Souhra elementů : Prolog + Ukázka

Souhra elementů : Prolog + Ukázka

Anotace: Má první publikovaná povídka na tomto internetovém serveru - přesněji řečeno její stručný úvod do celkového děje a krátká ukázka z jedné z kapitol. Příběh je také částečně autobiografický. Jakožto ryzý amatér vřele uvítám jakoukoli kritiku i možné ohlasy.

Sbírka: Souhra elementů

PROLOG:

Obyčejnou středoškolačku Gabrielu,která vede každým dnem boje s průměrnými studijními výsledky,by ani v tom nejodvážnějším snu nenapadlo,že něco tak absurdního a neobvyklého by mohlo potkat právě ji. Dívku,která se snaží mít co nejméně problémů,dostatečně přijatelné známky v náročných předmětech a zároveň pochopit podstatu sebe samy. Avšak to, na čem tak dlouhou dobu pracovala a zakládala, se v jeden jediný okamžik dokázalo zase spolehlivě zhroutit zpátky k zemi.
V ten den si pomyslela,že nastala její předčasná záhuba. Spatřila ten dokonalý obličej v citlivém bodnutí u srdce a ihned vytušila,že něco v budoucnu bude s touto bytostí v nepořádku. Něco,co jí dokáže rozproudit krev v žilách a nikdy na to nezapomenout. Nepochopila,jak k tomu mohlo dojít. Vždyť ani není pro člověka takového postavení vhodně hezká a není možné, aby jej dovedla nějak zaujmout, ba dokonce přimět jeho pohled, který by na ni byl schopný padnout. Byli k sobě přesně jako oheň a led – dva odlišné přírodní živly,které se svými protichůdnými vlastnostmi nemohou jeden druhému rovnat.
Napříč všem marným způsobům se nenápadná a nesmělá dívka bezhlavě zamilovává do školního boha krásy a začíná v sobě objevovat city, o kterých si až doposud myslela, že sahají za hranice jejího chápání. Je možné, aby se u lidských jedinců fyzikální zákony mohly čas od času porušovat?

UKÁZKA (4.kapitola - Svůdná nabídka):

,,Jen pro tvou informaci, na této škole je jen jediný člověk, který se mi kdy líbil, a ty se mu ani v nejmenším nemůžeš rovnat.“
Spokojený úšklebek na rázem rozzářené tváři hocha přede mnou mi až příliš pozdě napověděl, jaké chyby jsem se tím dopustila a naprosto nezodpovědně tak vyzradila své nejcitlivější tajemství.
Překvapeně jsem sebou trhla, když se Petrovy dlaně opřely po obou stranách mé hlavy o lesklé sklo a půvabným pohybem se svými rty přesunul až k mému uchu. Náhlý a zcela omamující závan šampónu z hebkých hnědých vlasů mne zbavil veškerého vzdoru a nahradil jej otupělou vláčností.
,,Tušil jsem, že to bude právě on,“ jemný výdech z chlapcových nozder mne zlehka pošimral na ušním lalůčku, až jsem se na zahnání toho svrbivého pocitu nepatrně otřásla. ,,Mohl bych tě k němu přiblížit, pokud by jsi měla zájem. Jsem ta nejlepší osoba, která by ti to mohla zajistit.“
Téměř neochotně se ode mě postupně odtahoval, dokud se nezastavil u špičky mého nosu a vážně se mi nepodíval do očí. ,,Přemýšlej o tom. Budu čekat na tvoji odpověď.“
Ještě chvíli setrval u pozorování každé křivky mého obličeje a s potutelným úsměvem nad mými zčervenalými líci stáhl paže zpátky k bokům a otočil se ke schodům, po nichž měl v úmyslu zamířit do své třídy, kde na něj zajisté již netrpělivě čekali jeho věrní pobočníci.
Zatímco jsem nepřítomně sjížděla zády po hrubém povrchu sloupu k zemi, když mi má kolena odmítala jakoukoli delší spolupráci, nepřestávala jsem soustředit veškerou sílu svého pohledu na Petrovu odcházející postavu. Opravdu by byl schopen mi nějakým způsobem napomoci k získání mé dlouho nenaplněné lásky? Bylo by možné konečně pocítit to, po čem jsem tak vroucně a žádostivě toužila, prostřednictvím právě tohoto zcela cizího hocha, který měl zřejmě k mému vysněnému chlapci jistý blízký vztah?
Autor Gabriela, 20.11.2010
Přečteno 395x
Tipy 3
Poslední tipující: Tempaire, KORKI, Danger
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Danger:
Děkuji ti mnohokrát, upřímně řečeno jsem nečekala, že by to mohlo mít nějaký kladný ohlas. Většinou, když už se rozhodnu něco napsat v dlouhé chvíli nebo jen k vypsání se ze svých pocitů, nikdo můj styl psaní nedokáže pochopit, přímo jej to odradí anebo tomu jednoduše nerozumí. Není divu, že se už nejenom sama po delší dobu nazývám ,,malým filozofem". Občas do téměř každé věty dávám tolik emocí a zvratů, že je vážně těžké celé souvětí potom pochopit. Právě to mě nutí, abych si svá amatérská díla nechávala jen pro sebe a nikde se s tím neukazovala, když to přináší stejně jen nepříjemné zmatky a naprosté nepochopení pro celý děj. Jednou mě však napadlo, že bych to jen tak naslepo mohla zkusit i po internetu, než jen ve Wordu, kde si to prohlížela většina mých blízkých. Tuto stránku už znám delší čas a několik povídek jsem si z ní i četla (a u některých se zvláště pobavila), ale až nyní jsem sebrala tu odvahu a vložila sem i něco svého. Za zkoušku člověk nikdy nic nedá, i když mu to třeba nepřinese nic zvláštního. Přinejhorším může mít alespoň dobrý pocit, že udělal něco významného pro svoji spisovatelskou vášeň. :)

20.11.2010 23:31:00 | Gabriela

Vítej v modru.
Povídka,neboli úryvek na mne působí zajímavě :-)
Vtáhlo mne to do děje,jen je to jenom část celku...
Cítím tvé pocity,sny,touhy...jen tak dále.Držím prstíky.

Moc povídky se tu nečtou,ale pár vil a skřítků se vždy najde.Spíš básně...což je škoda.

20.11.2010 22:52:00 | Danger

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí