Scenáře

Scenáře

Anotace: Filmové scénáře, proti životu.

Každý z nás se občas podívá na nějaký film. Já také. Každý z nás má nějaký oblíbený žánr. Já také. A nejspíš většina z nás se až diví, jak je většina filmů předvídatelných. Všechny globální katastrofy se konají v Americe. Při napadení z vesmíru jako první padne Eiffelova věž. A sportovec, který se celý film trápí vším možným, na konci vždy zázrakem vyhraje. Já jsem se rozhodl si zapsat pár mých postřehů. A zkusím je srovnat s realitou.

Ze sportu.
Americký scénář:
Na začátku je pravděpodobně závod, kterého se náš hrdina účastní. Díky nějakému podvodu nebo téměř smrtelnému zranění prohraje. Utápí se v alkoholu nebo silných depresích. Potom mu někdo, kdo v něj extrémně věří, najme ještě většího alkoholika za trenéra. Ten ho, přes počáteční oboustrannou nenávist, začne tvrdě trénovat. (za zvuku známých popových skladeb) Oba se spřátelí. Blíží se nový závod. V kvalifikaci skončí těsně pod postupovými místy, protože se pohádal s přítelkyní těsně před závodem. Opět sedí v baru a chlastá. Najednou přijde zpráv, že místo před ním je volné, protože závodník upadl ve sprše. Finále. Přítelkyně se vrátí. Trenér naordinuje poslední novinku. Závodník, který samozřejmě jde na řadu poslední, vyhraje na plné čáře a celý svět mu tleská. Titulky.
Život:
Závodník pravděpodobně skončí v kvalifikaci mezi posledníma. Ale budiž, budeme brát, že postoupil. Trenéra mu nikdo nenajde, protože jsou drazí. Takže ho trénuje stále ten samý. Náš závodník nejspíše trénuje pořád stejně a tudíž nemá v rukávu eso. Přítelkyni nemá, protože není slavnej. V den závodu má ráno průjem kvůli trémě. Skončí patnáctý. Titulky nejsou.
Češi:
Trénují tvrdě. Ale stačí jim skončit do dvacátého místa. To je podle nich úspěch. Bohužel do nich nikdo od malička nevmlátil touhy po úspěchu jako do Američanů. Popřípadě Rusů, jejichž ctí je Američany porazit. V rozhovoru dva měsíce před závodem: „Trénuji tvrdě a cítím se na medaili.“ V rozhovoru měsíc před závodem: „Trénuji třífázově a první pětka bude úspěch celé sezony.“ V rozhovoru týden před závodem: „Nějak mě bolí hlava a cítím, že na mě něco leze, v den závodu budu fit a cítím se na desítku.“ Po závodě: „Závod byl podle mých představ. Mám plicní embolii a vymknuté oba kotníky. Třicáté místo je podle mě výrazný úspěch.“
Já:
Mám akorát tak vůli sedět u TV a dívat se na ten sport. A posledních pár let raději ani to ne.

Katastrofy.
Americký scénář:
Američan objeví fatální katastrofu hrozící zemi. Jiný Američan najde řešení. Další Američan pro záchranu lidstva obětuje svůj život. Američané sedí u spousty monitorů a nezapomenou si zatleskat kvůli každé hovadině. Katastrofu odvrátili Američané. Paříž, Londýn je pravděpodobně srovnán se zemí, tomu Američané nemohli zabránit.
Život:
Chcípneme všichni, protože Američané nedokáží na mapě najít Kanadu. Přežijí Eskymáci a křovácké kmeny, protože na ně všichni zapomínají, takže i katastrofa.

Detektivka.
AS:
Vražda. Další vražda. V Americe se objevil největší sériový vrah za celé století. Opilého detektiva s rodinou, která ho nesnáší a psem co mu nepřinese noviny, tímto případem pověří jeho nerudný kapitán se třemi infarkty na kontě a kafem a cigaretou v puse. S pusou plnou vtipných hlášek a kupodivu geniálním myšlením nezkaženým alkoholem se do toho pustí s vervou srovnatelnou s touhou lachtana přežít na poušti. Umře mu parťák. Ponoří se ještě hlouběji. Vraha, kterým je nejspíš ten mrtvý parťák, chytí. Ale nechá se osmnáctkrát postřelit. Rodina se k němu vrátí. Pes mu u závěrečných titulků vesele leží u nohou.
Život:
Sériové vraždy se už tolik nenosí, ale budiž. Dostane to za úkol patnáct policistů. Prochází záznamy kamer z posledního půl roku. Každého podezřelého podrobí hodinám výslechů. Použijí veškerou dostupnou techniku, kterou ani v kriminálkách nemají. Všichni žijí spokojený život, protože mají stálý příjem a pevnou pracovní dobu. Po třech letech chytnou pachatele. Teda pokud by to nebyl drogový gang, protože ten se musí minimálně sedmnáct let zpovzdálí hlídat a pozorovat a potom se zatkne jeden člověk a do televize se rozmaže obrovský úspěch.

Pohádka.
Scénář:
Pravda a láska zvítězí.
Život:
Hovno!

P.S.: Pokud máte nápad, co podrobit dalšímu zkoumání rád přijmu návrh.
Autor Pete, 15.03.2015
Přečteno 586x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí