Člověk a zvíře

Člověk a zvíře

Anotace: taková jednoduchá, filozofická před spaním

Říkali mi: "myšlení nás dělí od divokých tvorů"

já jsem našel jiný zdroj toho hyenního moru,

když lidství jsem uzřel ve své v Boha víře;

Bez víry, lidé, nejsme nic než pouhé zvíře!

Autor Oxík, 18.09.2015
Přečteno 1035x
Tipy 2
Poslední tipující: ElaJah
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zdravím. Jelikož je má víra čistě astrální, vesmírná, nekonečná, tak musím komentovat s jistou dávkou hyperboly. Zvíře jako takové, tak na 100% věří v rodinný svazek, spíš se žene myšlenkově za pudy a jediná jejich víra, cesta je rozmnožit se a zachovat svůj druh. Je to taková víra v sebe sama, což bych řekl, že je 1000x lepší, než naše víra v Bohy. Islám, křesťanství a judaismus je jedno a to samé a akorát to lidi dělí, štěpí. Kdyby si lidé skutečně uvědomili, svůj původ, svůj důvod tady a hledali smysl svých skutků, nikoliv výmluvy, které hledají u svých bohů, tak by svět byl plný pokory, klidu, míru a prakticky by nemuseli existovat ani hranice, které ani zvířata nemají. Takže v co máme věřit, v Bohy nebo v sebe, jako to dělají zvířata?

24.11.2023 15:56:21 | DeepThink

Tady asi narážíme na zásadní problém. Pudy nejsou víra, pudy nejsou projevem myšlení, inteligence, vědomí si sebe sama. Pudy jsou de facto probram. Svým způsobem je vlastně pudem i to, že se slunečnice otáčí za Sluncem. A to je poselstvím těch málo veršů. Bůh je něco komplexního, zároveň imaginárního i hmotného, něco, co má nějaké atributy. A zároveň je obracení se k Bohu pořád i něco pudového. I největší ateista se na pokraji smrti bude nejdřív obracet ke komukoliv, pak třeba k mamince, a nakonec stejně k Bohu. V tom je ta podstata...

02.12.2023 18:59:24 | Oxík

K čertu s vírou,
která páchne sírou!

25.10.2023 13:06:48 | END

Krása. Díky za myšlenku.

22.09.2015 10:05:45 | ElaJah

Není zač. Také děkuji. Vždy jsem rád, když má báseň někoho osloví. Byť třeba jediného člověka. Jen škoda, že myšlení i víru stále více lidí zatracuje...

25.09.2015 12:02:49 | Oxík

Máš pravdu. Víra je důležitá a víra v Boha je extrémně důležitá. A myšlení, rozum ... jeden z velmi zanedbaných ač důležitých božích darů. :)

27.09.2015 18:05:43 | ElaJah

Člověk je nejhorší zvíře. (z pohledu ostatních zvířat) ;-)))

21.09.2015 17:22:38 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí