Poté II. (2.část)

Poté II. (2.část)

Anotace: Když si nenapíšu o komenty, tak je očividně nedostávám, proto vás o ně znovu prosím, i když z nich teď mám trochu strach. Ale jak říkám, veřejně si to kritizovat nebudu, protože od toho tu jste vy :-)

Sbírka: Poté

,,Jsi nervózní?´´
,,Měl bych být?´´ otočil se Gordon na tázajícího se padesátníka v černých kalhotách, tmavě modrém tenkém svetru a neprůstřelné vestě.
,,Tak dnes jdeš poprvé služebně do ulic. To kadeti bývají nervózní.´´ odpověděl.
,,Já nejsem.´´
,,Tak to jde vidět, že neznáš tohle město.´´ muž se zasmál, strčil si do pouzdra u pasu teleskopický obušek, druhý podal Gordonovi, pak udělal totéž s malým revolverem ráže .38 a vykročil ke dveřím vedoucím na ulici. ,,Dneska se vyhneme nebezpečným místům, takže by nemělo být ani potřeba použít násilí.´´
,,Rozumím.´´ přikývl Gordon a snažil se držet stejnou rychlost chůze jako jeho zkušenější kolega.

xxx

Na místě, na kterém se tábor rozšiřoval, již stálo oplocení a proto byl počet mužů v živé hradbě stáhnut na polovinu. Harry měl díky tomu volno a tak ještě spal, zatímco Derek musel pracovat. Plot mu na pocitu bezpečí stejně moc nepřidal. Nebyl zdaleka tak pevný jako ten, který ohraničoval zbytek tábora. Přesto dělal co měl a snažil se na nebezpečí hrozící z okolního světa nemyslet.

xxx

Ben si zabalil věci na cestu do Peace, ale když došel k radnici zjistil, že mu je jeho batoh k ničemu, protože generál už pro něj jeden přichystaný měl a trval na tom, aby si ho vzal.
Téměř ve stejnou chvíli dorazil i Bruce. ,,Jsem tu.´´ oznámil.
,,To vidím.´´ zabručel generál.
,,Co tu dělá on?´´ ukázal Ben nechápavě na Lovce.
,,Žádnej strach, tu práci průvodce si užiješ sám. Já jedu kvůli tomu supermutantovi.´´ odpověděl Bruce, potom se opřel o náklaďák s radlicí vepředu i vzadu. Proč na obou stranách se neptal.
Před radnicí bylo ještě jedno vozidlo, Hummer H2, a sedm vojáků se steyery, jen jeden s opakovací brokovnicí Mossberg. Všichni vypadali připraveně. Jen tak postávali kolem, povídali si, kouřili nebo se znuděně rozhlíželi.
,,Na co čekáme?´´ zeptal se Bruce.
Než generál stačil odpovědět, vyšli z radnice čtyři muži nesoucí jednu velkou zbraň.
,,Co to je?´´ udivil se Ben, kterému se zdálo, že něco tak velkého nemůže být v boji s rychlými ozářenými efektivní.
,,To vás nemusí zajímat.´´ odpověděl krátce generál.
Muži došli až k Hummeru a s pomocí dalších dvou vojáků kulomet zasadili do připraveného otvoru ve střeše auta. 

xxx

,,A teď mě tak napadlo, když všichni v táboře nosí zbraně, co dělat když začnou střílet?´´ ptal se Gordon, když procházeli kolem tmavých cihlových domů nedaleko hlavní brány a stále držel tempo se svým starším kolegou, Rianem.
,,Když vytáhnou střelnou zbraň a nebudeš si jistej tím, že to zvládneš, zdrhej. Od toho jsou tu vojáci. My nejsme kovbojové, staráme se jen o rváče a opilce, na jejichž usměrnění stačí rána teleskopem. Chápeš?´´
Gordon rozuměl a ponořil se zpět do svých myšlenek.

xxx

Ben se posadil vedle Samuela, řidiče náklaďáku. Zprava se k němu vmáčkl další, drsně vypadající a neupravený voják menšího vzrůstu s hustým strništěm, skoro až plnovousem, Noel. V nákladovém prostoru byli prý ještě dva, ale ty Ben neviděl ani neznal jménem.
V Hummeru seděl na místě řidiče Carson a Bruce hned vedle něj. Zbraň obsluhoval Mark, kterému se od brady až k pravému oku táhla jizva. Čekali už jen na Seržanta. Ten měl stejnou hodnost jako přezdívku, takže nejvyšší z jedoucích.
Když Seržant konečně nastoupil, prohodil pár slov s generálem a ten dal následně pokyn k odjezdu.

xxx

Pomalu zapadající slunce oznámilo konec dnešního pracovního dne pro Dereka a ostatní dělníky, ale živá hradba musela dnes hlídat i přes noc. Muži, kteří se do teď starali o to, aby se žádný z ozářených nedostal za vyznačené hranice, se v klidu odebrali do nedalekých stanů a nechali se vystřídat.
Teprve teď tedy skončilo Harrymu volno a musel se znovu chopit chladné zbraně a připravit si nervy na noční stráž. Ještě slepil dva zásobníky k sobě, aby mohl rychleji přebíjet, protože ostatní ho varovali, že na nočních směnách se mnohem více střílí. Pak si oblékl kabát a rychlou chůzí vyrazil na stanoviště.

xxx

,,Vidíš támhle ty dva?´´ zastavil se Rian a ukázal na hádající se muže, kteří se postrkovali jen pár metrů od nich. Jeden byl vysoký, na sobě měl hnědou koženou bundu a rifle. Druhý byl oblečený podobně, jen byl asi o dvě hlavy menší. 
Gordon nejistě pohlédl na svého kolegu, ale pak se odhodlal, položil ruku na teleskop, který měl stále v pouzdře a vykročil. ,,Ehm...´´ nevěděl, co má říct. Po chvíli přemýšlení se spokojil jen s mnohem hlasitějším: ,,Ehm...´´ 
Muži se na něj otočili, změřili ho pohledem od hlavy k patě a pak s omluvou odešli.
,,Sakra to bylo lehký!´´ zajásal si Gordon.
,,Někdy to tak je. Obyvatelé tábora si dokáží naše uniformy spojit se starostou, starostu s armádou a s tou se nikdo zaplíst nechce. Ale jsou i tací, kteří ví, že zas takovou moc nemáme. A ti dělají problémy. Kvůli nim takoví jako my i umírají.´´ 
,,To byl pokus o to mě vystrašit nebo chceš prostě jen něco říct?´´ ušklíbl se Gordon.
,,Od každýho trochu!´´ pousmál se Rian. ,,Myslím, že dneska už můžeme končit. Nezajdeme večer do hospody, ať se líp poznáme, když už spolu budeme dělat?´´

xxx

Po dvou hodinách musel Harry zastřelit jen tři ozářené. Než aby byl on i ostatní šťastný, dostavila se nervozita. Tohle není normální, večer by se měly zbraně kvůli nepřetržité palbě přehřívat. Nikomu se to moc nezdálo a nejeden strážce přemýšlel, co za tento noční klid může.

xxx
U průsmyku vpředu jedoucí náklaďák zastavil a Hummer byl nucen ho napodobit. Samuel sáhl do kapsy pro malou plastovou krabičku a vytáhl z ní tři hnědé prášky. Jeden hned polkl a zbylé dva podal svým spolujezdcům.
Když se Ben podíval do zrcátka zjistil, že Carson, řidič Hummeru, udělal to samé. Bylo to logické. Cesta bude ještě nějakou dobu trvat a i po příjezdu musí být všichni pozorní.
,,Kam přesně vás mám v Peace zavést?´´ zeptal se Ben, když se znovu rozjeli.
,,Všude tam, kde si myslíš, že by mohlo být něco užitečnýho. Určitě půjdeme do centra tábora, hlavní budovy. Pobrat zbraně, případně i další užitečný věci. Pak chceme do skladiště pro zásoby jídla.´´ odpověděl Samuel.
,,No, s tím skladištěm to bude problém. Pravděpodobně celé vyhořelo...´´ zavzpomínal Ben.
,,Nevadí. S ničím nepočítáme na sto procent.´´ vzal si slovo Noel a vytáhl z náprsní kapsy dvě cigarety a jednu nabídl Benovi. Když odmítl, vrátil ji zpátky a druhou si strčil do úst. Potom pozdvihl zapalovač a potáhl. ,,Nevadí vám ten kouř, že?´´ 

xxx

Derek i Gordon už v klidu spali, zatímco se Harry balil do studeného kabátu, aby se ukryl před přicházející večerní zimou a lámal si hlavu nad tím, proč neútočí víc ozářených. Jeden jeho spoluhlídač si už dokonce dovolil i usnout opřený o nedaleký sloup, který se měl brzy stát opěrou nějakému domu.

xxx

Svítalo a tábor se začal probouzet.
Jednotky živé hradby se prostřídaly, to znamenalo, že Harry může jít zase domů a přenechat starosti ostatním.
Dělníci se začínali na staveništi teprve scházet. Tentokrát jich tam nebylo jen šestnáct. Derek všechny nepočítal, ale odhadoval to tak na třicet mužů. Nyní bylo potřeba vyztužit oplocení a začít stavět věž a pár betonových krytů pro vojáky. 

xxx

,,Dnes projdeme tábor od hlavní brány až na jeho druhý konec.´´ oznámil Rian a vyšel na ulici. Gordon ho pochopitelně následoval.

xxx

Po dlouhé cestě vozidla konečně zastavila nedaleko bývalého úkrytu Lovce z pustiny, Bruce.
Řidiči vystoupili, spěšně si něco vyřídili a pak se vrátili do svých aut. Teď se jejich cesty rozdělí. Hummer povede Bruce na místo, kde viděli před týdnem supermutanta a náklaďák zamíří rovnou do Peace. Zpět se bude vracet už každý sám.

XxxxX

,,Tady bylo to tělo. Ostatní ozáření ho asi někam odvlekli.´´ stál Bruce nad zkrvavenou půdou. ,,Tam jsme ho poprvé spatřili.´´ ukázal někam do dálky.
,,Dobře.´´ řekl Seržant. ,,Carsone, ty pojedeš s autem kousek za náma. My ostatní tam jdeme pěšky.´´ rozkázal a pobídl Bruce, aby je vedl. 

xxx

Když projel náklaďák zničenou bránou do Peace, zastavil, z nákladového prostoru vystoupili dva vojáci a potom se zase rozjel. Pomalu, jen tak rychle, aby mu dva hlídači stačili.
Netrvalo dlouho a jeden z mužů jdoucí vedle auta musel pozvednout zbraň a vystřelit. Naštěstí byl dobře cvičený a zasáhnout tak velký cíl jako je ozářený nebyl problém.
Ben se smutně rozhlížel po okolí a zároveň nezapomínal navigovat k hlavní budově. Šedivému domu ze kterého byl dřív řízen celý tábor.

xxx

,,Někde tady byl, něž se rozběhl k nám.´´ vysvětloval Bruce Seržantovi a Markovi. Carson stál u kulometu na autě asi sto metrů od nich.
Bruce se ještě jednou pozorně rozhlédl a pak beze slov vykročil někam směrem k rozbořené velké hale, protože se domníval, že právě tam mohl supermutant přebývat. 
,,Víte, kam jdete?´´ zavolal za ním Seržant.
,,Nebojte se, tady to znám dost dobře.´´ řekl Bruce, ani se neotočil a začal hledat díru, kterou by se do haly dalo dostat.
,,Tam autem neprojedeme.´´ ozval se Mark.
,,Tak ho prostě necháte venku...´´ zavrčel Bruce, který byl vždy zvyklý pracovat sám a tohle ho otravovalo. Potom sundal ze zad brokovnici a protáhl se mezerou mezi dvěma rezavými plechy. Dovnitř pronikalo děravou střechou dost světla nato, aby nemusel použít baterku. Pozorně se rozhlédl okolo, počkal, až vojáci projdou za ním a pak začal halu prozkoumávat. Šel jistým krokem, protože před tím zde už několikrát byl, ale najednou mu z ničeho nic sjela noha a zavrávoral. Seržant rychle přiskočil a chytil ho za rameno, aby neupadl. Tedy, přesněji aby nespadl do díry, na kterou narazil.
,,Neříkal jsi, že to tu znáš dobře?´´ věnoval mu Mark podezíravý pohled.
,,Taky že jo. Ta díra tu nebyla.´´ vysvětlil Bruce a nahl se přes okraj. Otvor byl široký sotva metr a hluboký asi dva metry. Bruce si z nepochopitelných důvodů promnul oči a skočil dolů. Dopadl na tvrdou a kluzkou zem. Tak kluzkou, že sotva udržel po dopadu rovnováhu. ,,Pojďte za mnou!´´
,,No, prozkoumat to musíme...´´ řekl Seržant a bez dalšího přemýšlení Bruce následoval. Když dopadl, podjela mu pravá noha a upadl na záda.
,,A bacha, klouže to.´´ dodal Bruce s úsměvem.
Seržant dopadl podezřele měkce. Pod nohama měl beton pokrytý něčím slizkým nebo mokrým, ale pod hlavou měl něco příjemně měkkého. Pomalu se zvedl a podíval se, co ho zachránilo před tvrdým nárazem. ,,Doprdele sakra!´´ vyhrkl, když uviděl asi týden starou mrtvolu a začal si zběsile prohrabávat vlasy, jako by se z nich snažil něco dostat. 
,,Já si říkal co tu tak smrdí.´´ Bruce se očividně bavil.
,,Seržante, skáču dolů!´´ ozvalo se svrchu a za chvíli k nim dopadl i Mark. Ten už rovnováhu udržel. 
Nacházeli se v místnosti, která dřív mohla být docela velká. Teď měla jen trochu víc čtverečních metrů než pokoj na ubytovně. Tři stěny tvořil nával prachu, sutin, hlíny a několik starých strojů s neznámým účelem, ale čtvrtá stěna byla ještě původní. Tam, kde měly být dveře (teda alespoň to si mysleli), byla už jen díra. Díra vedoucí do temného slizkého tunelu ze kterého vycházel mnohonásobně větší smrad než kdokoli z nich kdy cítil.
,,Tak tam nevlezu...´´ zastavil se Mark vedle Bruce, který stál opřený o okraj onoho asi metr devadesát vysokého tunelu. Široký byl podstatně víc.
,,Budeš muset.´´ poklepal mu na rameno Seržant s baterkou. ,,Půjdeš první...´´
,,Ne, první jdu já.´´ přerušil ho Bruce. ,,A žádné světlo. Nechte oči přivyknout tmě. Vevnitř určitě budou ozáření a my přece nechceme, aby o nás věděli. Jen nahlédneme jak to tam vypadá a zase vypadnem. Pro jistotu už připravte lano.´´ 
 ,,Slyšels. Připrav únikovou cestu a můžeš počkat tady. Kdyby sem náhodou chtěli vlíst, zab jich co nejvíc můžeš a snaž se to tu udržet, než se vrátíme.´´ rozkázal Seržant a podal Markovi lano, které si odepl od pasu. 
,,No, alepsoň nemusím do tý tmy. Stejně si ale myslím, že je to kravina. To ten tunel nemůžeme prostě zasypat?´´
Bruce neodpověděl a vkročil do tmy.
,,Vidíš ho. Možná je to blázen, ale generál řek, ať se necháme vést. Takže hlídej.´´ řekl Seržant a také zmizel v tunelu.
Mark natáhl ruce, trochu povyskočil a vytáhl se nahoru s koncem lana za opaskem. Pak ho přivázal k blízkému železnému sloupku a pohodlně se posadil. Venku hlídá Carson s tím obřím kulometem, takže vchodem se sem nic nedostane. A ten děravý strop? Než by se tam ozáření vyškrábali, musel by je přece slyšet, ne?
Seržant mezitím dohonil Bruce a teď šli pomalu dál tunelem. Už si stačili zvyknout na tmu, takže byli schopní rozeznávat překážky v podobě kamenů nebo mrtvol. Vzhledem k tomu, že těla nebyla ještě zcela rozložená, předpokládali, že jsou z Peace.
Po několika málo krocích zjistili, že se probouraný a prohrabaný tunel napojuje na bývalé metro. Naštěstí byl napravo zával, proto nemuseli přemýšlet, na kterou stranu se vydat.
,,Dál se mi už nechce.´´ zabrblal si pro sebe Bruce.
,,Dobře, tak se vrátíme. Tady je to už moc nebezpečné.´´ slyšel ho Seržant.
,,Co? Došli jsme až sem. Musíme jít dál.´´ řekl Bruce a pokračoval v cestě. Šel pomalu podél zdi a pozorně se rozhlížel. Možná to vypadalo jako bláznivý krok, ale Bruce měl přeci jen únikový plán. Kdyby je ozáření zpozorovali, prostě by za sebou tunel zavalili granáty co měl pod kabátem. Jistě, asi by je úplně od světa neodřízl, ale určitě by je zpomalil a tak by získali dost času na útěk. 
Seržant Bruce nejistě následoval se steyerem opřeným o rameno mžourajíc upřeně do tmy.
,,Fajn, tady už končíme.´´ zašeptal Bruce po tom, co se prudce zastavil a ukázal před sebe na patnáct ozářených ležících poblíž sebe. Nevypadá to, že si jich všimli. Když se ještě jednou podíval, uviděl i dva supermutanty. Jeden ležel dál od ostatních, druhý klečel přibližně uprostřed kolejí.
,,Tak to by stačilo.´´ řekl potichu Seržant a začal ustupovat, ale klečící supermutant najednou zařval. Nebylo to moc hlasité, spíš takové krátké vyheknutí. Bruce už si myslel, že si jich všiml, ale naštěstí se mýlil, protože jediný, kdo na volání reagoval, byl jeden z patnácti ozářených, který se zvedl, popadl tělo mrtvého vojáka z Peace, opatrně se k supermutantovi přiblížil a postrčil ho k němu. Ten se ale místo přijetí daru zuřivě ohnal a jedním úderem srazil mutanta k zemi. Přitáhl si ho blíž a zakousl se mu do ramene. 
,,To je neuvěřitelné. Je to kanibalismus nebo jsou běžní ozáření a supermutanti úplně jiný druh?´´ žasl Bruce.
,,Na přemýšlení bude čas potom. Mizíme, rychle!´´ pobízel ho Seržant a sám už postupoval k tunelu.
Bruce se po pár vteřinách rozhodl, že ho bude následovat. Když už mysleli, že se z toho dostanou naprosto bez problémů, zazněl tlumený výstřel. Určitě to byl Mark. Nějaký mutant se pravděpodobně vracel zpět z lovu (jestli je ještě co lovit, takže spíše z průzkumu) a narazil na překážku v podobě ozbrojeného vojáka. Ten ho vyřídil a je klid. Teda, byl by klid, kdyby se neozvali mutanti, které právě opouštěli.
Bývalým metrem se rozeznělo řvaní a kroky ozářených. Teď byl čas přejít na zmiňovaný únikový plán. Zatím co Seržant běžel co nejrychleji pryč, Bruce se ještě zdržoval odjišťováním granátů. Pak je všechny nechal ležet a zaběhl do slizkého tunelu, který vedl rovnou do haly ze které přišli. Výbuch byl dost silný, aby usmrtil většinu mutantů, ale ne už na to, aby zavalil tunel a zabil supermutanta, který si vyzáblými ozářenými bezohledně razil cestu. 
Seržant už byl u lana a volal na Marka, který ho rychle přispěchal vytáhnout. Bruce doběhl jen o pár vteřin později. Sotva se mu podařilo vydrápat nahoru, vyběhl z tunelu supermutant. Mark i seržant po něm začali bezhlavě střílet. Zvláštní, že se ten kolos dokázal tak nízkým tunelem protáhnout tak rychle. Většina kulek byla přesně mířena na hlavu, proto se jim ho podařilo složit, ale jen co dopadlo jeho velké tělo na zem, vylezl z tunelu ten druhý supermutant. Teď, když museli oba vojáci přebíjet a Bruce neměl žádnou rychlopalnou zbraň, se to opravdu nehodilo.
Seržant se k východu z haly rozběhl jako první, ale ostatní na sebe nenechali dlouho čekat. Za pár vteřin se vyřítili ven a křičeli na Carsona, který měl plné ruce práce s ozářenými, kteří přibíhali z okolí. Nejdřív měl radost, že vidí posilu, ale když se mu ukázal i jejich zmutovaný následovník, uvědomil si, jak lehké to do teď měl. Hlaveň kulometu chrlila jeden náboj za druhým a nic nenasvědčovalo tomu, že by měla v blízké době přestat. Supermutant byl naštěstí poraněný, jinak by je už dáno dohnal. 
Sotva Seržant doběhl do auta a nastartoval, podařilo se jednomu ozářenému strhnout Carsona od zbraně a tak dostali ostatní volnou cestu. Zatímco Bruce střílel na supermutanta, Mark odhodil steyer a vytáhl revolver, aby si uvolnil alespoň jednu ruku a snažil se dostat ke kulometu. Když motor naskočil, okupovalo už auto příliš mnoho ozářených. Markovi brzy došly náboje v malorážce a tak se nechal strhnout útočníky dřív, než se k velké zbrani dostal. Seržant se pral ve stísněném prostoru Hummeru s mutantem, kterému se podařilo dovnitř dostat rozbitým oknem. Bruce už musel uhnout supermutantovi, který se nenechal brokovnicí skolit. Do toho stihl pažbou odrazit pár ozářených. Seržant prostřelil hlavu jednomu útočníkovi a už se musel starat o druhého, když do auta naběhl vší silou supermutant. To se kus posunulo, celá boční strana se zdeformovala a Seržant ztratil z otřesu vědomí. Bruce ještě několikrát vystřelil a pak se rozvněž zhroutil pod návalem ozářených. Bojoval by, nechtěl se vzdát a možná by se mu i povedlo utéct, kdyby tam ovšem nebyl ten supermutant. Prostě nešlo zabíjet všudepřítomné rychlé ozářené a do toho neustále uhýbat tomu obřímu monstru. Nešlo...

Autor vyskovak.cz, 25.02.2011
Přečteno 756x
Tipy 5
Poslední tipující: ilona, hybridka22
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Sákra, jenom tři tipy. Docela upadám a to mě ještě čeká nejmíň jedno pokračování :-)

19.03.2011 00:39:00 | vyskovak.cz

To mě velice těší :D :-)

04.03.2011 19:34:00 | vyskovak.cz

Docela dobrý, přečetla jsem všechny díly na jeden zátah. A na rozdíl od většiny hororů, co teď běží v TV, kině nebo na netu, jsem ani neusnula, ani nedostala záchvat smíchu:)

04.03.2011 15:58:00 | hybridka22

Je pěkný, že lidi necháváš, aby si představovali, ale dost to snižuje úroveň a zanechává dojem, že to autor nemá zas tak peomyšlený...

Jenom se ti snažim pomoct ;)

28.02.2011 08:21:00 | Corsica

Ja sem čekal kdy si toho že tam nejsou ženský někdo všimne :D. Se je tam snažim protlačit už delší dobu, ale nakonec to vždycky nějak nevyjde a tak tam ve finální verzi nejsou. A Bruce byl i můj oblíbenec, vážně jsem ho nechtěl zabít :-( :D. A popis... ano, všímám si, že ho tam moc není a do podzemních komplexů se pro jistotu nepouštím. Co budovy? Musíš zapojit představivost, já zmiňuji jen ty důležité :D :D A za to slovo o kterým mluvíš se omlouvám a hned se ho du pokusit najít a opravit:-) Jo a dík za koment.

27.02.2011 23:06:00 | vyskovak.cz

škoda, Bruce byl můj oblíbenej...=(

Chtěls komentář, máš ho mít.
Nevim, v jakym slově to přesně bylo, ale když je sloveso jako "překazí, urazí, vyskočí", vždycky měkký I, bije to do oka...

A taky to, co všichni vyčítaj mě, málo popisu.

A v poslední řadě dějové... věci. V žádnym dílu jsem nenašel ani zmínku o ženách, a tim tu nemyslim emancipaci, ale jak by se množili, že?
A celkově, jediný budovy, co tam máš jsou skladiště a hospody. To neni nikde nic jinýho? Nebo nějaký tajemství? Podzemní komplexy jadernym výbuchem zničenýho města?
Tyhle věci by tomu dodaly víc, než si myslíš ;)

Jinak pěkný počtení :D

27.02.2011 16:14:00 | Corsica

komentáře netřeba,vedeš si skvěle:) už se těším na pokračování, tím spíš že tenhle díl byl dost napínavý...

25.02.2011 19:06:00 | Kutinečka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí