Poté 3.část

Poté 3.část

Anotace: Tak schválně, kdo to čekal? A omlouvám se za to, že je Ben zase postrčen trochu do pozadí.

Sbírka: Poté

Za městem Ben na chvíli zastavil. Otevřel malou krabičku se světle hnědými prášky a tři si vzal. Ruslan mu sice posledně dával jen dva, ale teď bude muset vydržet ve střehu o dvanáct hodin déle.
Když prášky polkl a zapil, znovu se rozjel.
Kličkování mezi kameny, vyšími rostlinami a sutinami už mu nepřišlo zdaleka tak soustředění hodndé, jako když jel sem. Navíc hezky svítilo slunce, proto viděl případné překážky už na dálku.
Za několik hodin dojel k průsmyku. Nepříjemné vzpomínky ho stále děsily a jediné, co mu pomohlo nabrat sílu k sešlápnutí pedálu a projetí tou úzkou cestou nebylo kupodivu jen denní světlo, ale také pomyšlení na Ruslanův revolver, který, pokud si správně vzpomíná, měl i po tom co ho napdali mutanti zastrčený za opaskem. Ta zbraň musela mít velkou cenu.
Ano, Benovi se nelíbilo, že myslí na to jak okradete mrtvého druha. Přesto věřil, že mu bude zbraň rozhodně víc k užitku. Jen aby tam ještě ležel. Ozáření ho mohli odvléct kdoví kam. Možná za ty myšlenky mohl i barman U Mutanta, na kterého si Ben, i když nerad, vzpomněl.

xxx

Na místě, kde Ruslan zemřel, byla půda nasáklá krví. V blízkém okolí byly roztahány cáry rudého oblečení a nejspíš i masa. Ben se to snažil moc nevnímat a rychle hledal zbraň. Když mu po pár minutách došlo, že z auta toho moc neuvidí, vystoupil. Revolver se zaleskl mezi dvěma kameny z rozpadlého závalu.
Pozorně se kolem rozhlédl a jedním skokem ke zbrani přiskočil. Rychle ji sebral a zaběhl zpět do auta.
Neuvěřitelné, jak se za takovou chvíli může člověku na takovém místě zrychlit tep.

xxx

Pomalu se rozednívá, takže za chvíli bych měl být v Peace. Schválně kolik dostanu zaplaceno... Přemýšlel Ben.
Za pár minut už viděl oplocení tábora a věž B1. Zvláštní bylo, že světlomet ještě svítil a byl namířen k zemi.
To se Benovi nezamlouvalo. Obzvláště se mu nelíbila otevřená hlavní brána a mrtvé tělo Jearbacha, visící z věže A2. Tep se mu stejně jako dýchání zrychlil. Ben si několikrát po sobě promnul oči aby tomu co vidí uvěřil.
,,Sssssssssakra!´´ sykl, pak zatřepal hlavou. Chtěl se hned otočit a vrátit se co nejrychleji zpět do Safety, ale ukazatel benzínu mu nepřál.
,,Dobře, benzín je v nádrži u skladiště. Dojedu kam dojedu a zbytek ujdu pěšky. Naberu benzín do kanistrů, doleju nádrž a vrátím se do tý díry...´´ mluvil si Ben pro sebe. Když se tak zamyslel, docela ho to uklidňovalo.
Momentálně mu nervozita nedovolila přemýšlet nad tím, že všichni jeho přátelé jsou zřejmě mrtví. Prostě chtěl jen co nejrychleji zmizet.
Revolver, který ,,ukradl´´ mrtvému veteránovi, vyndal z přihrádky a strčil si ho za pásek. Měl takové tušení, že dnes ho ještě bude potřebovat.
Jel na co nejnižší spotřebu, bohužel ani to mu nepomohlo a dodávka po pár metrech zastavila. Jak je to možný? Přece se muselo počítat s rezervou? Možná že někde špatně odbočil a tak jel trasu pár kilometrů delší, kdo ví. Benovi tedy nezbývalo nic jiného, než tasit zbraň a vystoupit. Potrhané stany, rozbité dveře a okna u domů a mrtvá těla jak lidí, tak ozářených, Benovi na klidu vůbec nepřidávali.
Pomalu kráčel ulicí potřísněnou krví a neustále se kolem sebe rozhlížel. Do teď naštěstí a možná kupodivu nemusel použít zbraň. Byl rád, neboť si ani nebyl jistý, zda by zasáhl cíl. Po chvíli se Ben zastavil s upřeným pohledem na Hell House. Jasně vyčníval z řady ostatních zničených domů, protože jako jediný měl dveře stále zavřené a pevně zasazené do pantů a okna za mřížemi nerozbitá. Harry věděl proč investovat do masivních dveří, když klub budoval.
Ben se nejistě přiblížil a vzal za kliku. Bylo zamčeno, ale jako bývalý vyhazovač a bratr majitele měl u sebe klíče a ty neváhal použít. Vzal ten správný, vsunul jej do zámku a dvakrát otočil. Dveře se s lehce přeslechnutelným vrzáním otevřely.
Když vstoupil, k jeho radosti na něj z poza baru vykoukla hlaveň dvouhlavňové brokovnice. Pokud ví, ozáření zbraně používat neumějí.
,,Bene!´´ zvolal Paul. ,,Rychle zavři a pojď k nám´´
Ve stejnou chvíli co domluvil se ukázal i Gordon, který byl do teď za barem pro Benovi oči skrytý.
Ben poslechl, rychle zamčel a přiběhl k nim. ,,Co se tu stalo?´´ vychrlil.
,,Nevíme, Bene. Kamera u hlavní brány, ta na kterou jsme napojeni, přestala fungovat už deset minut před tím, než to vypuklo.´´ řekl Paul a postavil se.
Gordon jen s flaškou vodky v ruce přikyvoval.
,,Co vypuklo? A co Harry?´´
,,Chaos. Všude.´´ odpovídal Paul.
,,Úplnej chaos.´´ dodal Gordon a jednou si loknul. Pak podal flašku Benovi, ten ji převzal, ale zatím se nenapil.
,,A o bráchu se neboj. Je zamčenej v kanclu.´´ pokračoval Paul. ,,Mě a Gordona poslal zkontrolovat hlavní vchod. Karl šel zamčit ten v zadu.´´
,,Takže kolik vás žije?´´
,,No, my víme jen o těch co jsou tady. A to jsou zaměstnanci a šéf.´´
,,A já.´´ doplnil Gordon Paula. ,,Těžko uvěřit, že mě právě moje závislost na chlastu zachránil před smrtí. Kdo ví, kdybych byl jako ostatní a chodil sem až po otevření a odcházel hned po zavíračce, možná bych byl už mrtvej.´´

xxx

Už nějakou dobu seděla většina přeživších u Harryho v kanceláři. Počáteční vysvětlování a radost ze setkání už bylo pryč. Teď byl čas na přemýšlení o tom, jak se dostat pryč.
,,Karl už se dlouho nevrací...´´ z části pro sebe vypustil Gordon.
Harry vyskočil ze židle. ,,No do prdele! Uplně jsem na něj zapomněl!´´
,,To nebude dobrý...´´ zvedl se Paul. ,,Půjdem se po něm podívat?´´
Na to vstali i všichni ostatní a upřeli své pohledy na Harryho, aby rozhodl.
Trvalo mu to docela dlouho, ale pak jasně řekl, že už se prostě přidal k dalším mrtvým z tábora. Tahle odpověď se Benovi a Paulovi nelíbila. Ale na druhou stranu to pro ně znamenalo, že nemusí jít zbytečně riskovat krk.
,,Harry má pravdu. Prostě to nezvládl a my bychom se měli pokusit odtud dostat, aby jsme neskončili jako on.´´ ozvala se doposud nevýrazná postarší uklízečka Tara.
,,Pak je jasno.´´ pronesl Harry. ,,Shodli jsme se na tom, že s naší situací musíme něco dělat. Co navrhujete?´´ pokračoval.
,,V hlavní budově musí být vysílačka.´´ okamžitě seznamuje Paul ostatní se svým plánem. ,,Můžeme tam dojít, zavolat pomoc a pak se znova někde zabednit a prostě jen čekat.´´
,,Vysílačka bude rozbitá. A z nejbližšího tábora to sem trvá dvacet čtyři hodin. Myslím, že přes noc nevydržíme...´´ zamítl Harry.
,,Ale aspoň to můžeme zkusit.´´ stál si Paul za svým.
,,Dobrá, budeme hlasovat. Kdo je...´´
,,Mám venku dodávku.´´ přerušil ho Ben.
,,Tak ty máš dodávku a my tu ještě sedíme?´´ mírně se rozčílila Tara. Zbytek jen čekal na reakce ostatních.
,,Ale není v ní benzín.´´
,,Neježďaj tyhle starý vojenský dodávky na naftu?´´ podivil se Gordon.
,,Teď je to přece jedno. Důležitý je, že nemá palivo.´´ umlčel Gordona Ben a pak pokračoval ve vysvětlování. ,,U skladiště je několik nádrží s palivem. Můžeme každý vzít jeden kanistr, donést ho k autu, vyprázdnit, a pak k nádrži dojet a doplnit co se vleze. No a pak můžeme jet rovnou do Safety, cestu znám.´´
,,Žasnu nad tvým odborným vyjadřováním, Bene...´´ porýpnul ho přiopilý Gordon. Ostatní ho, jako obvykle, ignorovali.
,,Dobře. Kdo je pro bráchův návrh?´´
Všichni zvedli ruce, tak se začlo s přípravami.

xxx

,,Paule, ty s brokovnicí půjdeš vepředu. Bene, ty zase s revolverem úplně vzadu.´´ rozděloval pozice Harry. ,, Gordone, tvou zbraň prozatím dostane Tara. Pil jsi a já mám strach, že by si s ní nadělal víc škody, než užitku.´´ Gordon nic nenamítal a zbraň, kolt 357, předal zamračené uklízečce. ,,Já půjdu uprostřed a budeme se snažit držet se sami sobě co nejvíc nablízku. Rozuměli všichni?´´ Harry pohlédl na bledé oblíčeje přátel a bratra.
Jako odpověď všichni nesměle kývli. Kupodivu si Ben ani Paul nestěžoval na svou nevýhodnou pozici.
Už otevřít dveře od kanceláře stálo všechny mnoho nervů a co teprve dveře na ulici. Nebyli to vojáci ani superhrdinové. Byli to jen obyčejní lidé. Nikdo z nich, až na Harryho, který praocval dva roky u sběračů, v životě nestřílel na pohyblivý cíl. A už vůbec ne na krvelačný pohyblivý cíl, který vám dovolí maximálně jeden výstřel. Tedy pokud se jedná o atleta. Ale obyčejným ozářeným se měli v plánu vyhýbat a pokud možno do nich zbytečně nestřílet, aby nepůsobili moc velký hluk.
Bylo něco kolem poledne, což znamená hodně slunce, málo mutantů. Proto si mohli dovolit chvíli běžet. Zpět s kanistry to už nepůjde tak lehce a čas se nedá zastavit.
Tara je podstatně spomalovala. Už po pár metrech nemohla popadnout dech.
,,Běžte... nečekejte na mě...´´ volala lapajíc po dechu za vzdalující se skupinou. Ta ale zastavila.
,,Kdyby jste nevážila jak dospělej nosorožec, dýchalo by se vám líp!´´ zavolal Gordon.
,,Běžte...´´ ignorovala Tara jeho narážku. ,,Jen tu semnou nechte toho vožralýho hajzla, ať ví, že příště už mě nemá urážet.´´
,,Dobře, počkejte tu na nás. Jak se budeme vracet, vyzvedneme vás tu.´´ zavolal Harry. ,,A ty Gordone, slyšel si, ne? Můžeš být rád, že tě sebou takhle opilýho vůbec taháme. Dneska každýho jen urážíš.´´
Gordonovi se samozřejmě nechtělo, ale očividně neměl na výběr. Otočil se tedy a šel směrem k Taře sedící na okraji cesty opřená zády o dům. Ostatní se opět dali do běhu.

xxx

,,Počkat! Slyšeli jste to?´´ zastavil zničeho nic Ben, jen pár kroků od skladiště.
,,Já raděj ne.´´ Paul znervózněl a stoupl si vedle Bena.
,,Tam...´´ ukázal Ben do temného vchodu jednoho z domů. ,,Určitě tam bude nejmíň jeden ozářenej...´´ šeptal.
,,Fajn. Začneme pomalu ustupovat směrem ke skladu, ať nevzbudíme velkou pozornost.´´ řekl Harry pomalu udělal krok vzad.
,,Ok...´´ příkývl Ben, nejistě vykročil a pod botou mu zapraskaly střepy z lahve od piva, kterou tam někdo zřejmě pohodil. V tu ránu ztuhl.
,,Bylo to dost tichý, myslím, že to neslyšel. Pokračujme.´´ pobídl Paul. Ve stejnou chvíli z domu vyskočil ozářený a jen tak tak ho minul.
,,Sakra! Zdrhejte!´´ zařval Ben, ale neutíkal. Čekal, až se rozbehnou ostatní. Ti ale jakoby neslyšeli. Paul stál a upřeně zíral na mutanta vzpamatovávajíciho se z nárazu do zdi. Jakoby zapomněl, že drží v rokou brokovnici. Nebo si prostě jen nebyl jistý, jestli si hlasitý výstřel může dovolit. To Harry byl dochapřítomnější. Jen co se ozářený zvedl na kolena, zacílil a vystřelil. Kulka se mu prodrala mozkem.
,,Tak a teď až zdrháme.´´ řekl Harry a rozběhl se ke skladišti. Ben s Paulem ho následovali.

xxx

,,Vůbec se mi tu nelíbí.´´ rozhlížel se kolem sebe Gordon. ,,Hlavně ta krev na támhleté zdi na mě působí dost nepříjemně.´´
,,Mužeš už mlčet, Gordone. Akorát na nás ty potvory přivoláš.´´ napomenula ho Tara. ,,A na, tu zbraň si radějí vem. Harry sice říkal že si opilej, ale já si i tak myslím, že toho trefíš víc než já.´´ řekla a natáhla ke Gordonovi ruku s koltem.
Gordon se akorát chystal zbraň převzít, když si všiml, že z vchodu u domu přes ulici vyčuhují něčí nohy. Nohy oděné v maskáčích a obuté v kanadách.
,,No, zatím si tu zbraň nech. Mám pocit, že támhle bude něco lepšího.´´ řekl Gordon a ukázal na nohy. ,,Ten voják u sebe zbraň určitě měl. A když je voják tam, zbraň nebude daleko.´´
,,Jak myslíš, Gordone. Ale dávej si pozor. Víš že přes den ozáření většinou zalézají do temnějších míst. A to ten dům bezpochyby je.´´
,,Žádný strachy...´´ Gordon se zvedl a vykročil k tělu.
Přesně jak říkal. Jen pár metrů od mrtvého vojáka ležela útočná puška AK-103. Docela zachovalá. Její majitel se o ni určitě musel dobře starat. Gordon zbraň zvedl a vytáhl zásobník. Byl skoro prázdný. Zahodil ho tedy a začal s šacováním mrtvoly. Přece u sebe musí mít náhradní!
,,Bingo.´´ Gordon postupně vytáhl všechny tři zásobníky, které u sebe voják měl, a až na jeden, který skončil přímo ve zbrani, si je nastrkal do kapes.
Najednou uslyšel křik a jeden výstřel. Rychle se otočil a viděl, jak je jeden z ozářených zakouslý Taře do ramene a ostrými nehty jí drápal záda a hrudník.
Nebyl čas na přemýšlení. Gordon rychle zapřel pažbu zbraně o rameno, zacílil a vystřelil. Několik kulek vyletělo směrem k Taře a útočníkovi. První zasáhla ozářeného do ruky, ostatní skončily v Taře.
,,Sakra! Ten idiot to měl přeplý na dávku!´´ zařval Gordon. Jako by si chtěl dokázat, že on za to, že Taru právě zastřelil, nemůže. On přece zbraň nepřepínal. Už ji tak našel. Nemohl tušit, že vystřelí víc kulek po sobě.
Mutant vyrval Taře z ramene kus masa a otočil se na Gordona. Ten znovu vystřelil. Tentokrát už o něco přesněji. Kulky se prodraly hrudníkem ozářeného a několik jich ještě vylétlo zády ven.
Gordon se rozběhl k Taře, ale ta už byla mrtvá. Přejel jí rukou po obličeji aby jí zavřel oči. Pak usoudil, že na místě už nebude bezpečno. Rozběhl se tedy ke skladišti a doufal, že po cestě potká ostatní.

xxx

Ve skladišti bylo šero a rozhodně to tam nevypadalo bezpečně. Mezi krabicemi, bednami a sudy mohlo být ukryto spoustu ozářených.
,,Myslím, že bezpečnější to bylo venku...´´ zašeptal Paul. Chvíli poté někdo narazil do dveří. Všichni reflexivně uskočili. Dveře sice náraz vydržely, ale hluk vyrušil ozářené schované v prostorách skladiště. Z koutů začaly vysvítat nazelenále oči.
Všichni se nervózně shlukovali do těsného kruhu.
,,Tam!´´ najednou vykřikl Ben a ukázal na kovové schodiště vedoucí k nerozbitým dveřím.
Paul k vyběhl jako první a po cestě zvládl zastřelit jednoho atleta. Ben běžel v těsném závěsu za ním. Harry šel pomaleji a kryl je palbou.
Dveře byly zamčené.
,,Otevřete!´´ řval Ben a panicky mlátil na dveře s nápisem office.
,,Uhni!´´ Paul do dveří kopl a ty se vyvalily do temné místnosti.
Ben zaběhl dovnitř hned, Paul počkal na udýchaného Harryho. Společně zavřeli. Ben se chopil poblíž stojícího psacího stolu a přitáhnul ho před dveře.
,,Idioti, vzbudili jste je!´´ ozvalo se z temného rohu místnosti.
,,Co? Je tu ještě někdo?´´ Benovi oči si ještě nestihly přivyknout na tmu.
Paul nahmatal za zády rožínač, ale v místnosti zůstala tma. Asi prasklá žárovka nebo přerušené vedení.
Harry sáhl do kapsi pro baterku. Konečně bylo aspoň trochu vidět. V pravém rohu místnosti se krčil muž v reflexní vestě.
,,Sakra, Bene. To je ten co tě u nás zmlátil.´´ řekl Paul.
,,Jmenuji se Derek. A je to pravda, byl jsem to já. Ale omlouvám se. Nebylo v tom nic osobního.´´
,,Když nejsi opilej, umíš být i docela milej.´´ ušklíbl se Paul.
Ben, kterého se to týkalo nejvíc, jen mlčel.
,,Tak dost. Přetaňte se zabývat minulostí a pojďte přemýšlet, jak se odtud dostaneme.´´ rozkázal Harry.

xxx

Gordon ležel pod lavečkou a sledoval skladiště, před kterým stála skupinka asi patnácti ozářených.
,,Sakra, chybí mi chlast...´´ řekl si Gordon pro sebe a začal přemýšlet, jaká je šance, že ostatní ještě žijí.

xxx

Ben, Paul i Derek byli zapření vší silou o dveře, které zatím odolávaly nárazům ozářených. Harry byl se zbraní v ruce nachystán pro případ, že by dveře nevydržely.
Najednou se ozval hlasitý výbuch a nárazy ustály.

xxx

,,Kurva, to nebyl dobrej nápad!´´ řval Gordon a utíkal směrem od hořícího skladiště.
Jen doufal, že trefil nádrž s benzínem a nádrž s naftou zůstala nepoškozená.
Ze skladiště začali vybíhat hořící mutanti.

xxx

Po pár vteřinách ticha otevřel Ben dveře. Dobrá zpráva byla, že neviděl žádného ozářeného. Špatná, že skladiště bylo v plamenech. Dřevěné bedny s jídlem chytly během chvilky.
,,Jdeme!´´ řekl Paul a seběhl naštěstí kovové schodiště.
Ostatní běželi hned za ním. Část cihlové stěny skladiště byla zničená, proto nebyl problém dostat se ven, kde leželo několik uhořelých těl.
,,Snad to byli jen ozáření...´´ prolétl je pohledem Ben.
,,Hej! Ta nafta!´´ vykřikl Paul a ukázal na nádrž na druhé straně skladiště.
Derek nebyl seznámen s jejich plánem, tak nic nechápal. Jen se nervózně rozhlížel a nevěděl co dělat. Ale skladiště hořelo a venku sám zůstat něchtěl. Musel se jich držet. Když tedy všichni vyběhli k nádrži, následoval je.
,,Tak jo! Změna plánu. Dodávku už tu zřejmě nedoplníme, proto poberte co můžete. Každý nejmíň dva kanistry.´´ Harry přiběhl ke kovové polici s plechovými kanistry a začal je házet po ostatních. ,,Už plňte!´´

xxx

Gordon ležel v nákladovém prostoru dodávky a klepal se nervozitou. V takových chvílích se obvykle napije, ale teď nikde poblíž žádný alkohol nebyl. A na to, aby si šel nějaký obstarat, se moc bál.
Za několik minut někdo do auta vrazil.Gordon stuhl, ale pak slyšel Paulův hlas.
Gordon vyskočil ven a nervózní Ben ho málem zastřelil.
,,Sakra! Já mylsel že jste mrtví!´´ usmál se Gordon.
,,My si mysleli to samý o tobě. Hlavně když jsme viděli Taru. Co se stalo?´´ Harry mluvil a při tom naléval Naftu do nádrže.
,,A kdes vzal tu bouchačku?´´ zeptal se Paul a upřeně sledoval Gordonovu zbraň.
,,Na tom teď nesejde, dělejte!´´ přerušil je Ben, položil plné kanistry Paulovi před nohy a vlezl do auta.
,,A kdo je tam to?´´ ukázal Gordon na Dereka. ,,Počkat, někoho mi připomínáš...´´
,,Ne, neznáš ho. Potkali jsme ho ve skladišti.´´ skočil Gordonovi do přemýšlení Harry a začal nalévat druhý kanistr. ,,Bene, kolik to auto potřebuje?´´
,,Jak to mám vědět? Jel sem s ním jednou!´´

xxx

Ben seděl na místě řidiče, Harry vedle něj a Gordon s Derekem a Paulem seděli v nákladovém prostoru, odkud museli vyházet pár beden s jídlem.
Ben do sebe ještě hodil pár hnědých prášků a nastartoval.
,,Co to bylo?´´ zajímal se Harry.
,,Nevím. Ale vydržím díky tomu vzhůru.´´
,,Dej mi jich taky pár.´´ řekl Harry a natáhl se pro krabičku s prášky.
To už projížděli branou z tábora.
Ben se zrovna chytstal sešlápnout plyn a nechat Peace daleko za sebou, když za nimi někdo vyběhl. Nebyl to ozářený. Kičel ať zastaví a vemou ho sebou.
,,Hej! Zastav! To je Mlok!´´ mlátil Derek na kabinu řidiče.
Ben poslechl. Sotva zastavil, vyskočil dírou v plotě z tábora ozářený a srazil Mloka na zem. Ve stejnou chvíli vyběhlo branou i z okolních sutin několik ozářených.
,,Sakra! Šlápni na to, Bene!´´ zařval Harry a vyklonil se z okna, aby dobře viděl dozadu.
Několika mutantům se podařilo dodávky zachytit a drali se dovnitř. Ben tlačil plynový pedál skrz podlahu a nervózně se ohlížel. Proto si také nevšiml hromady sutin. Najel na ni levým kolem a dodávka se začala převracet. Když se všechny zbylé bedny namáčkly, stejně jako posádka, na pravou stranu, převrátilo se auto úplně. Chvíli jelo po boku až se zastavilo o dopravní značku.
Ben strčil do bratra a rychle vystrčil hlavu ven, kde se mu díval do očí ozářený. Myslel, že je to jeho konec, ale najednou mu nahodil obličej proud krve a mutant odpadl na stranu.
Autor vyskovak.cz, 23.11.2010
Přečteno 860x
Tipy 10
Poslední tipující: Marz, bez nápadu na přezdívku..., Camper, hybridka22, Míša S., Darwin
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Však se dočkáš :D

10.04.2011 10:26:00 | vyskovak.cz

Udrzujes nastavenou kvalitu, porad zadny zklamani.

09.04.2011 22:41:00 | Camper

Nevim jesi se mam urazit nebo děkovat, ale stejně dik :-D

23.11.2010 17:51:00 | vyskovak.cz

Hochu, ten kdo napsal tohle je nejspíš totální magor, ale ten děj mě chytil :D

23.11.2010 17:46:00 | Corsica

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí