Otec

Otec

Kaččin fotr se mezitím sešel v cukrárně u kafe s ředitelem školy, kam Kačka chodila. Řekl mu, že Kačka bude nějaký čas v psychiatrické léčebně na pozorování, neboť je u ní podezření na nějakou duševní chorobu.
Kdyby na místě ředitele školy byla jiná osoba, Kaččin táta by tuhle výmluvu nepoužil, ale věděl, že ředitelův bratr trpěl těžkou psychickou poruchou a že se periodicky léčí v blázincích celé české republiky. Putoval z cvokárny do cvokárny. Ředitel zdravotní stav bratra tajil, ale celkem zbytečně, neboť o tom vědělo celé město. Skrýt něco takového bylo jako utajit na nuda pláži, že nemáte vypracované tělo.
Mimochodem právě ředitelův bratr byl shodou okolností důvodem, proč Otec přestal věřit definitivně novinám.
Tento bratr byl předsedou politické strany Pravicová levice a za tuto stranu pravidelně kandidoval ve volbách do zastupitelských sborů všech stupňů. Strana měla vskutku velkorysý volební program: zvýšení důchodů o 100%, zvýšení platů stejné úrovně, zvýšení všech sociálních dávek, snížení odchodového věku pro důchod, snížení daní a samozřejmě a především zrušení rozpočtového deficitu.Volební kampani se však mohl věnovat výlučně v době, kdy nebyl zrovna „na služební cestě v zahraničí“, jak jeho léčebné pobyty eufemisticky nazývala jeho manželka, která s ním vydržela velmi dlouho, až do vzniku strany TOP09.
Rozpad manželství nastal vlastně velmi nečekaně. Strana dostávala pravidelně celorepublikově minimálně dva hlasy(pokud nebyl předseda zrovna v blázinci a mohl volit), někdy i tři.Kdo dával ten třetí, nikdo netušil a není to podstatné, asi nějaký recesista, druhý však pocházel od manželky. Leč ve volbách 2010 strana dostala jediný hlas, přestože předseda dostal z Bohnic, kde zrovna pobýval, propustku a odvolil.
Manželka tvrdila, že hlas odevzdala. Pacient na vycházce tedy ztropil skandál na radnici, málem inzultoval starostu (toho strašpytla s rozbitým bavorákem), ale když to vypadalo, že šílenec bude vraždit nebo dokonce půjde do televize, aby informoval o volebním podvodu, ke kterému se uchýlili neznámí pachatelé z vedení města, s pláčem, jaký by se líbil i Štefkovi, se přiznala, že tentokrát volila knížete, protože je bohatej, a nemusí krást. Že manžel by se stejně do parlamentu nedostal a ona nemohla nechat vyhrát Paroubka.
Autor romanemperor, 27.07.2012
Přečteno 1077x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jsi si jist, že je to báseň? Měl bys změnit kategorii :)

27.07.2012 00:56:45 | vyskovak.cz

taky koukám jak puk na zařazení Satira, epigram » Akční, detektivní, dobrodružné, válečné - a to je před změnou nebo po změně?

27.07.2012 18:30:55 | hanele m.

Po změně. Bylo to v básně - humorné. Ale já to nepřeřazoval, asi autor.

27.07.2012 19:27:57 | vyskovak.cz

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí