Nový život - 3. kapitola

Nový život - 3. kapitola

Anotace: Třetí upravený díl.

3. kapitola - Zařazování

"Vítejte v Bradavicích. Až se pro vás vrátím půjdete se mnou do Velké síně a tam budete zařazeni do jedné ze čtyř kolejí, které se jmenují Nebelvír, Havraspár, Mrzimor a Zmijozel. Po dobu, kterou tady budete, bude vaše kolej nahrazovat vaši rodinu. Takže tady na mě počkejte," uvítala je profesorka McGonagalová.
Všichni byli nervózní. Někteří prvňáci se na Roru dívali a něco si šeptali, jí to nevadilo, nemělo proč. Asi po 5 minutách přišla McGonagalová a vedla je do Velké síně. Velká síň byla obrovská, její strop kopíroval počasí venku. Stály tam čtyři stoly, u kterých seděli žáci, kteří v té koleji studovali.
"Takže," spustila profesorka McGonagalová, "každý koho přečtu, půjde sem a já mu na hlavu dám Moudrý klobouk, který určí do jaké koleje půjdete" a začala číst.
"Green Malcolm" šel do Mrzimoru, pak nějaké dvě holky šly do Havraspáru, nějaký kluk do Zmijozelu, další tři šli do Nebelvíru a Mrzimoru ještě přibyli dva studenti.
"Raillová Aurora," přečetla konečně profesorka její jméno, ale mluvila dál, "k nám přestoupila z Austrálie a tady nastoupí do šestého ročníku," Rora vykročila k profesorce, ta jí nasadila Moudrý klobouk a všichni čekali, kam ji zařadí.
"Zajímavé," ozval se hlásek, který nepochybně patřil klobouku, "jsi chytrá, odvaha ti taky nechybí, vidím taky, že bys pro přátelé udělala téměř cokoli, ale máš i špatné vlastnosti. Například dokážeš lhát opravdu mistrovsky. Takže je tu otázka: Kam tě mám poslat? Nemůžu se rozhodnout, tobě by vyhovoval Nebelvír i Zmijozel. Ale kam tě pošlu?"
/Nechci ztratit přátele z Nebelvíru a nechci si znepřátelit Zmijozelský, ale v podstatě to přátelé nejsou. Vlastně bych je vůbec neznala nebýt Pansy. A v Nebelvíru bych se asi cítila líp,/ přemýšlela Rora trochu vyděšeně z toho, že k ní klobouk mluví.
"Dobře, tak ať je to NEBELVÍR," poslední slovo už vykřikl. U Nebelvírského stolu se ozval potlesk. Rora se opatrně koukla ke Zmijozelskému stolu a viděla Pansy a Malfoye s nevěřícnými pohledy, asi si mysleli, že půjde k nim do Zmijozelu.
Rora rychle šla k Nebelvírskému stolu a sedla si vedle Hermiony, která jí tam udělala místo, aby si mohla Rora kam sednout.
"Nad čím se tak dlouho rozmýšlel Moudrý klobouk?" vyřkla Hermiona otázku, na kterou se Roře nechtělo odpovídat, ale nakonec jim to pověděla.
"Klobouk se nemohl rozhodnout, kam mě má poslat. Prý mám vlastnosti i pro Nebelvír i pro Zmijozel." Všichni byli docela zaražení až Harry Roru uklidnil.
"Mě chtěl taky poslat do Zmijozelu, tak si z toho nic nedělej," řekl Harry téměř nezúčastněně.
"A Hermionu chtěl poslat zase do Havraspáru," doplnil ho Ron.
"Díky," všechny obdařila zářivým úsměvem.
"Myslím, že jsi Parkinsonový a Malfoyovi vytřela zrak - asi si mysleli, že půjdeš k nim - do Zmijozelu," prohlásila Hermiona s výrazem zadostiučinění.
"Už vidím Pansy, jak se na mě zítra vrhne a zahrne mě horou otázek typu: Jak to?" rozesmála se Rora.
Zbytek slavnostní večeře probíhal v klidu. Rora se dlouho nesmála tak, jako tady. Teď byla ráda, že odjela z Austrálie. A umínila si, že hned zítra napíše dopis kamarádům ze školy a zvlášť mudlovským kamarádům. Na všech ve Velké síni už byla vidět únava po dlouhé cestě vlakem a po úžasné večeři o několika chodech. Rora netušila, že se do jejího žaludku vleze tolik jídla, ale naproti Ronovi, který snědl dvakrát tolik co ona, se jí zdálo, že toho snědla akorát.
"Jako vždycky se naši skřítci vyznamenali a udělali výborný hodokvas," začal Brumbál svou řeč a vstal, "než se všichni odeberete do svých ložnic, chci vás upozornit na několik věcí. Za prvé všem žákům je přísně zakázáno chodit do Zapovězeného lesa bez doprovodu učitele," přejel všechny pohlede a zastavil se u Harryho, Rona a Hemiony, kteří se na sebe s úsměvem podívali, "a za druhé tento rok se bude konat poprvé v historii Bradavic výměnný pobyt studentů. Více se dozvíte příští týden. A za třetí vám představuji nového profesora Obrany proti černé magii, pana Roberta Parkinsona." Ozval se potlesk. "Přeji vám dobrou noc," popřál jim Brumbál a všichni se začali rozcházet do svých společenských místností a prefekti odváděli prváky. Harry šel s Rorou, protože Ron s Hermionou byli prefekti. Ve společenské místnosti už na ně čekali.
"Mně tu něco nehraje," ozvala se Hermiona se znepokojeným výrazem ve tváři.
"Co tím myslíš Hermiono?" zeptal se Ron.
"Nelíbí se mi příjmení toho nového profesora. Má stejné příjmení jako Parkinsonová. Myslím, že jsou příbuzní," a znovu se zamračila.
"Tak já se jí zkusím nenápadně zeptat," nabídla se Rora.
"To by bylo skvělý," reagoval hned Ron, "víš, jaká je výhoda mít někoho, s kým se zmijozelští baví?!," usmál se škaredě Ron.
"Tak domluveno," ukončila debatu Rora, "jdu spát. Dobrou noc," a odešla do ložnice. Asi po 10 minutách šli i Harry, Ron a Hermiona, které se pořád nelíbil nápad, že Rora bude vyzvídat u zmijozelských.
Autor Nelčik, 18.07.2011
Přečteno 306x
Tipy 2
Poslední tipující: Lavinie
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí