Dějepis 2021

Dějepis 2021

Anotace: Ze školní hodiny.

Milé děti, v dnešní hodině dějepisu si povíme, jak se u nás žilo za totality. Abyste si to dokázaly představit, vysvětlím to na několika příkladech.

Byla to těžká doba. Nesmělo se třeba cestovat do zahraničí. Živnostníkům zakázali podnikat. Někteří lidé měli zvláštní průkazky, ti byli privilegovaní a mohli toho mnohem víc, než ti ostatní. Naopak ti bez průkazek byli různě šikanováni, nesměli třeba chodit na vysokou školu nebo vykonávat některá povolání. Vládla zde jediná pravda, kterou papouškovala všechna média, a kdo měl jiný názor, byl označen za nepřítele lidu. Někteří té ideologii slepě věřili. Jiní na ní nepokrytě vydělávali a neváhali hlásat očividné lži, jen aby si udrželi moc, vliv a tučné zisky. Většina lidí se přizpůsobila, část si pořídila průkazky, aby se také měli lépe. Ti zásadoví, kteří se nebáli myslet vlastní hlavou a poukazovali na lživá a nezákonná nařízení vládnoucího režimu, stáli na okraji společnosti a nesměli už skoro nikam.

Milí žáci, mohl bych ještě dlouho pokračovat, ale došlo mi, že vlastně už nemusím. Píše se totiž rok 2021 - a tohle všechno vy přece velmi dobře znáte.
Autor Hora, 23.11.2021
Přečteno 276x
Tipy 5
Poslední tipující: mkinka, OpilyJohn, rybka
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Hádanka.
Víte, proč nám bylo za komunistů lépe než dnes? Byly jsme mladší!

25.10.2023 13:23:18 | END

Jenom bych tvůj text zařadil do humoru (a očkování bych zavedl povinné ;-)

23.11.2021 18:10:58 | Slav Milo

Moje rodina byla šikanována komunisty. Pravděpodobně nevíte, o čem to vlastně píšete.

23.11.2021 17:27:54 | Dr.QQ

Dr.QQ, osobně bych si nikdy nedovolil o neznámém člověku tvrdit, co ví nebo neví. Mimochodem, jsem dost starý na to, abych o totalitě něco věděl. Tím diskusi na toto téma ukončuji.

Ve věcné rovině připomínám, že jsme v rubrice Satira. Satira z principu vždy pracuje s nadsázkou, kontrastem a (někdy drsným) humorem; a může být buďto bezzubá, nebo dobrá.

Jako autora mě pak velmi obohacuje, že lidé často reagují úplně jinak, než bych čekal. Někdy přesně naopak, než jsem zamýšlel. Je to velmi poučné. A vlastně mnohem lepší, než kdyby to nikoho nezajímalo.

24.11.2021 10:42:54 | Hora

Nikoli. Pokud něco takového žáci vidí u svých rodičů, vidí jejich pohodlnost a pokrytectví.
Nejednou omlouvane slovy:

Dělám to pro tebe, miláčku.

Za tahle slova ručím svým životem.

23.11.2021 16:02:37 | ttragelaf

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí