí, aby si případně čtenář po přečtení mohl sám vyobrazit zápletku a mít se případně na co těšit, ale to už je pouze na autorovi, jak ke svému dílu bude přistupovat.
Závěrem se dá říci jediné, je to slaďák a ostatně si to na nic jiného ani nehraje. Avšak není to ve špatném provedení, a proto bych to v tomto žánru řadil nahoru, ale jak už jsem ze začátku zmínil, já tento žánr nečtu ani nesleduju filmy podobného duchu, takže objektivně to hodnotit ani nemohu..

07.12.2009 08:34:00 | Sirnis

nicméně to je jen začátek, u toho deníku si člověk odpočine ;-)

15.06.2009 09:33:00 | 11477

nechci zbytečně kritizovat a chválím že jsi opět přidala novou část, jen mi přijde, že je tam opravdu mnoho přívlastků

15.06.2009 09:31:00 | 11477

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí