Americký sen

Americký sen

Anotace: XXV.díl Polibek

Stála jsem s Ephraimem přede dveřmi výškového domu a rozhlížela se okolo.

„Je to tu docela pěkné, co myslíš?“ prohodila jsem a sledovala ho, jak přešlapuje na hraně chodníku s rukama v kapsách.

Potom, co jsem na něj promluvila, se ke mně otočil a usmál se.

„Jo, je to pěkné, tobě by se tu líbilo?“ zajímal se.

Pokrčila jsem rameny. „No, já nevím, bydlel bys tu přece ty…“

Jeho úsměv lehce povadl. Vyndal si ruce z kapes a čtyřmi rozvážnými kroky přešel až ke mně. Pohlédl mi do očí a znovu se usmál.

Jeho blízkost mě uváděla do rozpaků. Chtěla jsem si zastrčit pramínek vlasů za ucho, jak jsem to měla ve zvyku, ale předběhl mě a udělal to za mě.

Srdce mi začalo zběsile tlouct. Ztratila jsem řeč a zůstala stát bez hnutí. Zatímco Ephraim se usmíval a bezostyšně si prohlížel mou tvář.

Někde vzadu, za námi, jsem zaslechla klapání podpatků, které se s každým krokem přibližovalo a vyrušilo nás. Ephraim otočil hlavu a já vykoukla zpoza jeho ramene. Spatřila jsem dámu, přibližně ve věku mé matky, s vlasy vyčesanými do drdolu a rty zvýrazněnými rudou rtěnkou.

„Dobrý den, jdete se podívat na ten byt?“ zeptala se a usmála se na nás. Možná působila přísně, ale rozhodně tak nevystupovala.

Ephraim přikývl. „Ano!“

Dáma v drdolu k nám přistoupila ještě o kousek blíž, štos papírů si přendala z pravé ruky do levé a poté si s námi postupně potřásla rukou.

„Mé jméno je Amanda Johnsnová a mám na starost prodej bytů v této oblasti. Kdyby se vám tedy nelíbil tento byt, můžeme se společně poohlédnout po nějakém jiném,“ usmála se a vydala se ke dveřím, „stačí, když mi nastíníte, jakou byste asi měli představu, ano?“ ohlédla se za námi s dalším úsměvem.

Ephraim i já jsme přikývli a vydali se za ní.

„Je docela upovídaná,“ poznamenal Ephraim šeptem, zatímco jsme za Amandou kráčeli do schodů a poslouchali její výklad o bytě, který jsme zatím ještě ani neviděli.

Pousmála jsem se a dloubla jej do žeber. „Dávej pozor, později by se ti ty informace mohly hodit…“

Zazubil se. „Od toho tu mám tebe,“ řekl měkce.

Rozpačitě jsem se usmála a chtěla něco odpovědět, ale v tu chvíli Amanda zastavila na posledním schodu a poznamenala: „Tak jsme tady!“

Poté z kabelky vytáhla svazek klíčů a začala mezi nimi hledat ten správný. Já se mezitím pozorně rozhlížela.

Dům neměl výtah, což by mně osobně nevadilo, ale nevěděla jsem, jak je na tom Ephraim. Chodby byly tmavé a chladné, zábradlí zrezivělé a stěny zašedlé. Z ulice dům vypadal rozhodně přívětivěji než zevnitř. Ovšem stačilo by jen trochu péče a mohl by vypadat úplně jinak.

„No konečně,“ zaradovala se Amanda, když našla pasující klíč a dveře bytu jím odemkla. Poté ode dveří odstoupila a nechala nás vejít jako první.

„Páni!“ proklouzlo mi mezi rty, když jsem na konci tmavé místnosti spatřila vysoké okno s výhledem na Empire State Building. Venku už se dávno setmělo, takže byla osvětlená a vypadala prostě kouzelně.

Amanda se usmála. „Ano, ten pohled uchvátí každého,“ řekla a rozsvítila, čímž kouzlo pominulo.

Byt byl holý, nezařízený. Přesto se mi líbil. Měl vysoké stropy a velké místnosti. Lesklá dřevěná podlaha ve mně vzbuzovala chuť k tanci a útulná teplá kuchyň přímo vybízela k vaření.

„Myslím, že vás tu teď na chvíli nechám o samotě, ať máte možnost se rozhodnout, zda byt koupíte nebo ne,“ řekla Amanda poté, co nás provedla po všech místnostech.

Chtěla jsem namítnout, že byt nekupujeme spolu, ale Amanda mě ke slovu nepustila.

„Počkám na vás na chodbě,“ upozornila nás a zavřela za sebou dveře.

Najednou jsem se přistihla při tom, jak si představuji, že tady bydlím. V mysli jsem viděla, jak ráno vstanu, přichystám v kuchyni snídani a pak si ji sním u dlouhého jídelního stolu, který jsem si vždycky přála, ale neměla jsem na něj místo. Tady místo bylo, vešlo by se toho sem spoustu. Mohla bych si sem přestěhovat celý svůj byt a ještě by tu zbylo místo… Zbylo by tu místo pro někoho dalšího…

Otočila jsem se k Ephraimovi. „Ten byt je nádherný, koupíš ho?“

Ephraim se nerozhodně rozhlížel kolem sebe.

„Hezčí byt jsem opravdu neviděla,“ přesvědčovala jsem ho, ale stále se tvářil nerozhodně.

„Dobře, počkej,“ řekla jsem a přešla na konec místnosti, abych zahasla světlo. Pokoj zalila ledově černá tma a vzápětí se nám naskytl stejně uchvacující pohled z okna, jako když jsme sem vešli poprvé.

„Ten výhled je přece… dokonalý,“ vydechla jsem úžasem a pomalu přešla zpět k Ephraimovi. Jeho tvář byla pohlcená tmou, ale ostré hrany jeho obličeje byly osvětlené stříbrnou barvou měsíce, který se sem vkrádal skrze okna.

„Já vím, je to nádhera, ale… nechci bydlet v tak velkém bytě sám…“ řekl a zněl trochu smutně, avšak smířlivě.

Otevřela jsem pusu, ale nevěděla jsem, co bych měla říct. Pomalu jsem ji tedy zase zavřela a dívala se do lesknoucích se Ephraimových očí.

V tom okamžiku se mě zmocnila nepřekonatelná chuť se ho dotknout. Snad mi tma dopomohla, abych se k tomu opravdu odvážila a já opatrně přiložila svoji dlaň k jeho nasvětlené tváři. Chviličku jsem na ní spočinula a poté konečky prstů pomalu sjížděla dolů. Ephraim rychle přitiskl svoji dlaň na hřbet mé ruky, aby ji na své tváři přidržel. Zachvěla jsem se, napříč tomu, že jeho kůže byla téměř vřelá.

Najednou se otevřely dveře a v místnosti se rozsvítilo. Ephraim i já jsme své pohledy stočily ke dveřím, v nichž stála Amanda. Tvářila se trochu vylekaně. „Promiňte, já… nechtěla jsem vás vyrušit, ale…“

Ephraim se na mě usmál a poté pustil moji dlaň, která se pomalu sesunula dolů. Zčervenala jsem, ale také se pousmála.

„Ehm… takže, jak jste se rozhodli?“ zajímala se Amanda.

Ephraim ode mne odtrhl oči a pomalu přešel k Amandě. Stoupl si k ní velmi blízko, což ji uvedlo do rozpaků a mě poněkud vykolejilo, a něco jí zašeptal. Amandin výraz se náhle uvolnil a vzápětí na mě s úsměvem pohlédla. Poté přikývla a podala Ephraimovi svoji vizitku.

Zmateně jsem celou situaci sledovala. Potom se ke mně Ephraim otočil a usmál se tak, že se mi málem podlomila kolena.

„Půjdeme?“ zeptal se.

Jakmile jsem se trochu vzpamatovala, přikývla jsem a vydala se za ním.

„Děkuji a na shledanou!“ řekl a potřásl si s Amandou rukou. Také jsem se s ní rozloučila a poté jsme společně vyšli na chodbu, zatímco Amanda zůstala v bytě.

„Co jsi jí to šeptal?“ vyzvídala jsem.

Usmál se a zakroutil hlavou na znamení toho, že mi to neprozdradí.

S povzdechem jsem se zamračila, když v tom udělal něco neočekávaného. Chytil mě za ruku. Ani se na mě při tom nepodíval. Prostě mě jen držel a postupně scházel schody. Bylo to tak zvláštní. Oba jsme byli dospělí a drželi jsme se za ruce jako malé děti ve školce, přece bych však tenhle prostý dotyk nevyměnila za nic jiného. Bylo to krásné.

Když jsme vyšli na ulici, zastavila jsem se a Ephraim se ke mně otočil čelem. „Tak teda budeme hledat dál?“ zeptala jsem se a snažila se zhluboka dýchat.

O krok přistoupil. „To záleží na tobě…“

Nechápavě jsem na něj pohlédla. „Jak to, na mě?“

Shlédla jsem k našim rukám. Ephraim udělal totéž a pak propletl své prsty mezi mými. Srdce se mi opět rozbušilo.

Vzhlédla jsem k jeho tváři a on se ke mně maličko naklonil, pak čekal, co udělám já. Doslova mě k sobě vábil, nemohla jsem odolat a také se k němu naklonila blíž. Potěšilo ho to. Lehounce se usmál a rty se mu při tom zvolna pootevřely. Přiblížila jsem se mu ještě o kousek a on mi položil dlaň levé ruky na tvář, zatímco pravou ruku i nadále ponechával spletenou s tou mojí. Jeho dotek byl příjemně hřejivý, zavřela jsem oči a tváří vyšla jeho ruce vstříc jako kočka, která se nechává hladit. Jeho dech mě polechtal na rtech. Mírně jsem se usmála a pak ucítila jeho nos vedle toho svého. Takovou blízkost už jsem nemohla dál snášet, poslepu jsem vyhledala jeho ústa a lačně se k nim přitiskla.

Ephraim se ke mně o krok přisunul a naše těla se dotkla. Pravou rukou jsem ho objala kolem pasu a přimkla se k němu ještě o něco víc. Poté už jsem se soustředila jen na naše rty.

 

Autor Veronikass, 20.10.2012
Přečteno 357x
Tipy 12
Poslední tipující: střelkyně1, Nergal, Rezkaaa, kourek, Anne Leyyd, Klaný, katkas
ikonkaKomentáře (33)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

33 Ephraim při jedné prohlídce jednoho bytu (je jedno kde), to je na mne příliš:(

21.10.2012 12:25:19 | Lilien

Myslím, že nikdo nechápe co si tím chtěla říci :)

21.10.2012 13:07:22 | Klaný

Vzhledem ke skutečnosti, že jiný muž se vedle hrdinky ani nemihl, jeho neustálé jmenování je pouhá fascinace svým snem.

21.10.2012 13:09:44 | Lilien

Ephraim má jméno, proto nevidím důvod, nazývat ho jakkoli jinak...

21.10.2012 13:22:39 | Veronikass

Ano, toho Ep... si tak nikdo nemůže splést s někým kdo tam ani není:)))

21.10.2012 13:26:55 | Lilien

Mrzí mě, že jsem všechny Ephraimy nezvýraznila tučně, možná by se ti lépe počítalo, kolik jich tam vlastně je...

21.10.2012 13:47:06 | Veronikass

To je zbytečné, na to jsou jednoduché PC funkce, ale zase by se ten vysněný pěkně ztučnil:)))

21.10.2012 13:51:03 | Lilien

Nějak nechápu smysl tohoto "postřehu-komentáře" - přece si čtu příběh kvůli ději a ne abych počítala kolikrát se tam vyskytne určité jméno, nebo slovo, ne? Na opakování slov jsem docela alergická, ale v tomto případě jsem to ani nezaregistrovala, nijak mě to nerušilo ve čtení... Naopak by mě rušilo, kdyby tam bylo místo Ephraim třeba "muž" - do tohoto příběhu se zrovna tohle nějak nehodí, je to prostě Ephraim. Navíc je to velmi pěkné jméno :)

21.10.2012 15:13:47 | Anne Leyyd

Ann má naprostou pravdu :)))

21.10.2012 16:31:18 | Klaný

:)

21.10.2012 16:44:28 | Anne Leyyd

souhlas - mně se to jméno taky moc líbí, sice jsem tu o něj zakopla náhodou, prózu na pokračování na netu moc nedávám, ale to jméno se mi líbí už dlouho :o)

21.10.2012 15:33:38 | hanele m.

Jméno jsem vůbec nehodnotila, ale může být tak krásné, že vystačí samo o sobě:)))

21.10.2012 15:37:50 | Lilien

Dotyčný nemusí být nijak jmenován ani označován, aby bylo jasné o koho jde. Ep... mi zůstal jako jediný dojem.

21.10.2012 15:16:13 | Lilien

To je škoda, že ti zůstal jen tento dojem. Nicméně si myslím, že toto závisí na názoru autora, jak píše a jak to vyhovuje jemu...

21.10.2012 15:20:55 | Anne Leyyd

Jistě, je to jeho dílo a pouze můj dojem.

21.10.2012 15:22:25 | Lilien

Krásné, krásné, krásné! Proč v tom nejlepším konec??? :´( (řečnická otázka ;))
Jinak souhlasím s Klaný a nesouhlasím s kutim - podle mě je vážně jedno, kde se Tvůj děj bude odehrávat, ale podle mého je New York prostě kouzelnější místo, než nějaká česká vesnice nebo město (i když sebehezčí), nebo možná proto, že ne každý v něm byl a vidíme jen občas ty scény ve filmech z některých jeho zákoutí, tak se nám více líbí a jeho prostředí nás přitahuje... Těžko říct. Každopádně se mi velmi líbilo i prostředí Ticina, takže jako Tvůj dlouhodobý čtenář mohu naprosto svědomitě prohlásit, že místo děje absolutně nehraje roli v takovém velkém úspěchu Tvého psaní ;)
Opravdu se nemůžu dočkat zítřka, až přidáš nový díl! Přeji hodně inspirace! :)

20.10.2012 22:19:29 | Anne Leyyd

Tak teď jsem vážně dojatá. Sedím zrovna s našima v obýváku a každý si něco čteme a když mi přišel komentář od tebe, musela jsem se o něj s nimi podělit (tátu dojal taky). Moc ti děkuju, opravdu jsi mě jím hrozně potěšila. Moc si toho vážím... :-)

20.10.2012 22:44:16 | Veronikass

Tak to jsem opravdu moc ráda :) No, jen jsem vyjádřila to, jak to na mě působí a jak to vidím :)

20.10.2012 22:54:45 | Anne Leyyd

Tak to jsem ráda, že tě to těší. I mě těší samotný komentář mých čtenářů, kterých už je málo :) Těším se na další pokračování!

20.10.2012 21:03:21 | Klaný

To, že je jich málo, neznamená, že nepíšeš hezky. Víš, lidé jsou závistiví a neradi chválí. Nenech se tím odradit a piš rozhodně dál...

20.10.2012 21:10:01 | Veronikass

Krásné, jsem ráda za ty dva! :) A musím s Kutim nesouhlasit...ta obliba čtenářů není jen v tom, že děj se odehrává v New Yorku...děj by se mohl odehrávat klidně v Praze, v Liberci, či v nějaké španělské vesnici, bylo by to jedno...protože ty zaujmeš daleko více faktory. Jako je tvé samotné psaní, charaktery osobností, události a činy, podrobný a zábavný popis či dostavení chuti při popisu tvých jídel. :)))

20.10.2012 20:54:22 | Klaný

Díky, něco podobnýho jsem chtěl napsat, jen svými slovy :) New York a Amerika sice vůbec není můj šálek kávy (jak psal Kuti), ale Veronikass určitě ví, proč to čtu. Velmi zjednodušeně, příběh má svý nevinný kouzlo. A k opakování slov zejména jmen. Někde by možná šlo vynechat, nebo se tomu vyhnout, ale to je už věc autora, mně osobně to při čtení neruší.

10.11.2012 12:36:54 | Nergal

Popravdě si vlastně nejsem jistá, proč mé příběhy čteš. Jsi jediný člen mužské populace, kdo to čte. Ani od bráchy to nečekám a taťka sice tvrdí, že se mu to líbí, ale nikdy nedošel dál, než k páté kapitole. Tím chci říct, že mě to od tebe strašně těší a jsem ti za to vděčná. Vážím si tvého času...

10.11.2012 13:37:57 | Veronikass

Děvucho jedna! Jak to, že to nevíš? :) Příběh se sice odehrává na místě, který mi sympatický moc není. Mám velkoměsta spojený se spěchem, ale ten až tolik právě u tebe není.. je tu prostor pro city, přemýšlení. Vše píšeš decentně a nezkaženě. Místy je to až naivně snový v dobrém slova smyslu. A krom toho se mi líbí popis hlavní hrdinky, její myšlenkový pochody, trochu i dětskost, to jak se dívá na svět a přijde mi, že víc sní .. je plná ideálů, není až tak pragmatická. Tak asi proto. Stačí takhle?

PS: Pozdravuj taťku, ať zas začne číst. Jo a nikdy jsem o sobě netvrdil, že jsem normální. :)

10.11.2012 16:08:11 | Nergal

Děkuji za tak milá slova. Vždycky mě dostane, že dokážeš popsat, co v příběhu vidíš a jak jej vnímáš. Očividně ho jen tak nepřelítneš, ale opravdu přečteš a toho si fakt vážím. :-) Být normální zní stejně divně. Je fajn, že jsi svůj...

10.11.2012 20:30:56 | Veronikass

Děkuji ti, milá Klaný. Tím, co jsi mi napsala jsi mi vykouzlila úsměv na rtech. Je to jako pohlazení číst si tvé hezké komentáře. Často jsi to právě ty a další hrstka mých čtenářů, kvůli kterým v psaní pokračuji. Moc ti za to děkuji... :-)

20.10.2012 21:00:50 | Veronikass

Takhle to utnout.. :D to bylo opravdu kruté... :) tohle si přímo žádá pokračování co nejdřív.. Opravdu nádherné... ale tu Amandu za to vyrušení bych nejradši zaškrtila.. takhle jsem se do příběhu snad ještě nikdy nepoložila.. Obdivuju tě
Konečně s podpisem Zuzana

20.10.2012 20:23:27 | nepřihlášený komentátor

Milá Zuzi, děkuji ti za krásné komentáře, které mi pomáhají v psaní. Jsem ráda, že se ti kapitolka líbila, za to utnutí se omlouvám, dnes pro mě bylo psaní trochu náročnější, ale chtěla jsem přidat alespoň kousek pro své věrné čtenáře. V další kapitole navážu, takže se nemusíš bát, že bys o něco přišla. Pokračování přidám zase zítra...

20.10.2012 20:27:38 | Veronikass

Aaa já chci další honem honem =D nevydržím čekat! =D

20.10.2012 20:06:31 | nepřihlášený komentátor

Dnes už pokračování nestihnu, ale zítra se tu určitě objeví... :-)

20.10.2012 20:28:47 | Veronikass

tak do zítřka t snad nějak přežiju =D

20.10.2012 20:46:54 | nepřihlášený komentátor

tady musím opravdu moc pochválit,pěkně a čtivě napsané,nenudila jsem se ani chvilinku až do samého konce:))

10.11.2012 17:28:32 | střelkyně1

Děkuji ti, to mě moc těší... :-)

10.11.2012 20:24:55 | Veronikass

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí