Moje "krušné" dětství VII.

Moje "krušné" dětství VII.

Anotace: Návraty do Ráje. V Praze, kam mě naši odtáhli z mého milovaného Nového Boru, mi bylo moc smutno. Moc se mi stýskalo, mnoho dní a nocí jsem proplakala.

Sbírka: Můj "krušný" život, Můj život

Asi po roce stýskání, se mi začal zdát překrásný sen.
Vracím se domůůůůů!
Přijíždím rychlíkem na novoborské nádraží a ještě za jízdy z něj radostně vyskakuji.
Na peróně mě netrpělivě a s velkou radostí čeká kamarád Mirek, který bydlí v sousedním baráku a se kterým trávíme skoro každičký den.
Mezi našimi zahradami je plaňkový plot, ve kterém jsme urvali jednu z nich, abychom k sobě měli blíž.
Krademe sousedům maliny, jahody a jiné pochutinky, blbneme v potůčku a hrajeme si na pískovišti, které má Míra na dvorku.
Míra je děsné nemehlo, ale má po ruce mě a tak se nikdy nemusí bát, že něco nezvládne.
Když jsme nastoupili do první třídy, musela jsem mu chodit po vyučování zavazovat tkaničky, protože to prostě neumí.
Ale našemu pevnému kamarádství jeho nešikovnost nijak nepřekáží.
NJ, tak zase k tomu mému navracení se do mého vysněného Ráje.
Běžím tedy k Mirkovi a oba se na sebe smějeme, šťastni, že zase budeme spolu.
Chytáme se za ruce a tradááá, jde se domů.......................
"Vanďu!" slyším nějaký hlas, "vstávej! Slyšíš? Musíš do školy!"
Otevírám nerada oči a rázem na mě padá celý sud smutku a beznaděje.
Ono se mi to zase jen zdálo??!!! Ach jo, slzy mi tečou z očí.
Ten sen se mi zdával asi tak rok. Vždy, když jsem z něj byla krutě vytržena babičkou, která mě ráno budila do školy, jsem byla skeptičtější a smutnější, že můj sen je opravdu jen sen a nikdy se neuskuteční.
Jednou jsem se zase takhle ponořila do spánku a opět prožívala obrovskou radost, že se vracím domů.
Běžím se šťastným úsměvem k Mirkovi, ale když k němu dobíhám, úsměv z tváře mi mizí a já najednou cítím strach a velký smutek.
"Proč jsi smutná?" ptá se Mirek.
"Víš Mirku, já vím, že to není pravda, že se mi to jen zdá," odpověděla jsem mu se slzami v očích.
"Kdepak!, nezdá!, opravdu jsi tady!" na to Mirek.......................
"Vanďu, vstávej! Slyšíš? Musíš do školy!.............................."
Od té doby se mi ten sen už nikdy nezdál a já se pomalu smiřovala s tím, že v té ošklivé Praze už zůstanu navždy.
Autor vandule, 23.04.2012
Přečteno 443x
Tipy 1
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

A zůstala navždy?

23.04.2012 17:55:49 | Lilien

Lili, bohužel :( Celý život se pokouším odsud dostat, ale nepovedlo se. A když by to teď šlo, bojím se. Likvidují zdravotní střediska, dopravu a narůstá počet lidí, kteří vyhozeni ze svých domovů, kradou a ohrožují bezpečí lidí. Bojím se, že kdybych si pořídila nějaké domácí zvíře, že by mi ho ukradli a sežrali :(

23.04.2012 21:45:43 | vandule

To je mi líto, ani nevím jak potěšit:(
Snad jen že i matka vlasti má své kouzlo, jen ho chtít vidět;)

23.04.2012 21:59:25 | Lilien

Ale jo Lili, za těch 50 let jsem si už zvykla. Nic jiného mi nezbývá. A tak sedím, vzpomínám a píši své vzpomínky, aby moje dcera jednou usedla a přečetla si, jak její mamka žila. Mám doma pejska a dvě kočičky, které milují mě a já je, mám hodnou dceru, která mi dělá jen radost. Co bych si víc mohla přát? ♥

23.04.2012 23:43:55 | vandule

Tak já v Praze byla cca 10 let a bydlela jsem všude možně. Některé čtvrti se mi moc líbily:) Mít tam vlastní nemovitost a k ní psa obranáře, tak bych zůstala asi déle:)))

24.04.2012 11:17:18 | Lilien

Já už si také zvykla, ale trvalo mi to 40 let. I dnes bych váhala nad nabídkou domku s malou zahrádku uprostřed lesa. Ale jak jsem psala, bála bych se. Takže rozum holt zatím vítězí. Žiji tedy na kraji města u krčského lesa, na sídlišti máme spousty zeleně-bylo stavěné jako jedno z prvních, ty další už jsou holá a zabývám se svými koníčky v bytě, za zavřenými dveřmi. Když musím do středu města, rychle to tam vyřídím a utíkám z té chumelenice lidí, aut a rámusu zpět do mého azylu.

24.04.2012 11:26:20 | vandule

Měla jsem někdy ráda i nájezdy turistů i uspěchaný chumel pracujících a někdy jsem se těšila na čerstvě zasněžené Staré Město, to byla krátká pohádka v té půlroční břečce:)
Vím, některá sídliště jsou jako v parku u lesa, zvláště ta starší. Jednou jsem bydlela přímo nad modřanskou roklí a z pokoje se dívala na špičky vzrostlých jehličnanů:)

24.04.2012 11:45:35 | Lilien

JJ Modřanská sídliště také nejsou špatná. Já bydlím na tom u Thomayerovy nemocnice.

24.04.2012 11:59:03 | vandule

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí