Japonské miniatury

Japonské miniatury

Anotace: Absurdní satira na prodlužování věku odchodu do důchodu

Japonské miniatury



Pan Makojakopako má dnes 80 let. Pan Makojakopako pracuje v továrně na čištění peněz. Makojakopako je jeho zaměstnanecké jméno v tomto zaměstnání. Pan Makojakopako se česky jmenuje Jan Novák. Pan Makojakopako má dnes významný den. Jde do předčasného důchodu. Továrnu kde pracuje tak mohou konečně zavřít. Její provoz se přes všechny dotace již dlouho nevyplácí. Pan Makojakopako dnes dostal významný dárek od vedení firmy. Může se v polední pauze podívat na svůj oblíbený potok na monitoru ředitele. Pan Makojakopako se před mnoha lety pružně přizpůsobil novým majitelům továrny kde pracoval a stal se Japoncem. A jako Japonec chtěl žít v souladu s přírodou. Proto v přestávkách na jídlo při konzumaci stravy sledoval náhodně generovaný malý vodní tok na monitoru svého počítače. Nyní se může na tento tok podívat na monitoru pana ředitele. V kanceláři ředitele byla umístěna kamera a pomocí internetu byl obraz z monitoru pana ředitele přenesen do počítače pana Makojakopako. Pan Makojakopako od svého narození neopustil továrnu ani své pracovní místo. Po skončení své ranní směny, zde začíná svou odpolední směnu a následně také večerní. Pan Makojakopako dovede pomocí prášků pracovat také během spaní. Pan Makojakopako ví, že i když pracuje o víkendech, svátcích a zkrátka nepřetržitě, přesto náklady na jeho pracovní místo jsou větší než zisk z jeho práce. Pan Makojakopako proto sepsal hypotéku, kterou zatížil své děti, jejich děti, děti jejich dětí a tak dále až na sto let. Z této hypotéky se ty náklady zaplatí. Manželka pana Makojakopako pracuje jako dozorce v koncentračním táboře pro roboty. Je jí 90 let. S panem Makojakopakem se nikdy nesetkala. Oplodněna byla inseminací biologickým materiálem pana Makojakopako pomocí inseminátora. Pan Makojakopako děkuje panu řediteli za možnost pracovat v jeho továrně a děkuje také za možnost pracovat jako důchodce do doby své zítřejší ranní eutanazie. Využitím eutanazie ušetří pan Makojakopako náklady na placení důchodu svému zaměstnavateli, politickým stranám a vládě. Eutanazie bude provedena na náklady příbuzných pana Makojakopaka. Proběhne první vteřinu po půlnoci. Panu Makojakopaku tak vznikne jen malý dluh na nezaplaceném důchodu, který bude povinen zaplatit jeho zaměstnavateli, politickým stranám a vládě jeho dědic. Pan Makojakopako dále děkuje mnoha úklony svému zaměstnavateli za to, že mu umožnil prožít užitečný a příkladný život.
Autor mesje, 29.01.2024
Přečteno 72x
Tipy 2
Poslední tipující: Lighter
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Je to jako reklama
to již všichni známe
naláká tě na drama
a stejně tě zklame.

01.02.2024 07:23:04 | END

Pokrok se nedá zastavit. Než nás přejede...

30.01.2024 12:20:05 | Lighter

děkuje "úklonami"
příklady jsou tím strašidelnější čím více dnes již poznáváme jejich obrysy. Bůh říká "uvedu vaše pošetilosti na vaše hlavy"... není to jeho trest, ale naše pošetilost

30.01.2024 07:13:04 | Ezop

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí